Gå til innhold

Tiltakene er ikke lenger forholdsmessige! Les hva professorer mener om dette.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt enig. Dette raserer flere bransjer. 
Jeg er av den oppfatning av at hvis vi hadde droppet alt nå og levd slik vi gjorde før koronaen kom, hadde det ikke vært noe verre enn alle andre sesonger med influensa, rs og alt det vanlige. Nå er det jo nulltoleranse for hvert minste snufs, og det raserer alt. Folk blir deprimerte, folk blir aggressive (bare se her inne), folk mister inntektsgrunnlag, folk mister det sosiale. 
Ta et steg tilbake og se hva vi driver med. 

Anonymkode: b77ec...488

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt er vi drittlei! Men du er da ikke et barn som tror at man bare kan slutte med ting fordi det er slitsomt og plagsomt? 

Anonymkode: 6fd8d...6b6

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt er vi drittlei! Men du er da ikke et barn som tror at man bare kan slutte med ting fordi det er slitsomt og plagsomt? 

Jo. Uansett hva du har lyst til å kalle meg, mener jeg at vi må roe oss nå. Vi må innse at vi må leve med koronaviruset, og at det ikke nytter å rømme lenger. Det er ikke noe verre nå enn i 2017/2018, men da var det ingen som ropte og skrek. 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det er ikke snakk om å være et barn eller at noe er plagsomt. Problemet er at hele samfunnet blir rasert hvis dette fortsetter. Kulturlivet er allerede på konkursens rand. Det kan hende dere mener at kultur er unødvendig, men mange av oss vil gjerne beholde film, musikk, teater og lignende også i fremtiden. 

Utelivet kommer nok til å slite mye, de også. Jeg går aldri på pub, men forstår at det kan være utfordrende med disse tiltakene for dem. Hjemmekontor ødelegger det psykososiale - flere av mine kolleger har sagt at de mister motivasjonen av å være isolert hjemme, og to av kolleger som bor alene har flyttet inn hos venninner for å ha noen rundt seg. 

For meg PERSONLIG er det bare bra at det er pålegg om hjemmekontor akkurat nå. Jeg synes også det er demotiverende og pyton, men vi har akkurat fått en ny valp, og det er jo veldig heldig at jeg er hjemme den første måneden i valpens nye tilværelse hos oss. Jeg sliter også med fatigue og synes det er gull verdt å legge seg ned i lunsjen for en powernap.

Men så er jeg en misantrop som ikke har noen nære venner og som aldri er på besøk. Ikke drikker jeg alkohol, ikke går jeg ut og ikke liker jeg å shoppe. Så for min del endrer ikke tiltakene på tilværelsen i det hele tatt. Men jeg forstår at de gjør det for mange andre. 

Anonymkode: 3c3bf...b76

Men hva er løsningen deres på de overfylte sykehusene? Det nytter ikke hvor mye som bevilges til oppgradering, det er nå det brenner og nå de som jobber der er utslitt. Hvordan kan dere tro at dere vet bedre enn dem som kjenner hvor skoen trykker? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men hva er løsningen deres på de overfylte sykehusene? Det nytter ikke hvor mye som bevilges til oppgradering, det er nå det brenner og nå de som jobber der er utslitt. Hvordan kan dere tro at dere vet bedre enn dem som kjenner hvor skoen trykker? 

Men oppgradering er løsningen, ikke å sperre folk i hjemmene sine på ubestemt tid. Fordi folk ikke vil godta slik innesperring i veldig mange år. Vi vet bedre fordi vi ikke er politikere som er opptatt av å dysse ned alt de ikke gjør og pålegger befolkningen byrder uten å gjøre en dritt selv.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men oppgradering er løsningen, ikke å sperre folk i hjemmene sine på ubestemt tid. Fordi folk ikke vil godta slik innesperring i veldig mange år. Vi vet bedre fordi vi ikke er politikere som er opptatt av å dysse ned alt de ikke gjør og pålegger befolkningen byrder uten å gjøre en dritt selv.

Selv om oppgradering er løsningen så er ikke det gjort i en håndvending . Hva er løsningen slik det er i dag? 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, oppgradering ER løsningen - på sikt. Her og nå hjelper ikke fagre løfter. Hva tenker dere vi skal gjøre NÅ med trykket som er på helsevesenet, om vi ikke skal forsøke å bremse smitten? 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Ja, oppgradering ER løsningen - på sikt. Her og nå hjelper ikke fagre løfter. Hva tenker dere vi skal gjøre NÅ med trykket som er på helsevesenet, om vi ikke skal forsøke å bremse smitten? 

Starte opplæring der trykket er sterkest.

Gi helsepersonell en klekkelig lønnsøkning - det vil nok hjelpe på motivasjonen.

Fjern anbefalingen/påbudet om å være hjemme ved minste lille snufs. Aksepter at det er greit å være forkjølet i vintersesongen.

Slutte å lete etter smitte ved å teste folk og barn annenhver dag. 

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Gi helsepersonell en klekkelig lønnsøkning - det vil nok hjelpe på motivasjonen.

Fjern anbefalingen/påbudet om å være hjemme ved minste lille snufs. Aksepter at det er greit å være forkjølet i vintersesongen.

Men ingenting av dette hjelper jo på situasjonen på sykehusene nå? Det er ingen som blir lagt inn bare de snufser. Å teste sjeldnere for å unngå å oppdage smitte...hva tjener man på det? Er det ikke bra at smitte oppdages før man bringer den videre? 

Hva skal man gjøre NÅ, i dag og denne måneden for å lette trykket på intensivavdelingene? 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men ingenting av dette hjelper jo på situasjonen på sykehusene nå? Det er ingen som blir lagt inn bare de snufser. Å teste sjeldnere for å unngå å oppdage smitte...hva tjener man på det? Er det ikke bra at smitte oppdages før man bringer den videre? 

Hva skal man gjøre NÅ, i dag og denne måneden for å lette trykket på intensivavdelingene? 

Må bare spørre. @mamma til adhd gutt<3, hva er det du liker med dette innlegget? 🙄

Jeg har jo svart. Jo, klart det hjelper å ikke teste og teste og teste, når man da ikke finner og finner og finner. Folk blir jo ikke syke av dette, de er kun smittet. La folk gå på jobb. Nå kan man ikke det hvis man har det minste lille snufs. Det samme gjelder barna. Haugevis av helsearbeidere går unødvendig hjemme og suller med snufsete barn. La barna gå i barnehagen og la foreldrene gå på jobb. Vi kan ikke stoppe verden pga snufs. Tror du helt ærlig at det ville blitt et ras av pasienter på sykehus nå dersom vi åpnet fullt og helt? Folk er jo vaksinert! De er beskyttet! 

Må bare spørre. @mamma til adhd gutt<3, hva er det du liker med dette innlegget? 🙄

Jeg har jo svart. Jo, klart det hjelper å ikke teste og teste og teste, når man da ikke finner og finner og finner. Folk blir jo ikke syke av dette, de er kun smittet. La folk gå på jobb. Nå kan man ikke det hvis man har det minste lille snufs. Det samme gjelder barna. Haugevis av helsearbeidere går unødvendig hjemme og suller med snufsete barn. La barna gå i barnehagen og la foreldrene gå på jobb. Vi kan ikke stoppe verden pga snufs. Tror du helt ærlig at det ville blitt et ras av pasienter på sykehus nå dersom vi åpnet fullt og helt? Folk er jo vaksinert! De er beskyttet! 

Ja. Jeg tror helt klart at flere mennesker hadde endt opp på sykehus uten tiltak . 

Så du tror det blir mindre trykk på intensivavdelingene om man slipper smitten løs? Hvorfor har ikke verdens helsemyndigheter funnet ut av dette? 

Hvorfor ligger det folk på intensiven med alvorlig koronasykdom om vaksinen beskytter nok? 

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Logikken din er totalt på bristepunktet- Det forsvinner ikke ved å late som det ikke eksisterer.

Anonymkode: 9c135...b8b

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Så du tror det blir mindre trykk på intensivavdelingene om man slipper smitten løs? Hvorfor har ikke verdens helsemyndigheter funnet ut av dette? 

Hvorfor ligger det folk på intensiven med alvorlig koronasykdom om vaksinen beskytter nok? 

Hvorfor hetser folk de uvaksinerte hvis vaksinen beskytter så dårlig? Hvorfor sier folk at vaksinen er veien ut av pandemien, når det ligger alvorlig syke mennesker på intensiven, som er fullvaksinert? Hvorfor skal det settes tredje dose av vaksine som virker dårlig på deltavarianten, og svært dårlig på omikronvarianten?

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor hetser folk de uvaksinerte hvis vaksinen beskytter så dårlig? Hvorfor sier folk at vaksinen er veien ut av pandemien, når det ligger alvorlig syke mennesker på intensiven, som er fullvaksinert? Hvorfor skal det settes tredje dose av vaksine som virker dårlig på deltavarianten, og svært dårlig på omikronvarianten?

Folk som hetser andre er ikke det vi diskuterer her. Vi diskuterer ikke virkningen av vaksinen heller. Vi diskuterer hvordan vi skal gjøre hverdagen levelig for de som jobber på sykehusene og hvordan vi skal begrense smitten slik at færrest mulig blir syke. 

Mitt spørsmål er superenkelt: Hva skal vi gjøre for å lette trykket på intensivavdelingene? 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jo, det ville faktisk hjulpet. Mye av problemene på sykehusene er at de har skyhøyt sykefravær fordi ansatte må være hjemme ved hvert minste snufs.

Dette er et hysteri helt ute av denne verden. Nå må det ta slutt!

Sjokoman skrev (4 minutter siden):

Jo, det ville faktisk hjulpet. Mye av problemene på sykehusene er at de har skyhøyt sykefravær fordi ansatte må være hjemme ved hvert minste snufs.

Dette er et hysteri helt ute av denne verden. Nå må det ta slutt!

Sykefravær er en ting , men de får ikke flere plasser på sykehuset uansett . 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Helt enig. Dette raserer flere bransjer. 
Jeg er av den oppfatning av at hvis vi hadde droppet alt nå og levd slik vi gjorde før koronaen kom, hadde det ikke vært noe verre enn alle andre sesonger med influensa, rs og alt det vanlige. Nå er det jo nulltoleranse for hvert minste snufs, og det raserer alt. Folk blir deprimerte, folk blir aggressive (bare se her inne), folk mister inntektsgrunnlag, folk mister det sosiale. 
Ta et steg tilbake og se hva vi driver med. 

Men din oppfatning er jo bare det, din... og har jo ikke rot i hva som faktisk er virkelig. Hjelper ikke at du tror det ville gått slik og slik når det på ingen måte stemmer. Ser du aldri på noe nyheter eller leser noe om hva som feks skjer på sykehusene nå?

Anonymkode: 16429...25d

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og da tenker du trykket på sykehusene blir mindre?? For da blir ikke folk smittet mer? Hva går du på?

Anonymkode: 16429...25d

mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (4 minutter siden):

Sykefravær er en ting , men de får ikke flere plasser på sykehuset uansett . 

Selvfølgelig gjør det det. Det er ikke den fysiske plassen som er problemet, men personell. 

• Opprett ny...