Gå til innhold

Hvor mange ganger har du flyttet i livet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor?

Anonymkode: e5848...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ser bort fra da jeg bodde på hybel mens jeg studerte og dro hjem i helgene, og ikke kaller det flytting før det er over 300 m, så er det en gang. Da var jeg 6 mnd og mine foreldre flyttet hjem dit de kommer fra. Jeg hadde ikke så mye å si den gangen.

Anonymkode: 06508...355

Skrevet

14. første gangene fordi foreldrene mine kjøre, solgte og bygget hus. De andre er noen for å studere, noen for leie, kjøpt hus, samlivsbrudd, ny partner osv

Anonymkode: 97d97...193

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvis du ser bort fra da jeg bodde på hybel mens jeg studerte og dro hjem i helgene, og ikke kaller det flytting før det er over 300 m, så er det en gang. Da var jeg 6 mnd og mine foreldre flyttet hjem dit de kommer fra. Jeg hadde ikke så mye å si den gangen.

Du bor fremdeles hjemme hos dine foreldre og har gjort det hele livet med unntak av studietid? Oj.

Skrevet

To. Har ikke hatt behov for å flytte flere ganger. 

Anonymkode: b8a5b...75e

Skrevet

Fire. Først fra utlandet til Sør-Norge i forbindelse med giftemål, så tvers over landet til Finnmark etter skilsmissen da jeg fikk ny jobb. Så flytting to ganger innen Finnmark, først fordi jeg fikk leid et større hus i bedre nabolag, og siste gang i forbindelse med nytt forhold og ny jobb. 

Anonymkode: 2954e...201

Skrevet

Medregnet både barndom, studietid og som voksen. Ca 20

Anonymkode: 3f66a...ba7

Skrevet

Telte til 16 nå. Kan ha glemt noen. Grunn ; bodd i flere land , studert flere steder, kjøpte og solgte boliger da jeg var yngre og samlivsbrudd. 

Skrevet

4 ganger

Anonymkode: c73fe...057

Skrevet

20 steder før jeg flytta hjemmefra som 16 åring. Etter det (hvor jeg bestemte selv) så er det 6 ganger. Leilighet-huskjøp-samlivsbrudd-leilighet osv 

Anonymkode: 756fa...2a5

Skrevet

Alt for mange. 12 ganger.
Fordi foreldrene mine ikke hadde ro i ræva. 

Anonymkode: 27896...f44

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Du bor fremdeles hjemme hos dine foreldre og har gjort det hele livet med unntak av studietid? Oj.

Ikke helt. Familien har mange hus i nærheten av hverandre og jeg har flyttet mellom dem. Nå bor jeg i det huset jeg bodde i fra jeg var 10 til jeg var ferdig med å studere, men mine foreldre har flyttet inn i et av de andre husene og jeg har bodd i et tredje hus en periode etter studiene.

Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra og til en hybel, jobbet i et år.

Jeg flyttet for å studere, bodde i et boligkompleks for studenter.

Jeg flyttet sammen med mannen min (den gang samboer) i en leid kjellerleilighet.

Jeg og mannen kjøpte hus sammen og giftet oss.

Jeg og mannen kjøpte større hus.

Så som voksen har jeg flyttet 5 ganger, er nå 47 år gammel. De eldste ungene var 1 og 4 år da vi kjøpte større hus så de har flyttet en gang. De er nå 17 og 20 år.

Før jeg ble voksen har jeg ikke tall på hvor ofte jeg flyttet. Mine foreldre flyttet hele tiden, mye pga dårlig økonomistyring. Tror jeg og søsteren min kom frem til at vi hadde flyttet 14 ganger mens vi bodde hjemme, men jeg aner egentlig ikke... Har ikke noe barndomshjem for å si det sånn.

Anonymkode: 83037...cc3

Skrevet

7 ganger. Flyttet 2 ganger i påvente av husbygging, flyttet inn i huset (2 år gammel), flyttet på hybel (16 år gammel), flyttet i leilighet (18 år gammel), kjøpte hus (20 år gammel) og bygde hus (30 år gammel). Med mindre mannen finner seg noe bedre, blir jeg her til jeg må bæres ut (levende eller død).😁

Anonymkode: b3dc7...3c2

Skrevet

Herlighet, der er mange ganger. 21, pluss 5 hvis jeg skal telle med pappa (skilte foreldre). Mange ulike grunner. 

Anonymkode: 67732...64f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Herlighet, der er mange ganger. 21, pluss 5 hvis jeg skal telle med pappa (skilte foreldre). Mange ulike grunner. 

Anonymkode: 67732...64f

Ganske likt her også. Jeg kom til 26 ganger. Så kom jeg på at vi flyttet da jeg var ca et år, og at jeg hadde glemt en flytting på et halvt år, og at jeg ikke hadde tatt med et par svært kortvarige flyttinger på 1-2-3 måneder, og tok heller ikke med noen av pappas flyttinger, da er det vel 2-3-4 til. Og enda en flytting i utlandet.

Skilte foreldre + at jeg har bodd i utlandet, og at jeg har studert flere steder. Samt vært veldig uheldig med noen få utleiere.

Ønsker meg mitt eget sted å bo, et sted hvor jeg kan bo varig.

Anonymkode: 4745d...f2e

Skrevet

12 ganger som jeg kan huske :) fra jeg var 8 til 36 år 🤪

Anonymkode: b13f5...100

Skrevet

Kommer an på om du teller med den gangen jeg var 9, la oss kalle den 1/2 gang.
Da blir det 7,5 ganger

- 1/2 når jeg var 9, flyttet inn på sykehuset og ble der litt over 1 år, og hjem igjen
- Flyttet på hybel når jeg begynte å studere
- Flyttet inn på ny hybel når den jeg bodde på skulle pusses opp
- Flyttet sammen med kjæresten i liten leilighet, kun 1 års kontrakt
- Flyttet til litt større leilighet
- Flyttet til vår første kjøpte leilighet som ble litt liten når vi fikk barn
- Flyttet til rekkehus som ble litt lite når vi skulle ha barn nummer 3
- Flyttet til større rekkehus, og her bor vi nå :)

Anonymkode: 7723d...055

Skrevet

Bodde helt I ro i oppveksten,  heldigvis! I voksen alder har jeg flyttet 11 ganger. Én gang etter at barna ble født. (Eller eldste måtte flytte en gang da han var 2 år også, men det var i samme nabolaget,  bare til hus i stedet for leilighet)  Alle andre gangene har vært pga studier, jobb på ny plass, samlivsbrudd osv osv 

Anonymkode: f6b37...de0

Skrevet

Foreldrene mine flyttet (med meg) først fra leilighet til hus, i samme nærområde, da jeg var tre år. Og igjen til ny by da jeg var 11. 

Som ung voksen har jeg flyttet 8 ganger, i forbindelse med studier, samlivsbrudd, og to ganger hvor jeg har i utlandet ifbm studier og jobb. Har kun eid to av de boligene jeg har flyttet fra. 

Bor nå med mannen i min tredje eide bolig, og har bodd i samme hus i 14 år, har ingen planer om å flytte. 

Anonymkode: bc73b...a48

Skrevet

16 ganger, 8 av dem mens jeg var barn. Da jeg var barn var det forskjellige grunner, foreldrene mine ville ha større plass, ville bort fra naboer de var i konflikt med, mamma ville tilbake til hjemstedet, ville bo mer sentralt osv. I voksen alder har jeg slitt med å slå meg til ro noe sted.

Flyttet for siste gang da eldste barnet var 3, det er 7 år siden. Det lengste jeg har bodd på ett sted før det er 3 år. Barna mine skal ikke ha den oppveksten jeg hadde og bli like rotløse. Vi må nok flytte i mindre leilighet til vi blir gamle og skrøpelige, men da blir det innenfor samme by, i alle fall hvis barna fortsatt bor i området.

Anonymkode: 93ae9...c47

Skrevet
6 hours ago, Anonym bruker said:

Og hvorfor?

3 ganger :) . 1 gangen hjemmefra, 2. gangen samlivsbrudd. 3 flyttet nærmere skolen

Anonymkode: 1f0eb...025

Skrevet

Flyttet hjemmefra da jeg var 18, frem til det bodde jeg ett sted. Så har jeg flyttet i forbindelse med studier etc, totalt 9 ganger. Her jeg bor nå har jeg bodd i 16 år.

Anonymkode: 66787...93f

Skrevet

13-14 ganger. Alle etter seksten års alder. 

Anonymkode: dbc48...31d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...