Gå til innhold

Folk som bytter profilbilde og mental helse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen bekjente på Facebook som bytter profilbilde flere ganger for dag.. jeg vet at noen av disse ikke er helt på godsiden mentalt.. 

er det andre som ser en sammenheng mellom hyppig bytte av profilbilder og mental tilstand? 

jeg har full respekt for at ting kan være vanskelig i perioder, men hvorfor det ekstreme behovet for å esponere seg selv i en sårbar periode?  Disse bildene er ikke av karakter «desperat og ute etter hjelp» men mer slik, «se meg i denne vinkelen» og «nå 40min etterpå så kan du se meg fra den andre siden», og «på kvelden, ja da har jeg jaggu fått på meg nisselua»

jeg forstår virkelig ikke hvorfor!? Og så på den andre siden så er det litt irriterende å ha hele feeden fullt av dette. Det hadde vært greit om det gikk Ann å respondere på det, men det er jo ikke noe som gir et naturlig kontaktgrunnlag heller.

Anonymkode: 17b79...049

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har nok behov for å bli sett og bekreftelse, og/eller kjeder seg en del.

Om dette plager dem eller ei vet jeg ikke, men du plages åpenbart av det.

En del løsningsforslag:

- Slett din egen Facebook, eller i det minste ta en pause (deaktiver for å aktivere igjen på et senere tidspunkt, da mister du ingenting)

- slutt å følge disse menneskene. Trykk evt. «se mindre av dette» 

- gjør noe med deg selv og hvordan du har det, så disse tingene ikke plager deg lenger. Gjør ting som gjør deg glad, gå til psykolog for å snakke om ting som plager deg. Fyll dagen med ting slik at å sjekke Facebook kommer ganske langt nede på to-do-lista og overskudd til å ta inn over seg ting som at folk ofte skiftet profilbilde ikke er tilstedet 

Anonymkode: a30cb...4c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De har nok behov for å bli sett og bekreftelse, og/eller kjeder seg en del.

Om dette plager dem eller ei vet jeg ikke, men du plages åpenbart av det.

En del løsningsforslag:

- Slett din egen Facebook, eller i det minste ta en pause (deaktiver for å aktivere igjen på et senere tidspunkt, da mister du ingenting)

- slutt å følge disse menneskene. Trykk evt. «se mindre av dette» 

- gjør noe med deg selv og hvordan du har det, så disse tingene ikke plager deg lenger. Gjør ting som gjør deg glad, gå til psykolog for å snakke om ting som plager deg. Fyll dagen med ting slik at å sjekke Facebook kommer ganske langt nede på to-do-lista og overskudd til å ta inn over seg ting som at folk ofte skiftet profilbilde ikke er tilstedet 

Anonymkode: a30cb...4c1

Jeg har 1000 ting jeg må gjøre i løpet av dagen, deriblant å følge opp barnas idrettsgrupper på facebook, egen gruppe for skole, og generelt bruk av Facebook som kommunikasjonsverktøy for nødvendig oppfølging. 

jeg har ikke behov for å snakke med noen fordi det irriterer meg å måtte bla forbi Guro sine 15 nye profilbilder(ofte bare endret filter og banner) eller Jon sine 7, Ola sine 13 i tillegg, osv… det gir meg ingenting annet enn irritasjon og mindre effektivitet. 

jeg ønsker ikke å slette disse menneskene fordi at de har mentale vansker, jeg spør om det er flere som ser samme tegninga på at det er en sammenheng mellom mental tilstand og  et sykelig eksponeringsbehov i dårligere perioder.

hi

Anonymkode: 17b79...049

Skrevet

Da er nok jeg veldig stabil mentalt. Samme blomst som jeg har hatt siden jeg fikk FB. 😂😂😂

Anonymkode: f86bf...0f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...