Gå til innhold

Jeg fryser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et hus som holder dårlig på varmen. Har startet jobben med å etterisolere.

Nå når strømmen er så synd dyr prioriteres stua og barnas rom. Vanligvis har vi varmeovner på i alle rom. Likevel ser det ut til at strømregninga blir nærmere 9.000 i desember. Og vi fyrer med ved for sikkert 2.000 per mnd. Jeg har hjemmekontor, har flyttet det inn på stua og fyrer ca 2 sekker i løpet av en dag/kveld.

Dette burde ikke vært lov! 

Anonymkode: 8842e...f82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ser dere hva regningen kommer på, egentlig?

Ellers enig i at strømprisene er vanvittige nå. Det skal dog huskes på at vi har hatt svært lave strømutgifter sammenlignet med andre land. 

Anonymkode: 03f2d...a94

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Ellers enig i at strømprisene er vanvittige nå. Det skal dog huskes på at vi har hatt svært lave strømutgifter sammenlignet med andre land. 

På Glitre ligger oversikten inne på «Min side»

Skrevet

Det er helt vilt, jeg har en gjennomsnittspris på 2,22 i dag. Kommer til å få flere tusen i strømregning som jeg ikke har råd til. Skulle ønske jeg hadde mulighet til å fyre med ved.

Anonymkode: 4b6fe...374

Skrevet

Vi også 😥

Mannen stod uten jobb i fjor og har nå mer enn halvert inntekt. Så vi flyttet fra ett nyere hus til ett eldre for å redusere lånet. Vi sliter med å få solgt, sitter nå med to enheter, huset vi bor i nå er 40 år gammelt og så kaldt. Jeg fyrer og fyrer, men ovn er i 2 etg, så jeg fryser tross ullgenser og ulltøfler. Føttene mine er konstant kalde. Vi passerer sikkert 10 000 kr i strøm denne måneden, tross vi har 12-13 grader nede. Med en timelønn på 245 kr skal du jobbe mye for å dekke inn den. 

Vi er heldigvis to, tenker på alle de som er alene. 

Anonymkode: 892f7...4b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Tror de fleste strømselskaper har egen app, sjekk selskapet du bruker. Så logger du inn og ser hva du har brukt hittil i måneden, hva strømmen koster i dag osv. I appen til mitt selskap ligger det også en graf over prisen neste døgnet, så du ser når det kommer til å være dyrest og når det kommer til å være billigst. Så vet du når det er best å ta en dusj, sette på vaskemaskinen osv.

Anonymkode: 3197e...638

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Vi har Tibber, ser det i appen. Både hvor mye strøm vi bruker hver dag og hvor stor andel av forbruket som går til oppvarming, lading av elbil mm. 

Anonymkode: 5c9c9...9d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi har Tibber, ser det i appen. Både hvor mye strøm vi bruker hver dag og hvor stor andel av forbruket som går til oppvarming, lading av elbil mm. 

Anonymkode: 5c9c9...9d7

Å ha elbil må føles supersmart nå😂🙈💸💸💸

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Å ha elbil må føles supersmart nå😂🙈💸💸💸

Med mindre du kjører masse, holder det helt fint å lade én gang i uken. Hvis strømmen er så hinsides dyr at det velter budsjettet, finnes det hurtigladere overalt... 

Anonymkode: c5847...ea7

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Med mindre du kjører masse, holder det helt fint å lade én gang i uken. Hvis strømmen er så hinsides dyr at det velter budsjettet, finnes det hurtigladere overalt... 

Er de gratis, da? Trodde det var dyrt å hurtiglade… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt ikke, men det koster ikke mer enn noen hundrelapper. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er dyrere med drivstoff.

Skrevet

Vi har et hus på 300m2 og brukte 4500 på strøm i november. Huset er nytt, tett og godt isolert. Mannen har en kompis med et hus på samme størrelse men en god del eldre (50-60år) som da er dårlig isolert, han brukte 9000kr på strøm i november. 

Det er temmelig galskap det som skjer nå. I vårt gamle hus (mye mindre) så prioriterte jeg å etterisolere det hjelp veldig mye på varmetap og er iallefall til stor glede for de som bor der nå. Men skulle uansett ha etterisolert flere plasser i vårt gamle hus, rart det var null støtte fra Enova. Noe som viser seg å være tvert imot det Enova ble startet for. 

Anonymkode: a3a2c...6fd

Skrevet

Gratis hurtiglading på vår Tesla ! Har ikke brukt det mye før. Men nå blir det bevisst brukt 🙈

Anonymkode: 6c455...e7d

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Er visst bare å fryse videre, gratulerer til alle i lavtlønnede yrker, minstepensjonister og aleneforsørgere. Ingen nåde å hente hos denne regjeringen, du vet den som mener det er vanlige folks tur. 

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/L5meL9/regjeringen-vil-oeke-bostoette-og-sosialhjelp-etter-stroemsjokk?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

De har fått en rimelig stor ryddejobb. Jeg regner med at det kommer flere tiltak - ikke minst forebyggende - etterhvert.

Jeg ler høyt av de som nå skylder på rødgrønn regjering etter 8 år med blått styre. Få hodet opp av sanden

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

De har fått en rimelig stor ryddejobb. Jeg regner med at det kommer flere tiltak - ikke minst forebyggende - etterhvert.

Jeg ler høyt av de som nå skylder på rødgrønn regjering etter 8 år med blått styre. Få hodet opp av sanden

HI

Manglende tiltak akkurat nå er nåværende regjering sitt ansvar, uansett hvem som er skyld i situasjonen. 

Jeg er fullt klar over at dette er noe som har pågått, sakte men sikker, siden 1990-tallet. Deler av dette stammer faktisk tilbake til Brundtland, den berømte energiloven. Når Acer ble vedtatt (selv om den alene ikke er årsaken) var alle opptatt med å diskutere ett upassende innlegg på Facebook fra Sylvi. Dette ville vi stått ovenfor uavhengig høyre eller AP ved makta de siste 8 årene, begge de to har gått i retningen å liberalisere strømmen i Norge. 

Le gjerne rått du fordi du mener du har forstått så mye mer enn andre, men Høyre står ikke alene om å åpne for fritt marked av kjøp og salg. Sist jeg sjekket var Gro i Arbeiderpartiet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er visst bare å fryse videre, gratulerer til alle i lavtlønnede yrker, minstepensjonister og aleneforsørgere. Ingen nåde å hente hos denne regjeringen, du vet den som mener det er vanlige folks tur. 

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/L5meL9/regjeringen-vil-oeke-bostoette-og-sosialhjelp-etter-stroemsjokk?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Jeg trodde de tidligere hadde avklart at det å bare hjelpe de med bostøtte ikke var bra nok, så nå puttet de bare på studenter altså i tillegg, flotte greier. Hva med minstepensjonister og andre pensjonister med lav sats., de på AAP og uføretrygd, arbeidsledige, de som jobber og har lave inntekter. Det er jo helt latterlig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg trodde de tidligere hadde avklart at det å bare hjelpe de med bostøtte ikke var bra nok, så nå puttet de bare på studenter altså i tillegg, flotte greier. Hva med minstepensjonister og andre pensjonister med lav sats., de på AAP og uføretrygd, arbeidsledige, de som jobber og har lave inntekter. Det er jo helt latterlig.

Og hjelpen til studenter kommer i form av lån...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8Qjv6w/stoere-lover-milliardpakke-til-stroem-tiltak

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Gratis for oss med litt eldre Teslaer, i alle fall. Vi har heldigvis superlader der vi handler, og sparer masse på det nå. Null utgift til drivstoff, og en bil som starter varm og god ved å trykke på en knapp, uansett h or kaldt det er ute. 

Anonymkode: 7462a...e4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...