Gå til innhold

Blir det gult/rødt nivå i bhg og skoler snart?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel for oss som jobber i bhg så må det skje noe snart...  her er det mye fravær av voksne pga smitte og testing.

Hver dag må vi gå gjennom morgendagen og se om vi har nok personalet neste dag( noe som gjør ukene for oss ansatte uforutsigbare) all planleggingstid til både ped.leder, bua og assistenter går ut, baking av lussekatter og diverse andre juleaktiviterer går ut. Skal selvsagt skrive avvik på alt.

Anonymkode: e3be3...543

Det tviler jeg på, vi har nettopp gått til grønt nivå i Oslo universitetssykehus. Jeg tror det skal veldig mye til før det blir stenging igjen, de har jo sagt i ettertid at det egentlig ikke burde blitt stengt skoler og bhg sist.

Anonymkode: c5449...86c

Hvis skolene skal legges under tiltak i det hele tatt denne runden, vil jeg vel si at eventuelle tiltak kommer altfor sent. All erfaring fra andre land og tidligere bølger viser at vi vil ha all time high smitte innen årsskifte nå. 

Enten har de landet på at denne gangen må vi bare stå i smittetrykket, eller så har vi fått en særs bakpå og treg regjering. Med tanke på hvor raske de er med strømprisene, frykter jeg siste. Da er det bare å glede seg til pekefinger rett før juleferien og en bekymret Nakstad på forsiden av avisene fremover. 

Anonymkode: eb07a...765

Annonse

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Her er det forsterket gult på skolen. Treninger etterpå har ingen begrensninger. Ikke bursdager eller andre samlinger heller. Blir for dumt hele greia spør du meg. 

Anonymkode: e1019...339

Samme her, bor i Asker. 

Anonymkode: 0682e...a17

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Samme her, bor i Asker. 

Samme her. Ikke forsterket da, men gult på barneskolene i Asker, grønt på ungdomsskolen

Anonymkode: 46f5c...d43

Jeg har tatt ut ungene fra skolen nå og det vet jeg om flere som har.

Er utrolig lei, det er jo bare å sitte å vente på å gå korona, det finner jeg meg ikke i. 

Helt galskap at vi må ha munnbind på butikken og restriksjoner overalt men at skolene er som normalt. Nettopp hatt en karantene pga. Sykdom etter å ha vært nærkontakt, testet negativt. Ungene har vært på skolen til nå men nå er det nok. Er veldig lei nå av denne uforutsigbarheten, så jeg satt foten ned og tok ungene ut av skolen. Jeg føler det på ingen måte er vanlig hverdag selv om det lates som. 

Hjemmeskole framover, blir slitsomt men også gøy. Er så heldig at jeg har flere lærere i familien så får god hjelp om det trengs. 

Anonymkode: 281cc...02b

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Er utrolig lei, det er jo bare å sitte å vente på å gå korona, det finner jeg meg ikke i. 

Helt galskap at vi må ha munnbind på butikken og restriksjoner overalt men at skolene er som normalt. Nettopp hatt en karantene pga. Sykdom etter å ha vært nærkontakt, testet negativt. Ungene har vært på skolen til nå men nå er det nok. Er veldig lei nå av denne uforutsigbarheten, så jeg satt foten ned og tok ungene ut av skolen. Jeg føler det på ingen måte er vanlig hverdag selv om det lates som. 

Hjemmeskole framover, blir slitsomt men også gøy. Er så heldig at jeg har flere lærere i familien så får god hjelp om det trengs. 

Er planen å ha hjemmeskole til pandemien er over da? 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

De fleste av oss har jobb, så for oss er dette ikke et alternativ. De fleste av oss ønsker også at våre barn både får utdanning av god kvalitet og lærer seg sosiale ferdigheter sammen med andre barn.

Anonymkode: 374c2...cbf

Nei, det tror jeg ikke. De kommer til å vente i det lengste med den formen for tiltak. Jeg tror at de tenker at det er like greit at barna blir smittet og bygger opp immunitet, de tåler jo som regel sykdommen godt uansett, og majoriteten av ungdommene er i tillegg vaksinert. 

Anonymkode: 6ca67...ac1

Annonse

Mange tusen smittet hver dag, men tallene på innleggelser er stabile. Hvorfor i alle dager skal skolen gå til gult eller rødt når vaksinen virker og vi ikke blir alvorlig syke lengre? 

Anonymkode: 4241f...ad1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det tviler jeg på, vi har nettopp gått til grønt nivå i Oslo universitetssykehus. Jeg tror det skal veldig mye til før det blir stenging igjen, de har jo sagt i ettertid at det egentlig ikke burde blitt stengt skoler og bhg sist.

Anonymkode: c5449...86c

Asker kommune gikk over til forsterket gult i dag i barneskolen. 

Anonymkode: e1019...339

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Mange tusen smittet hver dag, men tallene på innleggelser er stabile. Hvorfor i alle dager skal skolen gå til gult eller rødt når vaksinen virker og vi ikke blir alvorlig syke lengre? 

Anonymkode: 4241f...ad1

Tallet på innleggelser er ikke stabile. Vestre Viken som er blant annet sykehusene i Drammen, Bærum, Ringerike og Kongsberg har gått til gult nivå. Dette innebærer blant annet at flere planlagte operasjoner hver dag blir utsatt. De har heller ikke hatt så mange innlagte som nå siden før sommerferien i fjor. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (23 minutter siden):

Ok. Hva tenker du om å ta fra ungene den sosiale delen ved skolegangen ? 

Har merket meg at du alltid kommenterer når noen tar opp hjemmeskole, hva har du imot det egentlig?

Ungene vil ha kontakt med sine venner og kjente men ha hjemmeskole. Hva angår det deg egentlig? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har merket meg at du alltid kommenterer når noen tar opp hjemmeskole, hva har du imot det egentlig?

Ungene vil ha kontakt med sine venner og kjente men ha hjemmeskole. Hva angår det deg egentlig? 

Jeg har ikke noe imot konseptet hjemmeskole , men her inne virker det som om mange ikke har satt seg inn i hva det innebærer å drive med hjemmeundervisning . Kjenner også 2 jenter som ble undervist hjemme og begge sier at de gikk glipp av mye. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

På hvilken måte skal de ha kontakt med sine venner hvis vennene er på skole/SFO når de har hjemmeskole? Det er også veldig rart at man ønsker å undervise dem selv når man er hjemmeværende og uten lærerutdanning. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke noe imot konseptet hjemmeskole , men her inne virker det som om mange ikke har satt seg inn i hva det innebærer å drive med hjemmeundervisning . Kjenner også 2 jenter som ble undervist hjemme og begge sier at de gikk glipp av mye. 

Dette. For det første, går de glipp av samspill i klasserommet, i kantina, i utearealene på skolen og så videre. For det andre, vil en hjemmeværende forelder uten lærerutdanning egne seg dårlig som lærer. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

På hvilken måte skal de ha kontakt med sine venner hvis vennene er på skole/SFO når de har hjemmeskole? Det er også veldig rart at man ønsker å undervise dem selv når man er hjemmeværende og uten lærerutdanning. 

Jeg er ikke hjemmeværende jeg driver eget firma og har penger nok til å betale for privat undervisning om det så skulle være. 

Ungene mine får ikke på SFO. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke hjemmeværende jeg driver eget firma og har penger nok til å betale for privat undervisning om det så skulle være. 

Ungene mine får ikke på SFO. 

Det bør i alle fall være en god plan for undervisningen FØR man tar ungene ut av skolen . Det høres jo ut som ikke alt er på plass nå i alle fall. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Dette. For det første, går de glipp av samspill i klasserommet, i kantina, i utearealene på skolen og så videre. For det andre, vil en hjemmeværende forelder uten lærerutdanning egne seg dårlig som lærer. 

Hvor har du det fra at jeg er hjemmeværende? Det er jeg ikke. Jeg skjønner jeg er privilegert når jeg slipper å godta alt......

• Opprett ny...