Gå til innhold

Er det vanlig å ha veldig mange gjester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke ment som en koronatråd, men spørsmålet springer ut i fra anbefalingen om maks 10 gjester i private hjem. For min del utgjør det normalt sett ikke noe jeg trenger å tenke over en gang. Det er noen ganger i året vi har familiebesøk der vi har rundt 17-18 gjester, men dette er jo personer vi uansett er med ganske ofte (ikke alle samtidig, altså). Ellers er det sjeldent vi har flere enn 4-5 gjester samtidig. Hva med dere?

Anonymkode: 5033b...47c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig for oss, som i at det skjer flere ganger i mnd. Men, de gangene vi har selskap er vi gjerne over 20 mennesker.  

Vi har slike selskap 4-5 ganger i året.  

Vi bruker også å være 22 mennesker på julaften.  Vi var ikke det i fjor,  så hadde jo håpet veldig på å få det til i år...Men ser dårlig ut.  😔

Anonymkode: 1dce7...776

Skrevet

Disse koronarådene varer i 2 uker.

Er veldig mange som har over 10 gjester til jul, men disse rådene er ferdig før det.
Vår datter har bursdag om få dager, til vanlig når noen av barna har bursdag er det familieselskap og vi har fort over 10 gjester, denne gangen har vi begrenset det til de aller nærmeste samt tatt bursdagsfeiringen med klassen som akebursdag utendørs.

Tror det fleste har en 4-6 slike selskaper i året, og det varierer fra familie til famille når de er.

Anonymkode: 78efc...a5b

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Disse koronarådene varer i 2 uker.

Er veldig mange som har over 10 gjester til jul, men disse rådene er ferdig før det.
Vår datter har bursdag om få dager, til vanlig når noen av barna har bursdag er det familieselskap og vi har fort over 10 gjester, denne gangen har vi begrenset det til de aller nærmeste samt tatt bursdagsfeiringen med klassen som akebursdag utendørs.

Tror det fleste har en 4-6 slike selskaper i året, og det varierer fra familie til famille når de er.

Anonymkode: 78efc...a5b

De skal vurderes på nytt om 2 uker, så det blir nok de 4 ukene de har sagt de skal vare.

Anonymkode: d738f...3ed

Skrevet

Vi er sjeldent så mange samtidig. Julaften er vi nok rundt tyve mennesker, men det er vel igrunn den dagen vi er flest. Vi kan plutselig være så mange når ungene har bursdag, men sjeldent det er så mange siden de fleste sv oss jobber turnus. Ungene har bursdag så tett, at de syns det er greit tante er i en av de og onkel i den andre osv. Vi har alle bursdager utenom en samlet rett før og etter jul og en mnd senee på vinteren så vi kan ikke bytte vakter hele tiden siden det da kræsjer med en annen bursdag. Dette det er både på min side av familien og faren til ungenes side. 

Anonymkode: 8a7d1...3d7

Skrevet

Vi har sjelden så mange gjester, og når vi er samlet så mange så er det hovedsaklig om sommeren når "alle" er "hjemme" på besøk. Vi bor og foreldre bor i hjembyen og resten har flyttet ut. Da kan vi nok bli mellom 16 og 20 av og til, men det skjer så og si aldri resten av året.  

Anonymkode: e9de2...b1e

Skrevet

Vi var 17 på julebrunsj i helga, da manglet det 3 stk. 

Ellers er vi over 10 i bursdager.

Julaften er vi maks 8. 

Anonymkode: 4a63d...4d4

Skrevet

Her skal vi feire bursdag til barnet i helgen, og har valgt å dele opp og ha flere besøk, sånn at vi ikke har 28 gjester på én gang. Vi er en stor familie, og alle må jo bli invitert. 

Anonymkode: cfc63...828

Skrevet

På det meste er vi 10 personer. Da er alle i min familie samlet. 

Anonymkode: c18df...3af

Skrevet

Statsministeren tenkte nok mest på seg selv. Han har nok planlagt for lengst, hvordan hans eget juleselskap skal være og satt reglene deretter.

Vi andre trenger ikke tenke så mye på disse reglene, vi går klar, for det meste.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her skal vi feire bursdag til barnet i helgen, og har valgt å dele opp og ha flere besøk, sånn at vi ikke har 28 gjester på én gang. Vi er en stor familie, og alle må jo bli invitert. 

Bare husk 1 meteren rundt bordet, så går det fint!

Skrevet
Mrs Remington skrev (14 minutter siden):

Bare husk 1 meteren rundt bordet, så går det fint!

Det går fint når vi er så få 🥳

Skrevet

Bursdag til unga. 3 oldemødre, 1 oldefar, 4 besteforeldre, 4 onkler med koner og 3 kusiner. Så hvis alle kommer i 3 åringens bursdag er vi 24 totalt med oss i husstanden. Nå skal det sies at oldeforeldre ikke kommer nå, og ikke alle onklene kan. Men til søndag kommer d 10 stk og vi er selv 5 i husstanden 😅 

Anonymkode: cacb0...e18

Skrevet
21 hours ago, Anonym bruker said:

Dette er ikke ment som en koronatråd, men spørsmålet springer ut i fra anbefalingen om maks 10 gjester i private hjem. For min del utgjør det normalt sett ikke noe jeg trenger å tenke over en gang. Det er noen ganger i året vi har familiebesøk der vi har rundt 17-18 gjester, men dette er jo personer vi uansett er med ganske ofte (ikke alle samtidig, altså). Ellers er det sjeldent vi har flere enn 4-5 gjester samtidig. Hva med dere?

det er svært sjelden, er stort sett kun på jobb eller hjemme ,men på julaften blir vi 10stk, det synes jeg er greit og samme i bursdager og slik, vi er sjelden over 10

Anonymkode: 244e0...76f

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Det er ikke vanlig for oss, som i at det skjer flere ganger i mnd. Men, de gangene vi har selskap er vi gjerne over 20 mennesker.  

Vi har slike selskap 4-5 ganger i året.  

Vi bruker også å være 22 mennesker på julaften.  Vi var ikke det i fjor,  så hadde jo håpet veldig på å få det til i år...Men ser dårlig ut.  😔

Anonymkode: 1dce7...776

Men det blir vel fortsatt ikke over 20 gjester. Gjester kommer i tillegg til husstandens medlemmer. 

Anonymkode: 1ee1a...e77

Skrevet

Har over 10 gjester når vi feirer bursdager, men aldri så mange som 20 om gangen. Julaften har vi på det meste hatt 9 gjester, men vi er mange selv da, så var 15 til sammen. I år blir det 4 gjester, om det ikke blir sykdom eller mer innstramminger. 

Anonymkode: 03553...789

Skrevet

Vi blir 9 gjester på julaften, i tillegg til de 2 vi skal være hos. 

Anonymkode: e2e0a...5da

Skrevet

Vi er 3 på julaften. Vi samler familien en dag i jula og da er vi 12 stk. 

Anonymkode: 75f11...40c

Skrevet

Mine foreldre er begge enebarn og deres foreldre er døde. Mine foreldre har 4 barn og 7(snart 8 ) barnebarn så vi møtes hele gjengen 16 ganger i året til bursdagsbesøk også er vi sammen hver jul og nyttår. Også er vi vel samlet alle 16 stk et pr ganger utenom bursdag/jul og nyttår. Men ellers har vi ikke så mange gjester, kun når familien kommer.

Anonymkode: 86617...948

Skrevet

Takker for mange svar, selv om en del egentlig ikke svarer på det jeg faktisk spør om 😊 Jeg lurte ikke på hvor mange dere blir på julaften, eller er i noen få bursdager i året, men om det er folk her inne som ofte har over 10 gjester på besøk. Det ble sikkert litt utydelig formulert. 

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

Takker for mange svar, selv om en del egentlig ikke svarer på det jeg faktisk spør om 😊 Jeg lurte ikke på hvor mange dere blir på julaften, eller er i noen få bursdager i året, men om det er folk her inne som ofte har over 10 gjester på besøk. Det ble sikkert litt utydelig formulert. 

Julaften og nyttår stort sett 10

barnets bursdag : som jeg håper vi kan få feiret i februar igjen, fikk ikke feiret i fjor, da blir vi 13 barn og 5 voksne

min bursdag : bruker jeg kun og ta ut barnet og spise, og noen ganger er foreldrene med

ellers er vi sjelden mange, har vi besøk av venner er vi sjelden mer enn 5-6 stk

Skrevet

Barnet skal feire med klassen sin. Ti 12 åringer på besøk dersom alle kan komme. Må de og holde 1 meter rundt bordet? De holder neppe en meter til kvarandre i klasserommet. 

Anonymkode: 8d971...50b

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Barnet skal feire med klassen sin. Ti 12 åringer på besøk dersom alle kan komme. Må de og holde 1 meter rundt bordet? De holder neppe en meter til kvarandre i klasserommet. 

Anonymkode: 8d971...50b

Nei, det må de ikke, de er sammen hver dag

Skrevet

Vi har lett over ti gjester på bursdager og i julen. Ellers i året skjer det svært sjelden at vi blir så mange. 

Skrevet

Vårt misantropiske ektepar har bare oss og ungene på julaften :) Vi anser det som intim familiefeiring og har aldri gjester denne dagen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...