Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Jeg får alltid fylleangst! Storkoser meg når jeg drikker og folk gir tydelig uttrykk for at de synes det er gøy å være sammen med meg. Likevel sliter jeg alltid dagen etter med ekstrem fylleangst. Ikke alltid det hjelper å drikke mindre heller; angsten kommer like mye da🥴 Noen som har gode tips; bortsett fra å slutte å drikke🤪? Anonymkode: 63e82...750
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Jeg tror jeg skylder fylleangst. Aldri vært plaga med, selvom jeg sikkert burde vært det! Bare gi faen! Du sier jo selv at det går fint, når folk syns det er gøy Anonymkode: c333a...fba
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 Nei, for jeg drikker ikke. Anbefaler deg heller å ikke drikke. Anonymkode: 48733...2fc
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Nei, for jeg drikker ikke. Anbefaler deg heller å ikke drikke. Anonymkode: 48733...2fc Hvorfor anbefaler du det? Må jo finnes måter å begrense fylleangsten på annet enn nødvendigvis å bli avholds? Anonymkode: 63e82...750
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 Ja! Og det er en kjemisk reaksjon i hjernen, så inntaket har mye å si. er helt grusomt, så unngår det gjerne! Anonymkode: 428f4...920
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 Jeg har aldri hatt fylleangst selv. Tenker at kroppen din skriker høyt for å få deg til å forstå at den ikke tåler alkohol. Jeg hadde latt være å drikke, om jeg var deg. Jeg har en tilstand i kroppen som gjør at jeg bør drikke minimalt med alkohol. Det var ikke noe problem å kutte ut, og kun drikke minimalt de få gangene jeg gjør det. De jeg kjenner som har slitt med fylleangst har enten sluttet å drikke, eller de har drukket sjelden og lite hvis de drikker noe. Har det like moro uten eller med lite alkohol Anonymkode: 98695...b31
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 Nei. Drikker meg ikke sørpe dritings lenger. Anonymkode: f324a...b67
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 Ja! Derfor drikker jeg helt minimalt. Det er overhode ikke bare å skjerpe seg og gi faen. Det er som noen skriver lenger opp en kjemisk reaksjon i hjernen. Anonymkode: ba6cb...3cb
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 Å ja. Jeg kan ha vært nesten helt edru. Og jeg VET at jeg ikke har gjort eller sagt noe dumt. Likevel kan fylleangsten herje. Blir bare verre med årene også. Hadde aldri fylleangst da jeg var yngre (selv om jeg da kanskje faktisk hadde en grunn til å ha det 😜). Og nei, jeg kommer ikke til å slutte å drikke for det. Det morsomme veier tyngre. Det er uansett lenge siden jeg drakk meg full. Anonymkode: 52d6e...195
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 Får ikke fylleangst, men blir helt sykt fyllekåt... Anonymkode: 5a121...c25
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Hvorfor anbefaler du det? Må jo finnes måter å begrense fylleangsten på annet enn nødvendigvis å bli avholds? Anonymkode: 63e82...750 Når man får fylleangst er det jo et signal om at man bør redusere alkoholmengden. Man får ikke fylleangst hvis man bare er litt brisen og husker hva som har skjedd, man får det hvis man ble sørpefull og hadde blackout. Anonymkode: 4ca00...d6d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Når man får fylleangst er det jo et signal om at man bør redusere alkoholmengden. Man får ikke fylleangst hvis man bare er litt brisen og husker hva som har skjedd, man får det hvis man ble sørpefull og hadde blackout. Anonymkode: 4ca00...d6d Det du sier her er helt feil. Vi er mange som får fylleangst uten å ha vært særlig berusa. Blackout har jeg aldri hatt, og det er åresvis siden jeg var sørpefull sist. Har aldri vært så full at jeg ikke har husket alt. Likevel har jeg hatt mye fylleangst. Anonymkode: 52d6e...195
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #13 Skrevet 6. desember 2021 Hadde det MASSE som yngre. Men nå etter jeg har fått barn har jeg knapt drukket. Deilig å ikke helt huske hvordan det var. For mener det var ILLE.... Anonymkode: 82882...75a
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #14 Skrevet 6. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Når man får fylleangst er det jo et signal om at man bør redusere alkoholmengden. Man får ikke fylleangst hvis man bare er litt brisen og husker hva som har skjedd, man får det hvis man ble sørpefull og hadde blackout. Anonymkode: 4ca00...d6d Det er ikkje sant. Eg kan få grusom fylleangst uten å ha vore sørpefull og blackout. Eg kan vakne med eit pling klokka 6 om morgenen, også byrjar det med dårleg samvit fordi eg ikkje får til å sove lenge sjølv om eg har ordna barnevakt og kan slappe av. Så byrjar hjernen å overanalysere alt som har vore sagt og gjort, og sjølv om den ikkje finn noko spesielt gale sit det ein grusom angstkjensle i kroppen heilt til alkoholen har sluppe taket. Det er ei fantastisk kjensle når det går over og ein kjem ut på hi sida. Men alkoholinntak har sjølvsagt litt å seie, det blir verre om ein drikk mykje. Eg drikk sjeldan for tida, og det er nokre år sidan eg opplevde dette no, men det er grusomt og det kjem uten grøftefyll og blackout. Anonymkode: e727f...17f
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Skrevet 6. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er ikkje sant. Eg kan få grusom fylleangst uten å ha vore sørpefull og blackout. Eg kan vakne med eit pling klokka 6 om morgenen, også byrjar det med dårleg samvit fordi eg ikkje får til å sove lenge sjølv om eg har ordna barnevakt og kan slappe av. Så byrjar hjernen å overanalysere alt som har vore sagt og gjort, og sjølv om den ikkje finn noko spesielt gale sit det ein grusom angstkjensle i kroppen heilt til alkoholen har sluppe taket. Det er ei fantastisk kjensle når det går over og ein kjem ut på hi sida. Men alkoholinntak har sjølvsagt litt å seie, det blir verre om ein drikk mykje. Eg drikk sjeldan for tida, og det er nokre år sidan eg opplevde dette no, men det er grusomt og det kjem uten grøftefyll og blackout. Anonymkode: e727f...17f Men hvis det er grusomt, hvorfor fortsetter du å drikke? Hva er så viktig med denne alkoholen? Anonymkode: 4ca00...d6d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #16 Skrevet 6. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men hvis det er grusomt, hvorfor fortsetter du å drikke? Hva er så viktig med denne alkoholen? Anonymkode: 4ca00...d6d Vel, du vet, det er ikke morsomt om noen hopper opp og danser på bordet hvis alle er edru. Da er det bare forstyrrende. Men hvis alle er dritings så er det plutselig kjempeartig! Det er dette folk som er glade i flasken er på jakt etter. Anonymkode: 48733...2fc
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #17 Skrevet 6. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vel, du vet, det er ikke morsomt om noen hopper opp og danser på bordet hvis alle er edru. Da er det bare forstyrrende. Men hvis alle er dritings så er det plutselig kjempeartig! Det er dette folk som er glade i flasken er på jakt etter. Anonymkode: 48733...2fc At voksne mennesker utsetter seg selv for angst for å kunne le av noen som danser på bordet er jo... ja, spesielt. Anonymkode: 4ca00...d6d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #18 Skrevet 6. desember 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Men hvis det er grusomt, hvorfor fortsetter du å drikke? Hva er så viktig med denne alkoholen? Anonymkode: 4ca00...d6d Viss du les heile innlegget står der at eg drikk sjeldan no, og ikkje har opplevd fylleangst på nokre år, nettopp fordi eg drikk sjeldan og lite. Eg drikk mindre fordi det er så grusomt med fylleangst. Anonymkode: e727f...17f
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #19 Skrevet 6. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men hvis det er grusomt, hvorfor fortsetter du å drikke? Hva er så viktig med denne alkoholen? Anonymkode: 4ca00...d6d Kan bare snakke for meg selv, men det kan umulig komme som noen overraskelse på deg at mange synes det er moro på fest når de fleste drikker alkohol? Folk blir rundere i kantene, festligere og mer tilbøyelige til å danse og ha det gøy. At DU mener det er feil/teit eller what ever er greie, men det er rart å være voksen og ikke vite dette. Anonymkode: 52d6e...195
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #20 Skrevet 6. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kan bare snakke for meg selv, men det kan umulig komme som noen overraskelse på deg at mange synes det er moro på fest når de fleste drikker alkohol? Folk blir rundere i kantene, festligere og mer tilbøyelige til å danse og ha det gøy. At DU mener det er feil/teit eller what ever er greie, men det er rart å være voksen og ikke vite dette. Anonymkode: 52d6e...195 Nei, det er rart å være voksen og utsette seg for angst når man kan unngå det. Hvorfor ikke å ta sjansen på å lære seg å ha det gøy uten å være beruset? Anonymkode: 4ca00...d6d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #21 Skrevet 6. desember 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Nei, det er rart å være voksen og utsette seg for angst når man kan unngå det. Hvorfor ikke å ta sjansen på å lære seg å ha det gøy uten å være beruset? Anonymkode: 4ca00...d6d Ok, man er forskjellig. Jeg synes det er verdt det 😀🥂 Og jeg kan meget vel ha det gøy uten å være beruset. Er veldig sjeldent beruset, og jeg har det gøy hver dag. Så det går fint! Så får jeg vare tåle den angsten en sjelden gang, jeg vet at det går over 😊 Anonymkode: 52d6e...195
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2021 #22 Skrevet 6. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ok, man er forskjellig. Jeg synes det er verdt det 😀🥂 Og jeg kan meget vel ha det gøy uten å være beruset. Er veldig sjeldent beruset, og jeg har det gøy hver dag. Så det går fint! Så får jeg vare tåle den angsten en sjelden gang, jeg vet at det går over 😊 Anonymkode: 52d6e...195 Helt enig; selv om jeg sliter med fylleangst så er det verdt det; er ikke aktuelt å bli avholds. Ikke fordi jeg ikke klarer meg uten alkohol men fordi jeg heller ikke vil gå glipp av det fine som alkoholen fører med seg. Men klarer jeg å finne en måte å snu hjernen på når angsten trenger seg på så hadde det vært supert👍 Og til dere som tror at fylleangst handler om blackout og grøftefyll; da vet dere ikke hva fylleangst er! Er nesten bedre de få gangene jeg har vært skikkelig full for da har jeg ingen «knagger» å henge angsten på. Men løsningen er jo ikke å drikke meg sååå full da😉 Men trøsten med fylleangst er at den er forbigående😊 HI Anonymkode: 63e82...750
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå