Gå til innhold

Dersom klassene blir delt opp i 2 kohorter igjen ønsker jeg at den skal deles i gutte- og jentekohorter

Anbefalte innlegg

Dersom klassene blir delt opp i 2 kohorter igjen ønsker jeg at den skal deles i gutte- og jentekohorter.

Grunnen til dette er at de fleste barn har flest venner av samme kjønn.
De er vant med denne oppdelingen innen idretten og kan da fortsette å trene med klassevenner.
Man inviterer som regel alle av samme kjønn til bursdager og lignende, og det vil gå om barna er i samme kohort.

Totalt sett vil det gi barna en noe mer normalisert hverdag enn dersom de deles opp etter klasselister eller loddtrekning.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 78d4a...037

Fortsetter under...

Tenker at dette avgjør skolen og lærerne, ikke du. Det kan være hundre grunner for at inndeling blir som den blir, hvem som er venner med hvem er ikke viktigst. 

Anonymkode: 04b36...dba

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dersom klassene blir delt opp i 2 kohorter igjen ønsker jeg at den skal deles i gutte- og jentekohorter.

De er vant med denne oppdelingen innen idretten og kan da fortsette å trene med klassevenner.
Man inviterer som regel alle av samme kjønn til bursdager og lignende, og det vil gå om barna er i samme kohort.

Totalt sett vil det gi barna en noe mer normalisert hverdag enn dersom de deles opp etter klasselister eller loddtrekning.

Hva tenker dere?

Det deles nok uansett ikke opp etter klasselister og loddtrekning. Seriøst. 

Har mer tro på at det deles inn etter hvem som kan gå sammen, og hvem som ikke kan gå godt sammen. Evne til samarbeid, faglig nivå og atferd.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hva tenker dere?

Tenker jeg lar det være fullstendig opp til lærerne å vurdere hvordan det deles opp. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Tenker at dette avgjør skolen og lærerne, ikke du. Det kan være hundre grunner for at inndeling blir som den blir, hvem som er venner med hvem er ikke viktigst. 

Det vet jeg, men det betyr ikke at jeg ikke kan ha meninger om det

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det deles nok uansett ikke opp etter klasselister og loddtrekning. Seriøst. 

Har mer tro på at det deles inn etter hvem som kan gå sammen, og hvem som ikke kan gå godt sammen. Evne til samarbeid, faglig nivå og atferd.

Har virkelig ikke fått inntrykk av at de har tatt noen slik hensyn på skolen vår

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har virkelig ikke fått inntrykk av at de har tatt noen slik hensyn på skolen vår

Ikke i vår skole heller. Ingen av mine var i kohort med noen av vennene, ingen fra fotball-laget eller noen av ungene i nærmeste område. Datteren min var i kohort med nesten bare gutter. 3 av dem hadde tidligere utøvd fysisk vold mot henne og det begynte på’n igjen. Kohort-inndeling var katastrofe! Og tror inndelingen var helt tilfeldig uten noen vurderinger 

Anonymkode: ce6e3...117

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Lærere trenger IKKE å forklare hvorfor deling blir som den blir. Hvis Per, Pål og Ole er krutt og dynamitt sammen, og hvis Lise, Lotte og Siri hvisker, mobbet og baksnakker, så splittes dem.

Det sendes ikke ut informasjon om hvorfor. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke i vår skole heller. Ingen av mine var i kohort med noen av vennene, ingen fra fotball-laget eller noen av ungene i nærmeste område. Datteren min var i kohort med nesten bare gutter. 3 av dem hadde tidligere utøvd fysisk vold mot henne og det begynte på’n igjen. Kohort-inndeling var katastrofe! Og tror inndelingen var helt tilfeldig uten noen vurderinger 

Jøss. Snakk om å undervurdere profesjonen til lærerne.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jøss. Snakk om å undervurdere profesjonen til lærerne.

Undervurdere?? Forteller om min opplevelse. Har ingen tro på at det var nøye og godt vurdert? Hvem vil sette en 8år gammel jente i kohort med unger som har forsøkt å sette fyr på henne? Det var rikelig av andre unger hun kunne vært i kohort med. Og heldigvis var Statsforvalteren enig med oss i det og at inndelingen var uforsvarlig 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Undervurdere?? Forteller om min opplevelse. Har ingen tro på at det var nøye og godt vurdert? Hvem vil sette en 8år gammel jente i kohort med unger som har forsøkt å sette fyr på henne? Det var rikelig av andre unger hun kunne vært i kohort med. Og heldigvis var Statsforvalteren enig med oss i det og at inndelingen var uforsvarlig 

Hva vet du om eventuelt hvilke andre elever som også har blitt plaget av disse guttene? Om de feks har plaget mange andre, så vil de uansett komme i kohort med noen som ikke vil være i kohort med dem. Skolen må jo plassere disse elevene i en kohort…sammen med andre.

Skolen kan ikke si «jammen åtte andre har også blitt forsøkt satt fyr på, så uansett hvor de plasseres blir det klinsj».

Da vil inndelingen alltid være uheldig. Uansett.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva vet du om eventuelt hvilke andre elever som også har blitt plaget av disse guttene? Om de feks har plaget mange andre, så vil de uansett komme i kohort med noen som ikke vil være i kohort med dem. Skolen må jo plassere disse elevene i en kohort…sammen med andre.

Skolen kan ikke si «jammen åtte andre har også blitt forsøkt satt fyr på, så uansett hvor de plasseres blir det klinsj».

Da vil inndelingen alltid være uheldig. Uansett.

Kanskje delt opp disse barna i ulike kohorter og latt alle barna ha minst 1 venn/nabo/lagkompis el.  i sin kohort? Bare en tanke…. Ikke så komplisert om man gidder å ta noen vurderinger i forkant. Heldigvis måtte de lage nye kohorter etter anbefaling og veiledning fra Statsforvalteren😊 

Vi må jo snart protestere mot dette idiotiske regimet vi presser barna våre inn i. For hva? For hva?! Det er en FORKJØLELSE! På skolen vår han bortimot halvparten fått positiv test, ikke en av dem har vært syk. Ikke en. De har smittet foreldrene, og det verste jeg har hørt om var hodepine. 
Våkne, folkens, vær så snill. Vi ødelegger ungene med regime, «smittevern», urettmessig panikk og angst. 

Anonymkode: c7a19...212

Annonse

• Opprett ny...