Gå til innhold

Tips til julegave til svigers som har alt?

Anbefalte innlegg

Nå er julen her igjen, og det gledes. Men gaver til svigers er alltid vanskelig å finne på. De får noen hjemmelagde ting fra barna, og kalender med bilder fra året, men skulle funnet på noe mer også. Mannen er håpløs og negativ Til alt jeg foreslår fordi han mener det ikke er "de" det som eg foreslår. De har penger til å kjøpe seg det de ønsker selv. De har hjulpet oss med penger når vi har hatt lite, så på ta de med på noe aktivitet blir for dyrt for oss feks. Vi har kjøpt spisendes ting før, men hva er spennende og litt mer spesielt der feks? Økonomi er ikke den beste, men vil vise vi setter pris på de og alt de hjelper oss med. 

Anonymkode: 215fc...1c8

Fortsetter under...

Jeg er i samme båt selv akkurat nå, med dagens strømpris fryser jeg i desember og må spinke der jeg kan, blir ikke dyre julegaver i år. 

Lag en kasse med litt diverse. Hjemmelagde brente mandler, noen fine lys, strikke noen ullsokker eller votter hvis du kan strikke, hjemmelaget syltetøy, div hjemmelaget konfekt/godteri, julekaffe/te, en god håndkrem. Bruker man litt tid på å lage det/pakke det inn og skriver litt hyggelige lapper på alt, blir det en ganske fin gave. 

Anonymkode: 45a33...391

Annonse

Spør om de ønsker seg noe...

Mine svigerforeldre sa i fjor at de ønsket seg varmeteppe til å ha i sengen, så kan de varme opp litt før de skal legge seg. I år ønsker de seg ny pizzaskjærer ;) Det er liksom greit at de sier hva de trenger/har lyst på synes jeg.

Ellers er vel bruksting som ullsokker, superundertøy, votter, skjerf o.l. greit om vinteren, eller stearinlys, servietter osv. Ellers er spiselige ting alltid greit, sjokolade, spekemat, vin, alt eller hva dere vet de liker.

Anonymkode: 36b5b...28c

On 12/6/2021 at 2:57 AM, Anonym bruker said:

Nå er julen her igjen, og det gledes. Men gaver til svigers er alltid vanskelig å finne på. De får noen hjemmelagde ting fra barna, og kalender med bilder fra året, men skulle funnet på noe mer også. Mannen er håpløs og negativ Til alt jeg foreslår fordi han mener det ikke er "de" det som eg foreslår. De har penger til å kjøpe seg det de ønsker selv. De har hjulpet oss med penger når vi har hatt lite, så på ta de med på noe aktivitet blir for dyrt for oss feks. Vi har kjøpt spisendes ting før, men hva er spennende og litt mer spesielt der feks? Økonomi er ikke den beste, men vil vise vi setter pris på de og alt de hjelper oss med. 

Anonymkode: 215fc...1c8

kjøp en opplevelse gave eller gavekort på noe du vet de liker

Anonymkode: f5764...f95

1. en fin temabok på et tema som opptar dem. Mine foreldre elsker norsk natur - så vi har gitt dem en turbok fra Norge ett år som falt veldig i smak. 

2. tovede sitteunderlag. Kjempekjekt å ha - og typisk noe man ikke kjøper seg. er du nevenyttig - kan du lage dem selv.

3. En god flaske vin

4. billetter på show/konsert/teater

5. Skikkelig gode ullvotter eller sokker - gjerne kjøpt på et lokalt marked eller fra en lokal strikkekunstner om man ikke kan strikke selv

6. Opplevelseskalender. Lag en kalender hvor dere en gang per mnd planlegger en aktivitet hvor de er sammen med dere. Eksempelvis en picknick i juni - bærplukking i august osv. om dere bruker noen fine bilder og skriver hver aktivitet som et haiku kan det bli en superfin gave som gir gjennom hele året

7.  gi dem en en god hjemmelaget likør (dette kan bli vanskelig til denne julen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...