Gå til innhold

Dere som har hatt korona i husstanden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå var barna mellom 11 og 16 sikkert lettere alder enn små!.... men vi hadde en smittet i kjelleren og en i karantene på rommet sitt. vi har tre doer så da ble det en til hver av dem og oss andre brukte den siste.

Barna holdt seg for seg selv, MYE skjermtid... vi bar mat opp og ned... spritet alt som kom ut derfra. og  den smittede måtte vaske badet selv etterpå før vi tok en runde også og så stod det badet urørt en uke etterpå....

Ingen ble smittet videre....

Anonymkode: fabe9...f50

Vi står i den situasjonen nå, spent på utfallet. En syk forelder med influensa da den andre fikk korona via jobb. Tre barn 1-5år😅. Her er den med influensa sykest så vi bestemte oss for at vi bare må leve «normalt». Vi omgås hverandre men unngår kyss/klem , sove sammen og nærhet. Dag 5nå, venter på svar på ny pcr men negative hurtigtester så langt. 

Anonymkode: b3fc6...8a2

Med mindre det er noen i risikogruppe i huset så hadde vi levd akkurat som normalt. Barna blir ikke veldig syke (veldig langt ifra livstruende), og de kan da likegodt få det og bli ferdig med det når det først er i hus. 

Far vaksinert x 2- smittet. Sengeliggende.

Mor uvaksinert går på immundempende medisiner og ifølge blodprøve nedsatt immunforsvar-ikke smittet.

Barn 17 vaksinert x 1- ikke smittet

Barn 12 uvaksinert- ikke smittet

Barn 5 uvaksinert-smittet. Litt hoste.

Levde helt som normalt. Nattasang og kos og klem. Far lå på sofaen i stua. Og i senga innimellom.

Anonymkode: 0244d...932

Annonse

3 barn på 8, 10 og 12. Alle uvaksinerte.

12 åringen ble smittet først. Vi levde som normalt innad i husstanden uten restriksjoner og holdt derfor søsken hjemme fra skolen. Ringte rektor og hun var takknemlig for at vi holdt de andre hjemme selv om de først testet negativt. Det var høyt smittetrykk på skolen og vi fant ut det var like greit at alle fikk det samtidig så det ikke ble alt for mye jobbfravær på oss voksne. Begge søsken testet positivt i løpet av en uke. Siden vi ikke isolerte oss fra barna brukte jeg sykt barn dager og gubben hadde hjemmekontor for å skåne jobbene for eventuell smittespredning. Jeg jobber i omsorgsyrke. Hjelper lite å teste seg med hjemmetest når man smitter før positiv test. 

Ingen av barna var syke. Hverken jeg eller mannen ble smittet. Vi er for øvrig vaksinert. Nå har omikron kommet til barneskolen her, så blir spennende å se om vi må gjennom en runde til før jul.

Anonymkode: 45da6...545

Mannen ble syk, men ingen andre. Vi har liten leilighet, med bare ett bad og kjøkken, men vi holdt to meters avstand. 

Mannen var såpass dårlig at han ikke hadde orket å gjøre noe, så jeg gjorde alt som trengtes med ungene, lagde måltider, matboks, vasket osv. 

Heldigvis er han bra igjen nå, men det er mange syke på skolen nå, så vi får det vel i huset snart igjen... 

• Opprett ny...