Gå til innhold

Hva TROR dere de nye tiltakene blir?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg merker at jeg ikke lenger bryr meg. Vi har akkurat blitt puttet tilbake på hjemmekontor, noe som er demotiverende i seg selv. Samtlige av oss tok ut resten av ferien i desember i stedet for å overføre feriedager til neste kalenderår som planlagt.

Jeg er heldigvis ferdig med julehandel, så de kan innføre så mye munnbind de vil, da blir jeg bare hjemme hele desember, bortsett fra turer med bikkjene. Mat kan mannen kjøpe, og alt annet har vi i hus. Så kan folk drive og fly rundt med munnbind  på kjøpesenteret og snuble over hverandre den siste tiden før jul. 

Anonymkode: 7651b...155

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Begrensning i hvor mange som kan møtes innendørs, munnbind, muligend reiserestriksjoner og begrensninger i besøk på sykehus og institusjoner.

Anonymkode: a633a...2c0

Og muligens vaksinekrav for dem over 65.

Anonymkode: a633a...2c0

Annonse

Jeg tenker vi gjør det motsatte som i fjor. Stenger ned i jula og muligens får kontroll på nyåret. Det vil koste samfunnet aller minst å stenge ned når landet ellers har fri. Nytter ikke å ha restriksjoner på hverdagen og omgang i helgene, som sist jul.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Håper egoistene som farter til andre land, kun for fornøyelse får karantene. 
Folk dom må ut å fly er egentlig de store syndebukkene fra start til slutt.

Anonymkode: 66d8e...4fa

Synes i grunn Nakstad oppsummerte det med reising ganske greit på GMN i dag . Ingen problemer å reise så lenge man setter seg inn i reglene både hjemme og i landet man reiser til og samtidig er beredt på regelendringer på kort varsel. 

Anonymkode: f4e4a...2e0

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Synes i grunn Nakstad oppsummerte det med reising ganske greit på GMN i dag . Ingen problemer å reise så lenge man setter seg inn i reglene både hjemme og i landet man reiser til og samtidig er beredt på regelendringer på kort varsel. 

Synd at reisetrangen trumfer all sunn fornuft.

Anonymkode: cb34d...d7c

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Reglene må uansett stå i forhold til behovet . Mener man at reiser trygt kan gjennomføres sp er det lite fruktbart å henge seg opp i at noen velger å reise. Vi lever i en verden hvor vi forflytter oss både for ferie og jobb og at man kan gjøre det trygt er kun bra.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Reglene må uansett stå i forhold til behovet . Mener man at reiser trygt kan gjennomføres sp er det lite fruktbart å henge seg opp i at noen velger å reise. Vi lever i en verden hvor vi forflytter oss både for ferie og jobb og at man kan gjøre det trygt er kun bra.

Men det er jo ikke trygt, gang på gang så bringes smitte med tilbake til  Norge.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvis man har familien i Norge og selv bor i utlandet da? Og ens barn de siste par årene knapt har sett besteforeldre, tanter og onkler? Mine unger har det siste året gått glipp av juleferie, vinterferie og påskeferie med familien, de gikk et år uten å se besteforeldrene sine, og jeg nekter rett og slett å bli hjemme denne jula også. 

Jeg kan godt forstå de som synes det er egoistisk, men vi er fullvaksinerte alle sammen - også barna - og tar alle hensyn til tester, munnbind og avstand, og jeg klarer ikke mer coronaisolasjon i ensomhet i utlandet, verken for meg eller barna. 

Anonymkode: 78118...b8c

• Opprett ny...