Gå til innhold

Sende barn på skolen når søsken har korona?

Anbefalte innlegg

Har forsøkt å tolke nasjonale regler mht søsken og korona. Forstår jeg det riktig når søsken til koronasmittet kan ta hurtigtest, og dersom den er negativ, dra på skolen når de er under 12 år? Noen som har valgt å holde søsken hjemme i en slik situasjon evt for hvor lang tid? Venter på å bli kontaktet av smittesporere, så spør derfor her.

Anonymkode: ea693...a8e

Fortsetter under...

Har ei venninne hvor det ene av barna ble smittet.
Barnet som ikke var smittet tok en hurtigtest hver morgen før hun dro på skolen.
Hun var riktignok over 12 år.

Foreslår du snakker med skolen om deres rutiner

Anonymkode: a641e...856

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Har forsøkt å tolke nasjonale regler mht søsken og korona. Forstår jeg det riktig når søsken til koronasmittet kan ta hurtigtest, og dersom den er negativ, dra på skolen når de er under 12 år? Noen som har valgt å holde søsken hjemme i en slik situasjon evt for hvor lang tid? Venter på å bli kontaktet av smittesporere, så spør derfor her.

Nå skal alle nærkontakter i karantene. 

Anonymkode: 787ea...1aa

Vi har fått beskjed om å ta hurtigtest og er den negativ kan man gå på skolen. 

I vår kommune er det kun de som har positiv hjemmetest som får ta test på teststasjon. 

Anonymkode: a8a66...e7f

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Kan du ikke spørre koronatelefonen eller koronakontakten i kommunen? Det er litt rart hvis dere ikke fikk beskjed når søskenet ble bekreftet smittet.

Anonymkode: e5083...af3

Hadde jeg ikke gjort. Ene ungen går i klasse med en som smittet de andre med korona pga. Reglene som var etter gjenåpningen. Eleven hadde et søsken hjemme med korona men testet selv negativ men senere positiv. Smittet store deler av klassen og er nå utfryst av de andre elevene. 

Ja, har gitt beskjed til lærer at eleven blir utfryst og mobbet så det blir vel 9A sak om noe snart ikke skjer. Virker som det er vanskelig for skolen å få slutt på slik og jeg kan ikke melde 9a sak da jeg ikke er foresatte til elev. 

Anonymkode: 0a92c...9cd

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hadde jeg ikke gjort. Ene ungen går i klasse med en som smittet de andre med korona pga. Reglene som var etter gjenåpningen. Eleven hadde et søsken hjemme med korona men testet selv negativ men senere positiv. Smittet store deler av klassen og er nå utfryst av de andre elevene. 

Ja, har gitt beskjed til lærer at eleven blir utfryst og mobbet så det blir vel 9A sak om noe snart ikke skjer. Virker som det er vanskelig for skolen å få slutt på slik og jeg kan ikke melde 9a sak da jeg ikke er foresatte til elev. 

Utfrysing av de andre? Han fulgte reglene å tok hjemmetester. Dette her var utrolig  barnslig av en gjeng store barn. Håper lærerne rister tak i elever ig foreldre her. Heksejakt hører fortiden til.

Anonymkode: 0c68a...88a

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Utfrysing av de andre? Han fulgte reglene å tok hjemmetester. Dette her var utrolig  barnslig av en gjeng store barn. Håper lærerne rister tak i elever ig foreldre her. Heksejakt hører fortiden til.

Anonymkode: 0c68a...88a

Snakk om barneskole. Barn kan være temmelig slemme mot hverandre. Læreren prøver men mye skjer i det skjulte. Tror nok ikke barna bryr seg så mye om regler akkurat. 

• Opprett ny...