Anonym bruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Forstår det ikke. Voksne mennesker som yter minimalt og lever livet. Fleksitid, drar langhelg på hytta støtt og har mye fri. I godt lønnende jobber. Anonymkode: 0bc18...0c6
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Det gjelder å ordne seg, vet du. Anonymkode: f9679...c52
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 Hvorfor skulle det ikke være det? De har jobbet hele livet for å komme dit de er nå. Anonymkode: e37f9...53e
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle det ikke være det? De har jobbet hele livet for å komme dit de er nå. Anonymkode: e37f9...53e Stemmer ikke på mange jeg har tenkt på. Anonymkode: 0bc18...0c6
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 Man ville jo vært idiot om man ikke takket ja til høy lønn og masse fleksibilitet om man var middelmådig og med irrelevant utdanning. Anonymkode: 70179...2b7
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2021 #6 Skrevet 7. desember 2021 40 åringer som har jobbet hele livet for å komme dit de er - nå følte jeg meg gammal 😂😂 Jeg tipper at de ikke er så middelmådige som du tror. Hva har du å tilby da? Anonymkode: f8145...eb2
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 Nei, de har vel penis? Anonymkode: ef9e0...5c7
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Stemmer ikke på mange jeg har tenkt på. Anonymkode: 0bc18...0c6 Det stemmer med de jeg tenker på Anonymkode: f9679...c52
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 Jeg stemmer inn i aldersgruppen. Men ellers ikke. Jobber livet av meg til dårlig lønn og har 5 ukers ferie som alle andre. Hvis noen hadde tilbudt meg det du beskriver, ja takk! Det hadde jeg fortjent etter 25 år med slit. Anonymkode: 6639d...bd1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 Lurer på hva du mener med middelmådig. Jeg er 46 år, har fleksitid med kjernetid 09:00-14:30, jobber ofte ekstra mandag-torsdag, og er været bra slutter jeg tidlig på fredagene og drar på hytta. Lang weekend på hytta går ikke så sant ikke barna har planleggingsdag på fredag eller mandag. Kan jo ikke bare ta de ut fra skolen en dag fordi vi har lyst. Tjener kr 700.000,- i året, og jobber med noe helt annet enn det jeg er utdannet til Anonymkode: 1a27b...916
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Stemmer ikke på mange jeg har tenkt på. Anonymkode: 0bc18...0c6 Har du et par eksempler på hva du tenker på? Anonymkode: 5052e...631
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 Nå er jeg selv 43 år, og kjenner jo noen som da tidlig fikk en bra jobb, men som unge var det jo fordi de var dyktige innen for noe, og de jobbet hardt de første årene. Han ene var et IT geni, og dette var jo helt i starten, så da var det jo nesten ingen med IT utdannelse. Og han kunne jo mer enn de fleste, jobbet hardt i mange år. Men så blir man eldre, lærer kanskje ikke like raskt lenger, litt mer sliten. Så tar man det litt mer med ro på jobb. Men alle de jeg kjenner til, måtte jobbe hardt da de var unge. Anonymkode: c2fec...ed2
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 De fleste er middelmådige og de fleste yter litt mindre på jobben enn de selv tror. Når det gjelder utdanning er det fint, men i mange jobber er erfaring vell så viktig. Jeg jobber i samme nransje som min mor. Hun har ingen utdanning, men lang erfaring. Hun er mye dyktigere enn dem jeg kan ansette med master og kanskje bare 5 års erfaring. Anonymkode: fbe2b...aae
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #14 Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Lurer på hva du mener med middelmådig. Jeg er 46 år, har fleksitid med kjernetid 09:00-14:30, jobber ofte ekstra mandag-torsdag, og er været bra slutter jeg tidlig på fredagene og drar på hytta. Lang weekend på hytta går ikke så sant ikke barna har planleggingsdag på fredag eller mandag. Kan jo ikke bare ta de ut fra skolen en dag fordi vi har lyst. Tjener kr 700.000,- i året, og jobber med noe helt annet enn det jeg er utdannet til Anonymkode: 1a27b...916 Er du meg? 😂😂 Anonymkode: f8145...eb2
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #15 Skrevet 8. desember 2021 Det jeg reagerer på er at du skriver "irrelevant utdanning". Mange med høyere utdanning har kompetanse som kan brukes i mange ulike jobber, både fagsesifikt men kanskje oftere generell kompetanse som f.eks analytisk tenkning, formidle sin kunnskap, samarbeide med andre, selvstendig, reflekterende etc. Det er derfor mange tar utdanning høyere utdanning- for å få en kompetanse som kan brukes bredt. Søker uten direkte relevant utdanning skreddersyr CV og søknad og beskriver sin utdanning slik at den passer med stillingsutlysningen. Og hva ser arbeidsgivere etter når de ansetter? 1. Utdanning som har gitt relevant kompetanse. 2. Erfaring fra andre jobber 3. Personlige egenskaper Så disse personene du sikter til har antagelig en god samlet kompetanse som oppfattes relevant for arbeidsgiveren. Anonymkode: b3c5c...ed9
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #16 Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Forstår det ikke. Voksne mennesker som yter minimalt og lever livet. Fleksitid, drar langhelg på hytta støtt og har mye fri. I godt lønnende jobber. Anonymkode: 0bc18...0c6 Jeg vet. Tok på meg et fireukers oppdrag med rengjøring hver fredag i en bolig i et rikt område for noen år siden. Har aldri sett så mange mannfolk i femtiårene komme hjem rundt tolv og henge i oppkjørselen og hagene før. Anonymkode: d9e4a...fbb
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #17 Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hvorfor skulle det ikke være det? De har jobbet hele livet for å komme dit de er nå. Anonymkode: e37f9...53e For noe tull. De har verken jobbet i flere år eller mer for å komme dit. Anonymkode: d9e4a...fbb
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #18 Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): For noe tull. De har verken jobbet i flere år eller mer for å komme dit. Anonymkode: d9e4a...fbb Ok. Sannelig bra du vet alt om alle 40 åringer. Anonymkode: e37f9...53e
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #19 Skrevet 8. desember 2021 Ser flere her også. Det jeg synes er interessant er at dette er damer på 45+, uten utdanning overhodet. Det er en veninnegjeng faktisk, som har holdt sammen fra barneskolen. Alle er over snittet pene. ALLE i den gjengen har på mystisk vis klart å få lederjobb med svært gode betingelser. Må innrømme at jeg har lurt litt på hvordan dette har gått til.. Anonymkode: 554b3...75c
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #20 Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Ser flere her også. Det jeg synes er interessant er at dette er damer på 45+, uten utdanning overhodet. Det er en veninnegjeng faktisk, som har holdt sammen fra barneskolen. Alle er over snittet pene. ALLE i den gjengen har på mystisk vis klart å få lederjobb med svært gode betingelser. Må innrømme at jeg har lurt litt på hvordan dette har gått til.. Anonymkode: 554b3...75c Det er antagelig ikke så mystisk. De har jobbet i mange år, kanskje tatt kurs av ulike slag, fått mye erfaring og jobbet seg oppover i systemet. Du får det til å høres ut som noen plutselig kastet en lederstilling, helt ut av det blå, på dem fordi de er pene, eller at du tenker at de har ligget seg til toppen, men antagelig er sannheten langt mer hverdagslig enn det. Jeg har et par svært dyktige damer i lederstilling på min arbeidsplass i det offentlige. De har vært ansatt siden før det ble utdanningskrav og er svært dyktige i jobben sin. De er ikke unike. Anonymkode: b9e56...225
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #21 Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er antagelig ikke så mystisk. De har jobbet i mange år, kanskje tatt kurs av ulike slag, fått mye erfaring og jobbet seg oppover i systemet. Du får det til å høres ut som noen plutselig kastet en lederstilling, helt ut av det blå, på dem fordi de er pene, eller at du tenker at de har ligget seg til toppen, men antagelig er sannheten langt mer hverdagslig enn det. Jeg har et par svært dyktige damer i lederstilling på min arbeidsplass i det offentlige. De har vært ansatt siden før det ble utdanningskrav og er svært dyktige i jobben sin. De er ikke unike. Anonymkode: b9e56...225 Tror ikke de har ligget seg til jobben, men de fikk disse lederjobbene før de hadde jobbet veldig mange årene. Ei har riktignok klar å fullføre videregående, men de andre 3 har bare 9 år på grunnskolen å slå i bordet med. Jeg kjenner disse damene veldig godt, er i nær familie med 2 av dem. Jeg VET de ikke var kvalifisert, jeg VET de ikke hadde kurset seg på forhånd før de fikk jobben. Jeg vet også andre ansatte har vært mye frustrert over disse damene. De har bestandig vært populære, det er de fortsatt. Jeg tror faktisk det er grunnen til at de får så gode jobber. Og de har jo blitt bedre med årene, det må jo sies. Men håper de ikke hadde fått tilsvarende jobb hadde de bodd på større plass!! Anonymkode: 554b3...75c
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #22 Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Forstår det ikke. Voksne mennesker som yter minimalt og lever livet. Fleksitid, drar langhelg på hytta støtt og har mye fri. I godt lønnende jobber. Anonymkode: 0bc18...0c6 Litt bitterhet her kanskje. Men det er jo sant. De aller fleste flytter papir i kommunen. Det er den oljesmurte velstanden i Norge, lite bærekraftig, men det går så lenge det går. Anonymkode: 390ab...10e
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #23 Skrevet 8. desember 2021 Vi er to voksne i lederstillinger. Vi jobber begge mye, flere kvelder i uka tilbringes med pc i fanget, men tar gjerne fri tidlig på fredag for å reise på hytta. Jeg har relevant utdanning for feltet mitt, men ikke lederutdanning. Mannen har ingen formell utdanning, men bred og relevant erfaring ved å ha jobbet seg «fra gulvet til toppen» i sin bransje. Anonymkode: 24bf8...096
HeiteH Skrevet 8. desember 2021 #24 Skrevet 8. desember 2021 Jeg tar ofte fri fredagen. Men så reiser jeg så mye at jeg i snitt har 15 timer reisetid per mnd. å avspasere. Du ser meg kanskje på vei til hytta tidlig fredag, men du ser meg ikke på vei til flybussen kl. 05.30 mandag. Eller kl. 20.00 tirsdag når jeg kommer hjem fra jobb. Hva vet du om hva folk yter på jobb dersom dere ikke jobber sammen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå