Gå til innhold

Dere som jobber i barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det værste dere har sett/opplevd?

Anonymkode: d2c61...ed7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby med flere brudd påført av faren  :(

Anonymkode: 3e304...c1d

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Baby med flere brudd påført av faren  :(

Fy faen!!

Anonymkode: d2c61...ed7

Skrevet

En av de værste var et lite barn med diger blåveis, armbrudd og kuttskader. Far i fylla som hadde gått løs på barnet. 
Ellers er seksuelle overgrep alltid grusomt å høre barn fortelle om😢

Anonymkode: 69b2e...1fc

Skrevet

Hva positivt gir det deg i natten å lese om mishandlede barn, HI?

Anonymkode: b390e...072

Skrevet

Jeg har jobbet mange år i bvt, men har hatt annen jobb de siste 3 årene. Mye fysiske skader og voldsomme historier som har vært grusomt. 
Men det som ennå fremkaller de vondeste følelsene var en stor søskenflokk i en familie som var medlemmer i en kristen sekt. De var alle overbevist om at volden de ble utsatt for var fortjent, og deres egen feil. Det kunne skyldes at de var litt høylydt da de ordnet seg frokost, og vekket far, for eksempel. Eller at de glemte seg og lekte høylydt innendørs, uten å sjekke ut med far om det var greit først. Far selv la ikke skjul på hvordan han styrte familien med jernhånd, og argumenterte med bibelsitatet «du skal tukte dine barn».

Jeg har aldri før eller siden møtt så kuede og redde barn. De var i konstant alarmberedskap, og skvatt ved den minste lyd. De synes synd på voldsutøver/far, og var helt automatiserte på hva de kunne gjøre for å please ham. Da vi forsøkte å la barna sette ord på hva de selv likte å spise, gjøre, hva som gjorde dem glade osv, svarte de ved å fortelle hva far likte. Mor var like kuet og selvutslettende som barna. 

Anonymkode: 3e174...779

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.12.2021 den 23.52):

En av de værste var et lite barn med diger blåveis, armbrudd og kuttskader. Far i fylla som hadde gått løs på barnet. 
Ellers er seksuelle overgrep alltid grusomt å høre barn fortelle om😢

Anonymkode: 69b2e...1fc

Tro meg, overgrepene er verre enn blåveis og brudd. Blåveis og brudd leges.

Å bli psykisk mishandlet som barn sitter ofte for livet.

De verste skadene er sjelden synlige. Den verste mishandelen er sjelden synlig.

Jeg jobber ikke i barnevernet, men jeg vet om noen som tok sitt liv som 12-åring. Hun ble utsatt for seksuelle overgrep. I tillegg ble hun mishandlet psykisk av sin mor. Ikke voldelig, "bare" psykisk. I sitt selvmordsbrev ba hun om tilgivelse for at hun ikke var en god nok datter, for at hun aldri hadde vært flink nok.

Anonymkode: d1281...413

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har jobbet mange år i bvt, men har hatt annen jobb de siste 3 årene. Mye fysiske skader og voldsomme historier som har vært grusomt. 
Men det som ennå fremkaller de vondeste følelsene var en stor søskenflokk i en familie som var medlemmer i en kristen sekt. De var alle overbevist om at volden de ble utsatt for var fortjent, og deres egen feil. Det kunne skyldes at de var litt høylydt da de ordnet seg frokost, og vekket far, for eksempel. Eller at de glemte seg og lekte høylydt innendørs, uten å sjekke ut med far om det var greit først. Far selv la ikke skjul på hvordan han styrte familien med jernhånd, og argumenterte med bibelsitatet «du skal tukte dine barn».

Jeg har aldri før eller siden møtt så kuede og redde barn. De var i konstant alarmberedskap, og skvatt ved den minste lyd. De synes synd på voldsutøver/far, og var helt automatiserte på hva de kunne gjøre for å please ham. Da vi forsøkte å la barna sette ord på hva de selv likte å spise, gjøre, hva som gjorde dem glade osv, svarte de ved å fortelle hva far likte. Mor var like kuet og selvutslettende som barna. 

Anonymkode: 3e174...779

Hvilken sekt var dette?

Anonymkode: a33b2...64f

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Hvilken sekt var dette?

Anonymkode: a33b2...64f

Skulle nesten tro det var min familie hun skrev om. Faren min er jehovas vitne å slo oss ofte som en del av oppdragelsen å henviste gjerne til bibelen om at en skal tukte den de elsker. Her også var mamma kuet å gjorde alt pappa sa. Vi barna var konstant redd for faren vår. Kom jeg hjem med en dårlig prøve fra skolen så fikk jeg beskjed om at neste gang jeg gjorde en så dårlig prøve så skulle jeg få juling. Tingen var jo at jeg slitet med lærevansker som ikke ble oppdaget.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Tro meg, overgrepene er verre enn blåveis og brudd. Blåveis og brudd leges.

Å bli psykisk mishandlet som barn sitter ofte for livet.

De verste skadene er sjelden synlige. Den verste mishandelen er sjelden synlig.

Jeg jobber ikke i barnevernet, men jeg vet om noen som tok sitt liv som 12-åring. Hun ble utsatt for seksuelle overgrep. I tillegg ble hun mishandlet psykisk av sin mor. Ikke voldelig, "bare" psykisk. I sitt selvmordsbrev ba hun om tilgivelse for at hun ikke var en god nok datter, for at hun aldri hadde vært flink nok.

Anonymkode: d1281...413

Var det ingen som visste før hun tok selvmord? 😔 

Anonymkode: ccc97...0d5

Skrevet

Jeg jobber ikke i bv ,men kjenner godt bestemoren til Christoffer som ble drept når han var 8 år av faren, det er en sak jeg aldri kommer til og glemme, og hvordan bestemor forteller og hvordan bv sviktet Christoffer, og de fleste rundt han sviktet han, kommer til og gjøre vondt resten av livet tror jeg

Anonymkode: a8c1b...4d3

Skrevet

rettelse : det var stefaren som drepte christoffer

Anonymkode: a8c1b...4d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...