Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Flere som har en drittdag i dag?? I dag er jeg skikkelig lei meg. Rett å slett. Men jeg er ikke deppa, jeg er sur og grinete. Har en skikkelig drittdag. I år skal datteren min til pappaen sin hele jula. Jeg har mann og baby, men mannen kunne ikke brydd seg mindre om jula tror jeg, så jeg må liksom dra i gang ALT hvis det skal skje noe julekos. Og når den ungen som skjønner noe ikke er her, ser jeg ikke for meg at jeg gidder det rett å slett. Mammaen min er død og pappaen min tar ikke initiativ til noe som helst han heller. Han drar nok til bestemor til jul, noe jeg forstår godt. Brødrene mine har en annen pappa og skal dit. Tanten min og mine kusiner/fettere er en kjempestor gjeng som aldri inviterer meg på noenting. Jeg tror de har mer enn nok med seg selv. Familien til mannen driter litt i om de får se oss i jula eller ikke virker det som. De har planlagt en spillkveld som vi ikke er invitert til fordi vi har baby, og ellers virker det ikke som interessen er så stor. De kunne sikkert komme en tur på julaften hvis vi ville det liksom. Men assa, det er ingen som virkelig VIL være sammen med oss til jul, eller sammen med babyen vår. Og det synes jeg bare er så jævla trist i dag. Sorry. Ja, I-landsproblem. Sikkert. Men jeg blir lei meg, føler at ingen ville savna meg om jeg ikke var her. Savner mammaen min helt forferdelig mye i år ❤️ Det er heeeelt ekstremt. Hvorfor har du en drittdag? Spy det ut. Anonymkode: 1f9e0...cc6
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Først av alt, det er lov å ha en drittdag, og det er lov å være lei seg. Men seriøst - du må ta et valg! Du har en familie som ikke er blant de mest funksjonelle/familiekjære. Ikke bli som dem...! Sett deg ned og snakk med mannen din, fortell ham at julen er viktig for deg, at du trenger at han helt konkret er med på å skape julestemning og -forventning i hjemmet, bidrar med det som må gjøres for at du og han og baby skal få en koselig jul. Sett dere ned og lag lister med fordeling av oppgaver. Sett av tid til ting dere kan gjøre sammen med eldste før jul, bake til jul, dra i akebakken, tur med kakao, spillkveld med pepperkaker - det vil øke julefølelsen. Og snakk sammen om hvordan dere ønsker at felles barn skal oppleve jul når dette blir stort nok til å få det med seg - ønsker dere at det skal vokse opp med julen som negativ, et ork, familiemisnøye både her og der, manglende inkludering osv..... eller ønsker dere at førjulstiden og julen skal være en positiv opplevelse, hvor du og han går foran som gode eksempler ved å skape en god, positiv og koselig og gledelig førjulstid og juletid, fordi dere holder sammen og skaper det sammen? Jeg har sittet alene mange juler. Helt alene. Du og din mann er tross alt priveligerte, dere har hverandre, dere har barn sammen, og du har enda et barn. Selv om det føles tungt - bestem deg for å skape den julen du ønsker. Kanskje det føles bedre om du gjør det som en heder til din mor, hvis hun var viktig for gode juler for deg? ❤️ Jeg har mange dårlige dager pga. sykdom, men nå skal jeg ut i skogen for å finne litt grønt for å pynte med utendørs. Vil nok koste meg en del smerter i ettertid og lite søvn noen netter, men det er det verdt når jeg får opp lys og får litt stemning utenfor Anonymkode: 69f5a...aee
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Uff, føler med deg. Jeg kjenner også av og til på drittdager. Men du. Fiks en fin jul, om ikke annet, så for deg! DU fortjener også å ha det fint. At de andre ikke tar initiativ kan jeg dessverre kjenne meg igjen i. Det er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi tiden ikke strekker til. Det er altfor mye som skal skje til enhver tid, og jeg makter det ikke. Uansett, ønsker deg en koselig jul - håper den blir fin. Anonymkode: 3abb0...60b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Skjønner deg godt. Og med baby føles og oppleves alt som et tiltak. Du lå først og fremst åpne deg for mannen din. Bryr han seg om deg? Er forholdet godt utenom at han driter i jula. Snakk med han. Og ikke stress med jula i år om det er et ork. MEN….. lag dine egne fantastiske tradisjoner. Pynt hjemmet ditt slik at det er hyggelig å komme hjem. Kanskje du og mannen skal benytte denna jula til å gjøre det litt annerledes? Pysj, film og god mat. Bare kose dere sammen. Jeg er ikke spesielt glad i jula, men steller nå i stand for ungene sin skyld. Det er kos når ungene gleder seg. Jeg savner pappaen min, han er ikke med oss mer, når en forelder blir borte så blir det alltid et tomrom i høytider. Uansett, du har lov å kjenne på disse følelsene, men ikke la de ødelegge deg. Anonymkode: 4f90a...0db
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 Det snør, så ja. Anonymkode: 1c244...76f
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Minus 33 grader, vannet er frossent, jævlig kaldt og det er mandag. Blæh!! Anonymkode: 1cb50...498
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 Jeg fikk strømregningen i dag…. Anonymkode: 0a9bd...781
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2021 #8 Skrevet 7. desember 2021 On 12/6/2021 at 1:35 PM, Anonym bruker said: Flere som har en drittdag i dag?? I dag er jeg skikkelig lei meg. Rett å slett. Men jeg er ikke deppa, jeg er sur og grinete. Har en skikkelig drittdag. I år skal datteren min til pappaen sin hele jula. Jeg har mann og baby, men mannen kunne ikke brydd seg mindre om jula tror jeg, så jeg må liksom dra i gang ALT hvis det skal skje noe julekos. Og når den ungen som skjønner noe ikke er her, ser jeg ikke for meg at jeg gidder det rett å slett. Mammaen min er død og pappaen min tar ikke initiativ til noe som helst han heller. Han drar nok til bestemor til jul, noe jeg forstår godt. Brødrene mine har en annen pappa og skal dit. Tanten min og mine kusiner/fettere er en kjempestor gjeng som aldri inviterer meg på noenting. Jeg tror de har mer enn nok med seg selv. Familien til mannen driter litt i om de får se oss i jula eller ikke virker det som. De har planlagt en spillkveld som vi ikke er invitert til fordi vi har baby, og ellers virker det ikke som interessen er så stor. De kunne sikkert komme en tur på julaften hvis vi ville det liksom. Men assa, det er ingen som virkelig VIL være sammen med oss til jul, eller sammen med babyen vår. Og det synes jeg bare er så jævla trist i dag. Sorry. Ja, I-landsproblem. Sikkert. Men jeg blir lei meg, føler at ingen ville savna meg om jeg ikke var her. Savner mammaen min helt forferdelig mye i år ❤️ Det er heeeelt ekstremt. Hvorfor har du en drittdag? Spy det ut. Anonymkode: 1f9e0...cc6 Nei det har jeg ikke, men gruer meg til i morgen,men dagen i dag har vert fin. Skjønner godt du synes dette er sårt. Anonymkode: 24b1a...8d6
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2021 #9 Skrevet 7. desember 2021 hva skal jeg si... har brukt masse tid på å planlegge og arrangere et kjempeopplegg på jobb som skal vare i 3 dager... fikk første dag unna i dag men alle som kom sa de ikke kom i morgen..... Skal levere en eksamen på søndag og har ikke tid til fridager før så nå må jeg sitte alle kvelder... jeg har tidsnød pga det opplegget som 90% nå ikke møter opp på, men siden noen kommer må jeg være der... og nå skulle jeg kose meg med sjakk... så vinner Carlsen 5 minutter etter at jeg kommer hjem.. Anonymkode: dd5cd...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå