Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Ja, som det står i overskriften er jeg veldig overvektig, men har et stort ønske om å komme meg ut i skisporet igjen. Da trenger jeg noen ski, men ser jo at de har vekt når man skal bestille på nett. Selv om jeg er tung, trener jeg en del (sliter mer med kostholdet). Noen kommer sikkert til å si det at alt begynner med kostholdet og det vet jeg. Liker å trene og holde meg i bevegelse, men finner ikke ut hva slags ski jeg kan bestille meg. Når jeg ser på ski som er 182 cm sånn ca (er 170 selv) så er vekt mellom 50-75 kr og jeg er nærmere 100 (dessverre). Hvordan kan jeg finne ski til meg da? Anonymkode: ffbf4...1a9
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Du bør dra og prøve skiene, det som er viktig er at du har et område midt under skia som ikke berører bakken når du har de på med begge bein hvilende på de. Dette er smøresonen og skal gå ned i sporet når du tar tak med et og et bein. Kjøper du smøreski kan du markere smøresonen med et papirark og tusje på siden av skien. Felleski kan jeg ingenting om, mulig det fungerer sånn at du kan justere etter vekt. Spør på en sportsbutikk så får du hjelp! De late er de som ikke går på ski, men sitter i sofaen, stå på! Anonymkode: 33b87...479
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Bare bestill de skiene som passer til din lengde. Eller, som hun over foreslår - gå i butikken. Ikke heng deg opp i det med vekten. Det er jo heller ikke sikkert du kommer til å veie nærmere hundre kilo i mange år fremover, mens siene vil du jo ha lenge. Ville kjøpt et par som har kraftig spenn, eller fått en i butikken til å gi råd. Anonymkode: c472b...5c2
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 Jeg er uenig med de to første. Vekt er veldig viktig for ski. Hvis du er for ting for skiene vil du med felleski ha null glid. Du må kjøpe tilnærmet lik vekt. På felleski kan man flytte bindingen og slik regulere spenn, men ikke 40 kilo forskjell. Kjøp i butikk det de anbefaler Anonymkode: 2df03...5b9
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Jeg ville helt klart gått i butikken og fått hjelp. Dette med spenn i skiene er ganske viktig for å få glid og skiglede. Men det er klart det finnes ski for deg også, svogeren min er under 180 og over 100 kilo, men han kjøpte ski i fjor vinter som fungerer supert. Han kjøpte i sportsbutikk. Anonymkode: 8d8ee...93f
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 Jeg er 160 lang og veier 75 kilo. Jeg må i butikk for å få ordnet ski, fordi det krever et spenn som ikke er i normalen. Fordi du vil ikke ha for lange ski. Og i tillegg så vil spennet variere med hvor god du er til å gå på ski. Min mann som er flink med fraspark har ganske stive ski, jeg som går som ei gammel tante i følge min mann har mykere ski for bedre feste. Det er ikke noe som dreper skigleden mer enn feil tilpasset ski. Ja det er ikke så gøy å stå i butikk å si man veier 100 kilo, men på den andre siden, om de ikke kan selge deg ski profesjonelt så finn en annen butikk. Velg også en butikk som er gode på ski. Alle sportsbutikker har ski, men noen er bedre enn andre. Mine ski ble bestilt fra fabrikken på Madshus, de har ski i alle spenn og lengder. Anonymkode: bb323...d4c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Bare bestill de skiene som passer til din lengde. Eller, som hun over foreslår - gå i butikken. Ikke heng deg opp i det med vekten. Det er jo heller ikke sikkert du kommer til å veie nærmere hundre kilo i mange år fremover, mens siene vil du jo ha lenge. Ville kjøpt et par som har kraftig spenn, eller fått en i butikken til å gi råd. Anonymkode: c472b...5c2 Du som har svart kan ikke så mye om langrenn. Vekt er mye viktigere enn lengde. Spennet, som avgjør om du får feste avhenger jo av at skiene passer til brukerens vekt. HI, du får garantert mange fine skiturer. Flott at du vil holde deg i form. Gå i en skikkelig sportsbutikk og kjøp ski der. Klart det finnes ski til din lengde og vekt, men det kan være lurt å ikke handle langrennsski på nett med mindre man vet akkurat hvor stive ski man trenger. Og kanskje finner du et godt tilbud på en fjorårsmodell. Og jeg anbefaler felleski om ikke glid er viktigst for deg. Lykke til 😊 Anonymkode: b001e...de8
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 (endret) Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Bare bestill de skiene som passer til din lengde. Eller, som hun over foreslår - gå i butikken. Ikke heng deg opp i det med vekten. Det er jo heller ikke sikkert du kommer til å veie nærmere hundre kilo i mange år fremover, mens siene vil du jo ha lenge. Ville kjøpt et par som har kraftig spenn, eller fått en i butikken til å gi råd. Anonymkode: c472b...5c2 Eh. Jeg ville ha bytta ski om jeg gikk ned 20 kilo i vekt. Ditt tips er virkelig for å drepe skiglede. Vekt er veldig viktig for spenn. Og ferdighet. Med for stive ski vil du aldri få feste, med for myke vil du aldri få god glid. Endret 9. desember 2021 av Lektor Doppler med tillegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå