Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså. I kveld har jeg sett gjennom to nyhetssendinger og scrollet gjennom tre aviser. Det er trist at Willoch er død, og jeg forstår at det er spent stemning knyttet til nye corona-tiltak. Men hva skjer med strømprisene? 

Olje- og energiministeren stod på debatten og lovet (?) å se på strakstiltak, bekreftet at hun forstod at det var nå behovet var der, ikke til neste år. Hvorfor kutter de ikke moms, subsidierer strøm, regulerer markedet eller hva som helst som demper denne økonomiske krisen?

Og hvorfor finner jeg ikke én oppdatert nyhet om dette? Strømprisene er fortsatt like ekstreme…. Har jeg gått glipp av nyheten om hvordan politikerne skal løse dette? Dette er en ekstrem krise for veldig mange familier og aleneforeldre som har en økonomi som går akkurat rundt med «normale» strømpriser. 

Dette er egentlig ikke noen personlig krise som slår akkurat oss konkurs. Vi har råd til å betale strømregninga både i hus og på hytte, selv om vi må prioritere annerledes enn jeg skulle ønske, og vi har sparepenger som egentlig skal gå til oppussing av bad, men vi er utrolig heldige som har penger i bakhånd. Dessverre er det mange som ikke er så heldige…

Anonymkode: e17ef...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var selvsagt bare bullshit som alt annet som kommer ut av munnen til en politiker. 

Anonymkode: 28a93...7a2

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Var selvsagt bare bullshit som alt annet som kommer ut av munnen til en politiker. 

Anonymkode: 28a93...7a2

True

Anonymkode: e8204...de9

Skrevet

De skal utrede, sette ned en kommisjon og sikkert bestille en rapport. Tåkefyrsten prater til folk blir blå i ansiktet, bokstavlig talt. 

Tipper er lander på en halvveis behovsprøvd løsning som tar evigheter å få behandlet, etter man selvfølgelig i kjent nav-stil må bekrefte at enhver hake og huk i skjemaet er korrekt ellers kan de kreve tilbake. Ops, så ble det trukket fra aap, sosial stønad eller ufør i etterkant. 

Det er mulig jeg er naiv, sikkert noe jeg ikke ser i og med dette ikke er heldagsjobben min å løse, jeg ikke har fri tilgang på konsulenter og møter med rette personen, men jeg kan ikke fatte at det skal være så vanskelig å bare vedta. Enten i form at nettleie fra lede stanses gjennom vinteren, eller ett fastbeløp til fradrag på regningene etter antall husstandsmedlemmer/pr boenhet. 

Anonymkode: dc836...6c0

Skrevet

Når på døgnet er strømpris lavest? Bor på vestlandet og pris er 220 øre/kwt. Har håndklær i vaskemaskin og skulle torka de i tørketrommel. Med familie på fem er det full maskin og har ikke plass å henge opp.

Anonymkode: fc74b...00a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Når på døgnet er strømpris lavest? Bor på vestlandet og pris er 220 øre/kwt. Har håndklær i vaskemaskin og skulle torka de i tørketrommel. Med familie på fem er det full maskin og har ikke plass å henge opp.

Den er på 181 øre fra klokken 21. Så går den litt nedover etter det.

Anonymkode: 72a2d...415

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Den er på 181 øre fra klokken 21. Så går den litt nedover etter det.

Dette gjelder altså i dag, her hos meg i hvert fall.

Skrevet

Vi er puttet tilbake på hjemmekontor - hurra. Her sitter jeg med jakke og utesko på bak dataen og fryser. Men har jo ikke råd til å opprettholde 20 grader her jeg sitter hele dagen. 

Anonymkode: f1334...a37

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette gjelder altså i dag, her hos meg i hvert fall.

Hvor kan jeg se det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hvor kan jeg se det? 

Vil tror du kan se det på din side hos de du får strøm fra.

Anonymkode: 59bf7...448

Skrevet

Brukt 72 kr så langt i dag. Eneste som er på er 1 panelovn, tatt 1 dusj og det er på 5 lyspærer…. Fyrer med ved så det holder. 150 kr dagen vil si over 4.600 kr i strøm denne mnd. Og her snakker vi et minimum forbruk… skremmende…

Anonymkode: a14e5...7a2

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Brukt 72 kr så langt i dag. Eneste som er på er 1 panelovn, tatt 1 dusj og det er på 5 lyspærer…. Fyrer med ved så det holder. 150 kr dagen vil si over 4.600 kr i strøm denne mnd. Og her snakker vi et minimum forbruk… skremmende…

Anonymkode: a14e5...7a2

Jeg har ikke vært hjemme 2 av dagene i desember, de 2 eneste varmekildene sto på så lavt at det var 13 grader når jeg kom hjem. Hadde brukt 120 kroner tilsammen de 2 dagene, det uten engang å være hjemme.

Anonymkode: 59bf7...448

Skrevet
16 hours ago, Anonym bruker said:

Altså. I kveld har jeg sett gjennom to nyhetssendinger og scrollet gjennom tre aviser. Det er trist at Willoch er død, og jeg forstår at det er spent stemning knyttet til nye corona-tiltak. Men hva skjer med strømprisene? 

Olje- og energiministeren stod på debatten og lovet (?) å se på strakstiltak, bekreftet at hun forstod at det var nå behovet var der, ikke til neste år. Hvorfor kutter de ikke moms, subsidierer strøm, regulerer markedet eller hva som helst som demper denne økonomiske krisen?

Og hvorfor finner jeg ikke én oppdatert nyhet om dette? Strømprisene er fortsatt like ekstreme…. Har jeg gått glipp av nyheten om hvordan politikerne skal løse dette? Dette er en ekstrem krise for veldig mange familier og aleneforeldre som har en økonomi som går akkurat rundt med «normale» strømpriser. 

Dette er egentlig ikke noen personlig krise som slår akkurat oss konkurs. Vi har råd til å betale strømregninga både i hus og på hytte, selv om vi må prioritere annerledes enn jeg skulle ønske, og vi har sparepenger som egentlig skal gå til oppussing av bad, men vi er utrolig heldige som har penger i bakhånd. Dessverre er det mange som ikke er så heldige…

synes folk overdriver veldig når det kommer til strømmen, de fleste vet det er dyrt oktober-mars, da må man spare. Lei sutringen rundt omkring

Anonymkode: 5de36...794

Skrevet

Fikk strømregning på over 4900. Tror huset lekker varme et sted

Anonymkode: 594cf...7bc

Gjest KenCreek
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Fikk strømregning på over 4900. Tror huset lekker varme et sted

Himmel og hav. Hva har dere vanligvis? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

synes folk overdriver veldig når det kommer til strømmen, de fleste vet det er dyrt oktober-mars, da må man spare. Lei sutringen rundt omkring

Aldri vært så dyrt som nå. Dette er ekstrempriser. Stadig vekk ny historisk prisrekord.

Anonymkode: 856d1...e95

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Aldri vært så dyrt som nå. Dette er ekstrempriser. Stadig vekk ny historisk prisrekord.

Anonymkode: 856d1...e95

Nei men det er alltid dyrt, de månedene jeg nevnte, så jeg sparer 6000 i mnd de andre mnd ,da klarer man seg fint.

Skrevet
KenCreek skrev (21 minutter siden):

Himmel og hav. Hva har dere vanligvis? 

1800-2100 på vinteren, 1000 på sommeren

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Vel, da får du gladelig betale 70-100 ganger produksjonspris for din, til staten. 

Jeg tåler noe høyere strømpris, men så godt betalt har jeg ikke at jeg er interessert i å kaste de ut vinduet. 

Anonymkode: dc836...6c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Nei men det er alltid dyrt, de månedene jeg nevnte, så jeg sparer 6000 i mnd de andre mnd ,da klarer man seg fint.

Hehe. Du er kun ute etter å provosere og skape debatt. 
Artig forsøk egentlig, men håper ingen biter på. 

Anonymkode: 15eb4...f14

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Hehe. Du er kun ute etter å provosere og skape debatt. 
Artig forsøk egentlig, men håper ingen biter på. 

Anonymkode: 15eb4...f14

deg om det, vet jeg snakker sant, så trenger ikke bry meg

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Du setter av 6K til vinterstrømmen hver måned?  Det var meget disiplinert av deg. Selv har jeg klart meg med 4K, men jeg ser jeg må legge meg på ditt nivå, skal dette gå rundt.  

Anonymkode: 6b74c...c4b

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

deg om det, vet jeg snakker sant, så trenger ikke bry meg

Altså. Det var jeg som startet denne tråden. Selvsagt er strømmen historisk sett høyere noen mnd i året.
Men det er ikke dette som er tilfelle nå. Prisen er mangedoblet, har aldri før vært i nærheten av dette prisnivået, og det skyldes først og fremst politikernes utenlandskabler og internasjonale avtaler. Norske husstander generelt har ikke råd til å betale 2-3000 mer, eller ennå høyere summer, i strøm pr mnd enn det de vanligvis betaler. Det er uansvarlig å ikke ta grep! Og ennå mer uansvarlig å love løsninger og så ikke følge opp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Eeee, sparer 6000 kr de andre mnd??? Og det tror du alle andre har mulighet til? Det er veldig mange som ikke har mer enn at det akkurat går rundt, og knapt nok det så å spare 6000 kr de andre mnd er for mange umulig!

Anonymkode: b6fb6...41f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...