Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Min datter på 14 år kom hjem fra skolen idag med buksa,jakka og håret fullt av gløgg...Hun hadde kommet borti ei som hadde en kopp gløgg i hånda, det hadde da kommet litt gløgg på telefonen til hun som stod ved siden av..Da hadde hun som fikk gløgg på telefonen gått å hentet en kopp gløgg og kastet på min datter! Så hadde hun sagt nå er vi skuls.. Min datter er så sjenert så hun tar det ikke opp med henne, men er vel dumt om jeg blander meg inn? Anonymkode: 59605...284
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Ja. Det er dumt om du blander deg inn. Jentene kan sansynlig vis le av det om et par dager. Anonymkode: 1081b...4d3
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 Ja. Her hadde jeg faktisk ringt foreldrene. Det er forskjell på uhell og med vilje. Denne jenta hadde virkelig fått høre det. Slik oppførsel er uakseptabel. Vil ikke foreldrene høre så hadde jeg involvert skolen. Anonymkode: ae599...6a1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja. Det er dumt om du blander deg inn. Jentene kan sansynlig vis le av det om et par dager. Anonymkode: 1081b...4d3 Ærlig talt. Slik oppførsel er uakseptabel og man skal ikke la slikt passere. Anonymkode: ae599...6a1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 Hadde ungen min klikka sånn skulle jeg har vist det ! Makan. Anonymkode: d6b79...b13
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hadde ungen min klikka sånn skulle jeg har vist det ! Makan. Anonymkode: d6b79...b13 Nemlig. Og hadde mitt barn opplevd noe sånt , så hadde jeg tatt kontakt med både foreldre og skole. Og jeg er ikke ei som blander seg opp i alt og lager lite drama. Men akkurat sånne ting er helt uakseptabelt. Anonymkode: 2d19e...d04
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja. Det er dumt om du blander deg inn. Jentene kan sansynlig vis le av det om et par dager. Anonymkode: 1081b...4d3 Veldig spesielt å si. Dette er da virkelig ikke noe å le av. Jeg hadde glatt tatt dette opp med skolen. Slik drittoppførsel tolererer jeg ikke. Hverken fra mine eller andres unger. Anonymkode: 57fc7...985
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 Jeg hadde tatt det opp både med jentas foreldre og skolen. Tror skolen også må følge med på klassemiljøet. Siden den jenta hevnet seg så overlagt, så tenker jeg det er langt større problemer med henne allerede, men at for mange allerede har holdt kjeft. Om klærne ikke lar seg vaske/rense ville jeg presentert foreldrene for regningen av dette også. Anonymkode: 2914b...471
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 Hun vil helst at jeg ikke sjal si noe til skolen, men det skjedde i en time men læreren så det ikke..De hadde friluftsfag så var ute på tur sa det skjedde..Ikke langt fra hjemme,så hun hadde spurt om å få gå hjem å skifte siden buksa var så bløt at hun ble kald. Men hun hadde ikke sagt h orfor den hadde blitt bløt og læreren hadde heller ikke spurt.. Hi Anonymkode: 59605...284
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 Dersom jeg hadde kjent foreldrene godt, kunne jeg nok å ha tatt det opp med dem, men ellers hadde jeg tatt det opp med skolen, muligens. Men dersom dette , eller andre lignende ting ikke er noe som skjer ofte, så hadde jeg ikke gjort noe med det så lenge jenta ikke vil det selv. Anonymkode: c1821...250
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hun vil helst at jeg ikke sjal si noe til skolen, men det skjedde i en time men læreren så det ikke..De hadde friluftsfag så var ute på tur sa det skjedde..Ikke langt fra hjemme,så hun hadde spurt om å få gå hjem å skifte siden buksa var så bløt at hun ble kald. Men hun hadde ikke sagt h orfor den hadde blitt bløt og læreren hadde heller ikke spurt.. Hi Anonymkode: 59605...284 Jeg synes lærer likevel bør orienteres, slik at lærer kan være mer observant på den andre jenta, for det er garantert ikke bare din jente som blir utsatt for slike uakseptable ting av den jenta. Så kan du heller si til jenta di at du vil informere læreren, men at du også skal fortelle lærer at datteren din ikke ønsker at dette skal bli en stor sak videre. Anonymkode: 2914b...471
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 Orienter lærer med en åpen og undrende tone - jeg ville gjengitt hendelsen og spurt om lærerne har sett hendelser eller ting som skulle tilsi at alt ikke er ok på skole. Altså: isolert hendelse eller et mønster? Anonymkode: 01c62...ffd
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 Hvis jenta blir jevnlig mobbet, plaget og utestengt fra klassen kan jeg være enig i at det er noe "å ta opp", slik det ble beskrevet her var det en dum eppisode. Jeg synes ikke det er noe å lage drama om. Jenta til hi håndterte det veldig bra. Hun klarte å la vær å sladre til læteren og ingen stor skade har skjedd. Ved å gjøre det slik legger hun godt til rette for at jentene skal kunne legge det bak seg og gå videre som venner. Om det blir blåst opp til en stor greie tvinges jentene til å oppretholde en langvarig konflikt. Du må også huske at om du går videre med det må den andre jenta også komme med sin verson av historien. Den vil garantert være en annen enn den din datter forteller. Selv om de mener de snakker sant kommer de ikke til å huske det likt. Ros heller datteren for å ha håndtert det bra. Respekter hennes ønske om at du ikke skal blande deg, men fortell henne at du skal ta hjelpe henne om det blir noe probøem fremover. Den andre jenta gjorde noe dumt, men det vet hun nok allerede uten at lærere eller foreldre skal fortelle henne det. Anonymkode: 1081b...4d3
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #14 Skrevet 9. desember 2021 Hun hadde sagt i fra til kontaktlærer selv idag, og han skulle snakke med henne det gjaldt..Etter det så hadde hun begynt å baksnakke min datter til felles venner. Hi Anonymkode: 59605...284
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå