Gå til innhold

Dere her inne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere oppriktig interessert i å hjelpe og gi råd til folk? Altså oppriktig interessert i personen bak? Eller er det bare underholdning? 

Anonymkode: 3d34a...232

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig lite interessert i personen bak, jeg kjenner jo ikke vedkommende. Synes derimot det er ålreit å gi råd. 

Anonymkode: d4ed3...617

Skrevet

Svaret på det er et klinkende klart ja og nei. 

Skrevet

🍿🍿🍿

Anonymkode: d0d64...759

Skrevet

Jeg leser stort sett her inne for underholdning, skriver lite selv. Men de gangene jeg svarer noen som trenger råd, så er det fordi jeg tenker at jeg har noe å bidra med og prøver oppriktig å hjelpe. Men det er jo ikke fordi jeg bryr meg så innmari om hvordan det går med en vilt fremmed. Det er mer fordi det får meg til å føle meg bra selv. 😛

Men sånn tror jeg det er med det meste av det vi mennesker gjør for andre - uansett hvor uselvisk det virker utad. Kanskje med unntak av når det gjelder egne barn.

Anonymkode: 81673...551

Skrevet

Jeg er genuint interessert i alle mennesker og alle skjebner. Å skravle med mennesker og diskutere menneskelige ting er mer enn en hobby for meg, det er noe jeg brenner for. Jeg prøver å svare alle her med respekt.

Men jeg tenker også at det jeg investerer inn, skal respekteres like mye. Når folk viser at de bryr seg, skriver lange svar, støtter og heier på brukeren som søkte råd; og så viser det seg at personen ikke tar det til seg for fem øre - da kan jeg bli litt stram. Det syns jeg er å misbruke andres velvilje. Det har vært noen eksempler de siste åra på sånne folk, de spinner og spinner på det samme; og uansett hvilke råd de får, så vil de ikke benytte seg av det. Jeg trenger vel ikke nevne hvem jeg sikter til, men en har vært veldig opptatt av eksen i Tyrkia, og en sirkler rundt venninnenes sosiale liv…

Anonymkode: a4e93...745

Skrevet

Begge deler.

Anonymkode: 4e404...0e1

Skrevet

Hører gjerne flere? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg er genuint interessert i alle mennesker og alle skjebner. Å skravle med mennesker og diskutere menneskelige ting er mer enn en hobby for meg, det er noe jeg brenner for. Jeg prøver å svare alle her med respekt.

Men jeg tenker også at det jeg investerer inn, skal respekteres like mye. Når folk viser at de bryr seg, skriver lange svar, støtter og heier på brukeren som søkte råd; og så viser det seg at personen ikke tar det til seg for fem øre - da kan jeg bli litt stram. Det syns jeg er å misbruke andres velvilje. Det har vært noen eksempler de siste åra på sånne folk, de spinner og spinner på det samme; og uansett hvilke råd de får, så vil de ikke benytte seg av det. Jeg trenger vel ikke nevne hvem jeg sikter til, men en har vært veldig opptatt av eksen i Tyrkia, og en sirkler rundt venninnenes sosiale liv…

De du nevner der. Unngår du de da evt? 

Kjekt å lese at noen er interessert her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De du nevner der. Unngår du de da evt? 

Kjekt å lese at noen er interessert her. 

Den ene der er vel deg; etter alt å dømme. Du svarer i alle fall akkurat som henne. 

Og nå syns jeg du skal begynne å ta til deg det alle har sagt: logg av her og stopp med selvskadingen. Det er eksakt din atferd jeg beskriver, en sånn person som er allergisk mot å ta til seg råd, men som fortsatt ber om dem igjen og igjen. Som gjør forumet til sin private klagemur. 

Skrevet

Enkelte bryr man seg om, andre er kun underholdning.

Anonymkode: 2ceca...21f

Skrevet

Underholdning, litt for å hjelpe. Av og til for å få ut litt gruff (som når jeg skriver «skjerp deg» eller lignende, som er ting jeg ikke ville gjort under fult navn)

Anonymkode: 082ad...740

Skrevet

Så for det meste underholdning da? Og få ut gruff og gjerne diskutere. 

Skrevet

Kommer an på spørsmålene. 

Anonymkode: c2a3a...0e5

Skrevet

Jeg liker å gi råd og tipe i mange tråder, og har fått masse rpd og tips om litt av hvert selv. Masete spamtråder hvor bruker overhodet ikke er mottakelig for tilbakemeldinger på det personen spør om, gjør meg bare irritert, og da kan det komme gruff ja.

Anonymkode: c8ec4...d6a

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.12.2021 den 23.41):

Er dere oppriktig interessert i å hjelpe og gi råd til folk? Altså oppriktig interessert i personen bak? Eller er det bare underholdning? 

Begge deler. Jeg liker å hjelpe mennesker, men det er også en del underholdning å få her inne

Anonymkode: 4c4e6...979

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Begge deler. Jeg liker å hjelpe mennesker, men det er også en del underholdning å få her inne

Underholdning som latter du mener? 

Skrevet

Hva får du ut av denne tråden, HI?

På meg virker det som om du hekter på det negative, forsøker å provosere frem negative svar.

Og det er svært likt den som har flere andre tråder gående for tiden. Om du er hun, slutt å oppsøke det negative. Som andre skriver så skader du deg selv på den måten. Om du er hun som har hatt de andre trådene her inne i det siste, ringte du legen din i dag? Ringte du terapeut? Ringte du kommunen for lavterskeltilbud? Du trenger hjelp før du skader deg selv mer!

Anonymkode: 4622e...482

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Underholdning som latter du mener? 

Selvfølgelig, det er også mange tråder med mye spøk og moro. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12/6/2021 den 3.30):

Du bryr deg,  men med forbehold. Nice

Anonymkode: 9196a...a38

Skrevet

Jeg svarer kun oppriktig, enten fordi det et noe jeg kan noe om eller fordi jeg ønsker å bidra til den som spør om noe. Ofte både bryr jeg meg og har kunnskap. 

Skrevet

Kommer helt an på. Er mer underholdende på KG enn det er her. Her syter bare folk dag ut og dag inn. Da gidder jeg virkelig ikke å gi råd. Bortsett fra dem som ikke klarer å oppdra barna sine, de er det mange av her. Da kommer jeg med råd.

Anonymkode: 99b8c...1df

Skrevet

Jeg er oppriktig og innteresert. ❤️ Jeg har ikke noe behov for å slenge dritt til andre for å føle meg bra med meg selv. 

De enste gangene jeg slenger meg leppa, er når ekle folk er jævelige med HI uten grunn. 

Anonymkode: f6282...4e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Så for det meste underholdning da? Og få ut gruff og gjerne diskutere. 

Nei. De fleste sier for å hjelpe. Kommer an på hvem som leser.. Jeg ser det positive, du tenker negativt med én gang. 

Anonymkode: f6282...4e5

Skrevet

Eg er her for underhaldninga, men svarar stadig sjeldnare. Og då er det fordi eg meinar å ha noko å bidra med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...