Gå til innhold

Tiltakene er ikke lenger forholdsmessige! Les hva professorer mener om dette.

Anbefalte innlegg

Sjokoman skrev (11 minutter siden):

Selvfølgelig gjør det det. Det er ikke den fysiske plassen som er problemet, men personell. 

Og den fysiske plassen kan fås ved at man bygger ut sykehusene. I Kina bygget de et koronasykehus på tre dager. I Norge har vi ikke bygget en eneste intensivplass på to år. 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Folk som hetser andre er ikke det vi diskuterer her. Vi diskuterer ikke virkningen av vaksinen heller. Vi diskuterer hvordan vi skal gjøre hverdagen levelig for de som jobber på sykehusene og hvordan vi skal begrense smitten slik at færrest mulig blir syke. 

Mitt spørsmål er superenkelt: Hva skal vi gjøre for å lette trykket på intensivavdelingene? 

Anonymkode: 6fd8d...6b6

Nei, du diskuterer det. Vi andre prøver å holde oss til hi der saken gjalt uforholdsmessige tiltak. 
Det er akkurat det det er. Uforholdsmessig. 

Anonymkode: b77ec...488

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, du diskuterer det. Vi andre prøver å holde oss til hi der saken gjalt uforholdsmessige tiltak. 
Det er akkurat det det er. Uforholdsmessig. 

Nytter jo ikke diskutere med folk som ikke engang skjønner hva som skjer rundt dem... du tror at hvis man bare slutter å teste så forsvinner sykdommen?

Anonymkode: 16429...25d

«Det er ikke koronaviruset som har skyld i at intensivkapasiteten nå er dårlig, sier Rita Paulsen, gruppeleder for intensivsykepleierne på Universitetssykehuset Nord-Norge i Tromsø.

https://www.nettavisen.no/nyheter/intensivsykepleier-haper-vi-slipper-a-sta-i-en-situasjon-der-vi-ma-velge-hvem-som-skal-fa-behandling/s/12-95-3424217214

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nytter jo ikke diskutere med folk som ikke engang skjønner hva som skjer rundt dem... du tror at hvis man bare slutter å teste så forsvinner sykdommen?

Å lete og lete og lete er ikke løsningen. Det er ikke flere innlagt nå enn på en vanlig desemberdag et hvilket som helst år. At det er mye smitte betyr ikke at mange dør. Våkne!

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

«Det er ikke koronaviruset som har skyld i at intensivkapasiteten nå er dårlig, sier Rita Paulsen, gruppeleder for intensivsykepleierne på Universitetssykehuset Nord-Norge i Tromsø.

https://www.nettavisen.no/nyheter/intensivsykepleier-haper-vi-slipper-a-sta-i-en-situasjon-der-vi-ma-velge-hvem-som-skal-fa-behandling/s/12-95-3424217214

Nei, viruset kan jo ikke skyldes for noe, det er nå bare her. Men det er jo pga at det er her kapasiteten blir sprengt, siden de ikke har bygget kapasiteten nok ut. 

Annonse

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Å lete og lete og lete er ikke løsningen. Det er ikke flere innlagt nå enn på en vanlig desemberdag et hvilket som helst år. At det er mye smitte betyr ikke at mange dør. Våkne!

Du tuller ikke heller vet du, du tror på det du sier... skummelt.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du tuller ikke heller vet du, du tror på det du sier... skummelt.

Jeg syns det er skummelt hvor hjernevasket du er. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og der er det ultimate nederlaget. Når man ikke klarer å argumentere mer så kommer beskyldningene om at man er hjernevasket. Mens du er så klok og tenker selv, ikke sant? Vi ser en del av dere for tiden. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Haha, ja for det er jo jeg som er det. Det var dagens! 🤣🤣🤣 Når får du pillene dine i dag?

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og der er det ultimate nederlaget. Når man ikke klarer å argumentere mer så kommer beskyldningene om at man er hjernevasket. Mens du er så klok og tenker selv, ikke sant? Vi ser en del av dere for tiden. 

I all verden da. Jeg har argumentert for meg hele veien, det er du/dere som slenger med leppa. «Tuller.»  «Skummelt.» «Nytter ikke å diskutere.» 

Hva med å svare på argumentene mine med, Hmm, la meg tenke, f.eks motargumenter?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I all verden da. Jeg har argumentert for meg hele veien, det er du/dere som slenger med leppa. «Tuller.»  «Skummelt.» «Nytter ikke å diskutere.» 

Hva med å svare på argumentene mine med, Hmm, la meg tenke, f.eks motargumenter?

Men hva skal man komme med da når du ikke tror på fakta, og di tror at du sitter på sannheten? Ikke noen argumenter nytter da, for du "vet" jo at du har rett. Alt du kommer med er jo oppspinn eller grove mistolkninger av sannheten. Du svarer jo heller ikke på spm stilt til deg.

Fels, tror du kapasiteten på sykehus blir bedre om man slutter å teste og dropper alle tiltak? Tror du Covid forsvinner om folk ikke tester seg? 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan man argumenterer mot fornektelse. Jeg vil egentlig bare ha svar på hvordan man skal unngå at folk havner på intensiven uten restriksjoner. Jeg registrerer at ingen har et godt svar på det. 

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan man argumenterer mot fornektelse. Jeg vil egentlig bare ha svar på hvordan man skal unngå at folk havner på intensiven uten restriksjoner. Jeg registrerer at ingen har et godt svar på det. 

Men vi diskuterer forholdsmessigheten i tiltakene! Du gnåler om intensiven. Og vi HAR svart deg! Les tråden igjen. Jeg gidder ikke mer. Over og ut. 

Men vi diskuterer forholdsmessigheten i tiltakene! Du gnåler om intensiven. Og vi HAR svart deg! Les tråden igjen. Jeg gidder ikke mer. Over og ut. 

Du skjønner ikke engang hva du spør om jo. Det ER jo nettopp forholddmesdigheten vi diskuterer, eller du diskuterer ikke da. Du gnåler. Det ER forholdsmessig med tiltak for å forhindre smitte, selvsagt er det det. Vil du oppleve å miste noen av hjerteinfarkt fordi de ikke fikk plass på sykehuset som er fult av Covid pasienter pga at smitten fikk herje fritt? 

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

På aftenpostens nettsider nå står det at eldre er blitt syke på grunn av vaksinen.

Anonymkode: 48e8c...731

Det står vel at de har fått korona, fordi de hadde lavere beskyttelse av vaksinen, fordi den var satt med for kort intervall mellom dosene?

Anonymkode: 01279...480

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Ja? Det er forholdsmessig med tiltak for å skåne intensivavdelingene og de som jobber der. 

Jeg har enda ikke fått svar på hva som vil bedre seg på sykehusene om man slipper smitten løs. 

Skjønner godt at du melder deg ut, egentlig. Når ikke beskyldningene å hjernevasking holder så har du ikke mer å komme med. Det er bra å gi seg i tide. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Å late som det ikke eksisterer er heller ikke løsningen.

Anonymkode: 9c135...b8b

• Opprett ny...