Gå til innhold

Mange millioner til rike folk !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser kjente musikere, eiere av treningssenter osv . Har lønninger på mellom 3-5 millioner og mye av det er koronapenger ! Jeg blir kvalm !! Her har ikke enkelt råd til smør på brødskiva en gang!!!  For et land vi lever i !! Gi pengene til sykepleiere og andre som jobber seg halvt ihjel heller !!! Guri så sint jeg blir. Hvorfor trenger Kurt 4 millioner for å klare seg !? Gi han en normal lønn heller da

Anonymkode: 9674b...48e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende at det er beløpet han har tapt gjennom de snart to årene han har måttet avlyse konserter? Hva har han levd av i den tiden han har hatt tilnærmet null i inntekt? 

Anonymkode: b15da...c74

Skrevet

De har jo ikke null i inntekt !!! De har 4 millioner !!!! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det kan jo hende at det er beløpet han har tapt gjennom de snart to årene han har måttet avlyse konserter? Hva har han levd av i den tiden han har hatt tilnærmet null i inntekt? 

Jeg ser den, men er litt enig med HI.

Greit at de har avlyste konserter og slikt, men hvorfor skal de fortsette å ha millioninntekt fra staten.

Dersom en person havner i en ulykke, først kommer på AAP og så blir uføre vil de få 66% av inntekten sin oppad begrenset til 6G. Det vil si at tjente det over 6G før ulykken, uavhengig om det var kr 700.000,- eller kr 10.000.000,- i året får de 66% av 6G.
Bør ikke denne begrensningen også gjelde disse?

Anonymkode: e23a7...6de

Skrevet

Ja de bør få en vanlig lønn !! Kan du synge skal du tjene 10 mill resten av livet !? Ehh nei 

Skrevet

De må få en permitteringslønn de som alle andre !!!!!

Skrevet

Er det ikke slik at noe av dette går også til utgifter til deres ansatte? Synes jeg leste det engang. 

Anonymkode: 04a5a...2e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

De har jo ikke null i inntekt !!! De har 4 millioner !!!! 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg ser den, men er litt enig med HI.

Greit at de har avlyste konserter og slikt, men hvorfor skal de fortsette å ha millioninntekt fra staten.

Dersom en person havner i en ulykke, først kommer på AAP og så blir uføre vil de få 66% av inntekten sin oppad begrenset til 6G. Det vil si at tjente det over 6G før ulykken, uavhengig om det var kr 700.000,- eller kr 10.000.000,- i året får de 66% av 6G.
Bør ikke denne begrensningen også gjelde disse?

Anonymkode: e23a7...6de

De aller fleste her i landet har en utgiftspost som står til inntekten. Huslån er ofte høyere for de som tjener mer, reiser som er bestilt og man ikke får dekket tilbake, ansatte som skal ha lønn osv. 

En person som tjener 4 mill i året har nok større faste utgifter enn en som meg, som har 400 000 i året. 

Skrevet

Hallo . De må redusere levestandarden de som alle andre !!!  De sitter igjen med 4 millioner !! Andre musikere må selge instrumentene sine for å overleve ! De andre skal leve i sus og dus !? Nei det blit ikke rett uansett 

Skrevet

Tar man f.eks. Kurt Nilsen så fikk nå han et gigantisk overskudd selv etter at alle rundt hadde fått sitt ( https://www.nettavisen.no/okonomi/kurt-nilsen-fikk-koronastotte-tjente-3-5-millioner/s/12-95-3424199707 ) og det synes jeg faktisk ikke er greit. Han er vel også utdannet rørlegger og kunne fint ha hjulpet til der under koronaen for det var nå mangel på den type arbeidskraft også. 

Anonymkode: 9b7a1...600

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hallo . De må redusere levestandarden de som alle andre !!!  De sitter igjen med 4 millioner !! Andre musikere må selge instrumentene sine for å overleve ! De andre skal leve i sus og dus !? Nei det blit ikke rett uansett 

Selvfølgelig er det rett. Det er noe enormt mye som har vært utsatt og et mye lavere beløp enn hva inntjeningen hadde vært om konsertene hadde gått slik de skulle. Misunnelse gjør folk så blinde at det nesten er flaut

Skrevet

Misunnelse ??? Vi har vår lønn og klarer oss bra. Tenker på de som faktisk har tatt livet sitt det siste året for de ikke kan brødfø familien !!! Ingen fortjener 4 millioner uten å jobbe for dem 

Skrevet

Jeg synes jeg fortjener 4 mill uten å jobbe for dem. Men hvis du tror Kurt har sittet på ræva og tvunnet tommeltotter under pandemien, så må du gjerne tro det. 
Det finnes mange som har ekstremt lite, men det er jo ikke de som har ekstremt mye sin feil at det er sånn. Det blir å legge skylden for at det finnes fattige på de rike, og det stemmer ikke

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Ser kjente musikere, eiere av treningssenter osv . Har lønninger på mellom 3-5 millioner og mye av det er koronapenger ! Jeg blir kvalm !! Her har ikke enkelt råd til smør på brødskiva en gang!!!  For et land vi lever i !! Gi pengene til sykepleiere og andre som jobber seg halvt ihjel heller !!! Guri så sint jeg blir. Hvorfor trenger Kurt 4 millioner for å klare seg !? Gi han en normal lønn heller da

Du snakker om follk som ikke har råd til smør på brødskiva og sykepleiere i samme innlegg, da mister du meg altså.

Anonymkode: d9295...99f

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Misunnelse ??? Vi har vår lønn og klarer oss bra. Tenker på de som faktisk har tatt livet sitt det siste året for de ikke kan brødfø familien !!! Ingen fortjener 4 millioner uten å jobbe for dem 

Mis-unnelse vil si å ikke unne.

Jeg tror ganske mange unner de som jobber hardt en tilsvarende lønn. Men en bisarr og uproporsjonal lønn unnes derimot ikke. Så ja, du kan godt si at det er mis-unnelse.

Unner du folk lønn for noe de ikke har gjort seg fortjent til?

Anonymkode: 62210...9cf

Skrevet

Så om jeg og mannen som tjener 2 mill tilsammen skal miste jobbene så må vi å fortsette med samme lønn da ? Det hadde vært magisk !!! Vi må jo selge bil, båt og hytte mister vi jobben. Men det er vist ikke likt for alle 

Skrevet

Er man ikke ansatt og lønnsmottaker men driver for seg selv betyr det at man tar risiko. Tjener man svært mye er det bra, men ulempen er at når tidene er dårlige tjener man lite. Jeg syns ikke at alle disse kompensasjonsordningene skal videreføres. 2 år er for mye allerede.

Og folk kjøpte 3 millioner selvtester, noe som staten burde gi ut massevis og gratis til alle. Ikke rart at andel positive tester nærmer seg 20%. Men det er jo noe folk kan bekoste selv (eller ei), for en filleutgift ift til stønader for kulturnæringen.

Anonymkode: 68d5a...ce5

Skrevet

Nå må dere skille riktig på hva dette er snakk om før dere går av skaftet her. 

For det første har han ikke 4 million i lønn. Han bevilget seg 500 000, samt godtgjørelse rundt 250 000, noe som på ingen måte er urimelig mtp arbeidet og mye reise. Støtten har gått til selskapet, ut fra tapte inntekter, når denne fylles ut legges regnskapstallene og budsjettene til grunn. Hva årsoppgjøret ender med året etter vet man faktisk ikke når denne fylles ut. 

Litt enkelt å sitte på sidelinjen å kritisere, uten engang å forstå forskjell på omsetning i en bedrift og lønn. 

Anonymkode: 25b00...96e

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Kurts firma fikk penger; ikke han personlig. Det er flere ansatte der.

Anonymkode: 1f991...f1f

Skrevet

Jeg tenker årsinntekt er en ting. Men om de sitter med mange millioner i formue. De trenger ikke å få full pott

Anonymkode: df0a1...826

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kurts firma fikk penger; ikke han personlig. Det er flere ansatte der.

Anonymkode: 1f991...f1f

Han lå på inntektstoppen samtidig som han fikk 13 millioner i koronastøtte.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Han lå på inntektstoppen samtidig som han fikk 13 millioner i koronastøtte.

Inntektstoppen for 2020? Han tok ut 500 000 i lønn og 250 000 i godtgjørelse. Hvis han er på inntektstoppen som person, har han andre inntekter enn bedriften. Det er bedriften som får koronastøtte, ikke Kurt Nilsen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Inntektstoppen for 2020? Han tok ut 500 000 i lønn og 250 000 i godtgjørelse. Hvis han er på inntektstoppen som person, har han andre inntekter enn bedriften. Det er bedriften som får koronastøtte, ikke Kurt Nilsen. 

Bedriften gikk i overskudd ved hjelp av koronastøtte. Du kan forsvare det så mye du vil, men det er hans bedrift, og de melker det de kan ut av de godene de får slengt etter seg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Bedriften gikk i overskudd ved hjelp av koronastøtte. Du kan forsvare det så mye du vil, men det er hans bedrift, og de melker det de kan ut av de godene de får slengt etter seg.

Handler ikke om å forsvare det, handler om å evne å skille mellom person og bedrift, tidligere og inneværende år. Ut fra det som står, ble det ikke tatt ut utbytte for 2020 og lønnen var ganske så innenfor helt alminnelig lønn, så hva har han melket av goder? 

Jeg har vært kritisk til at løsningen for kultur var langt bedre enn den som kom for bedrifter. Først når den kommunale løsningen for april-juli i år dukket opp, fikk de faktisk dekket deler av tapet. De andre løsningen ble bare småkroner. Men da kritiserer man hele tiltakspakken, ikke enkeltpersoner som kun har forhold seg til de reglene som gjaldt da de søkte. Og jeg står inne for at når søknaden sendes, vet man lite om størrelsen på tilskudd og hva årsoppgjøret vil vise når støvet har lagt seg. De vet ikke hvor lenge restriksjonene vil vare. 

Da kan en ikke gjøre annet enn å sende inn en søknad ut fra de kriteriene som er satt og tallene fra regnskap og budsjett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...