Gå til innhold

Jeg trener kun styrke. Dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater og finner det lite motiverende med Jogging, sykling mm. Men jeg elsker å trene styrke. Trener ulike muskelgrupper hver dag, eller 6 ganger per uke. 
Kan jeg holde meg i god form ved å trene sånn? Spiser sunt og lever ellers normalt 

Anonymkode: 5f8ef...c15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt! En god styrkeøkt øker forbrenningen din i atskillig flere timer enn en god kondisjonsøkt. Men om målet ditt er bedre kondis kommer du jo ingen vei utenom.

Skrevet

har du forsøkt tabata? Da får du en god dose kondis også...

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden):

Absolutt! En god styrkeøkt øker forbrenningen din i atskillig flere timer enn en god kondisjonsøkt. Men om målet ditt er bedre kondis kommer du jo ingen vei utenom.

Ikke spesielt opptatt av kondis. Den er ikke ille. Men målet mitt er bare å holde meg i form, være slank og frisk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg hater og finner det lite motiverende med Jogging, sykling mm. Men jeg elsker å trene styrke. Trener ulike muskelgrupper hver dag, eller 6 ganger per uke. 
Kan jeg holde meg i god form ved å trene sånn? Spiser sunt og lever ellers normalt 

Jeg trener også bare styrke, og så går jeg tur med hundene hver dag. Mine lunger klarer ikke jogging, men reagerer fint på roing og styrketrening. Jeg har trent noen timer med PT og fått beskjed om at det var helt greit å sløyfe kondisjontrening. 

Skrevet

Jeg trener og bare styrke. Kondisjon er kjedelig, men varmer opp 10 min med det likevel. Målet er en kropp som tåler meg gjennom Årenes løp, ikke å delta i maraton 

Anonymkode: d0ffd...a02

Skrevet

Tja, dumt kommer vel an på hva du ønsker å oppnå med trening, Hi.

Siden nyere forskning viser at god kondisjon er bra for å få flere (gode) leveår, for mental helse, for hjertehelse (spesielt for kvinner, faktisk), og for kognitiv ytelse, for å unngå en rekke livsstilssykdommer m.m.

En PT som sier at det er helt greit å sløyfe kondisjonstrening er ikke oppdatert på feltet, så det er en jeg ikke ville stolt på...

Men man kan godt trene kondisjon på ulike måter, jobbing, sykling, roing, gå bakker raskt, skigåing med økt tempo og/eller bakker, svømming... og mange andre måter.

Anonymkode: 47cb1...f3d

Skrevet

Ja, selvfølgelig er det helt greit, hvis målet er å holde seg sterk og frisk 😊

Anonymkode: 828e4...6f2

Skrevet

Ca 1000% lurare enn eg som berre trenar ingeting. 

Anonymkode: b9ceb...a06

Skrevet

Styrke er beste trening for veldig mange, spesielt damer og når man drar litt på årene. Det er ingenting feil i å trene styrke. Du får automatisk litt kondisjon med i styrketrening også, bare sjekk pulsen når du tar f eks knebøy. 

Hvis du føler selv at kondisjonen ikke henger med, kan du avslutte økten med en kjapp intervall. Romaskin, kjør full guffe i 20 sek, pause 10 sek. Gjør du det 8 ganger, vil du få opp pulsen bra. Tro meg 😅

Anonymkode: 389ab...f21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...