Gå til innhold

Dere som går til psykolog/psykiater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere noe om denne personen? Noe privat? Som om de har familie osv. Eller snakker dere kun om dere selv i timene?

Anonymkode: 7dab6...273

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om henne. Vet hva hun liker å se på av filmer og serier, hvem mannen hennes er og hvor gamle barna er. Har ikke behov for å vite mer om henne. 

Anonymkode: db6a7...a23

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg vet ikke så mye om henne. Vet hva hun liker å se på av filmer og serier, hvem mannen hennes er og hvor gamle barna er. Har ikke behov for å vite mer om henne. 

Spurte du henne direkte?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Spurte du henne direkte?

Nei, det er bare ting hun har fortalt innimellom. Har kjent henne i 12 år nå, så det er jo naturlig at hun har delt litt. Vi kan snakke om familielivet, nye ting på Netflix og ting som ellers skjer både verden og i livene våre. 

Skrevet

Vi snakker jo egentlig bare om meg, så jeg vet ikke så mye om henne og hennes liv, men litt kommer jo frem når man snakker sammen hver uke i månedsvis. Hun er ikke av de mest reserverte psykologene jeg har møtt, men heller ikke blant de som deler for mye. Hun forteller noe om seg selv av og til når det passer inn i samtalen og faller seg naturlig. Jeg vet f.eks. at hun har to barn og alderen deres, vet om en hobby hun driver mye med og litt om hennes politiske ståsted og forhold til religion. Jeg spør stort sett ikke private spørsmål, hun deler det hun finner riktig eller relevant. Jeg synes det er fint at hun deler litt, det gjør at vi får et bedre og mer naturlig forhold til hverandre. Samtidig er det en balansegang, jeg trenger og ønsker å vite litt slik at jeg føler meg trygg nok, men ikke så mye at forholdet mellom oss blir for privat. Jeg synes hun balanserer det fint. Et eksempel er barna hennes. Jeg synes det er fint å vite at hun har barn, det gir meg mye å vite at hun har forståelse for foreldrerollen med de gleder og utfordringer det medfører, men jeg behøver ikke å vite noen detaljer om barna hennes som navn ol, det er ikke relevant.

Anonymkode: 9617f...5a1

Skrevet

Jeg gikk totalt åtte år i terapi, hos to ulike psykiatere (avtalespesialister). Ingen av dem ga noe som helst informasjon om seg selv. Den ene refererte en gang til noe hun hadde lest i Harry Potter-bøkene. Den andre traff jeg en gang tilfeldig på teater og hun fikk seg hund i løpet av perioden jeg gikk der - spurte da om det var greit for meg at hun hadde valpen på kontoret under timene. Ellers ingenting. 

(Nysgjerrig som jeg er har jeg jo googlet dem begge og kikket på facebook og sånn, men det jeg vet derfra er ikke ting de selv har delt med meg). 

Anonymkode: b4385...b39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...