Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Del Skrevet 5. desember 2021 Jeg har en samboer som har reisejobb, reiser ca halve året totalt sett. Vi har vært samboere i litt over ett år. Jeg synes til tider det er vanskelig når han er vekk. Jeg har sagt til han at jeg forventer at vi meldes litt i løpet av dagen og at vi skal ringes ei gang om dagen, gjerne rett før vi legger oss. Er dette for mye å forlange. Jeg kjenner at jeg trenger det når han er lang vekk, vite at han savner meg. Kunne snakke om det som skjer J her hjemme og høre hvordan han har det. Vi planlegger også å få barn. Og det kjenner jeg at jeg gruer meg til, med tanke på at jeg kan bli 1-2 mnd aleine mens han er på reise. Føler ikke at jeg krever mye med at vi skal snakke sammen minst 1 gang daglig? Han jobber tross alt maks 12 timers skift. Har som regel fri fra 19. Ja han er ute med kolleger og spiser på kvelden. Men han bør da ha tid til oss hjemme likevel? Andre med menn som jobber som som har noen synspunkter? Krever jeg for mye? Anonymkode: a9e29...772 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424026-vanskelig-med-reisejobb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Del Skrevet 5. desember 2021 Jeg ville ikke planlagt å få barn med ham før dere har funnet ut av disse tingene. Er det et problem nå, så kan man jo bare forestille seg at det mangedobles hvis dere skulle få barn i tillegg. I løpet av arbeidsdagen mener jeg du ikke nødvendigvis kan kreve at han melder deg, og da tenker jeg at meldinger fra deg bør enten være ting som faktisk haster der og da, eller at du bare sender en hyggelig melding som han kan svare på etter arbeidsdagen. Å snakkes litt hver kveld, eller flere ganger i uken, det tenker jeg er greit. Og hvis man skal få barn sammen tenker jeg det er enda viktigere, for at han skal være oppdatert på det som skjer hjemme. Men det virker som om hans arbeid er noe som er vanskelig for deg å takle, og derfor ville jeg vurdert om dette er riktig forhold for deg. I det minste bør dere snakke alvorlig sammen om forventninger til livet sammen i fremtiden, med barn, oppfølging av disse i hverdagen, hvordan dere skal fordele utgifter, hvordan dere skal fordele arbeidsoppgaver med barn og familie, hvordan beholde forholdet når han er så mye borte, hva trenger du i et forhold, hva trenger han osv. Det er ikke for alle å være i slike forhold, man får som regel større belastninger i forholdet. Og skal det fungere må begge to se den andre og den jobben begge gjør, og at begge jobber for forholdet og fellesskapet og samholdet. Noen er ikke skapt for å leve alene halve året mens en partner jobber borte, og noen partnere kan være "for gode" på å koble helt ut alt som skjer hjemme når de jobber borte. Det blir en veldig dårlig kombinasjon. En venninne av meg hadde et lignende forhold, der så han forholdsvis raskt etter at de fikk barn at han ikke ønsket å være så mye borte fra familien, så han skaffet seg en ny jobb. Det var også en jobb hvor han var en del borte, men langt mindre enn tidligere. De har en liten kontakt nesten hver dag, noen ganger en melding, andre ganger snakker de sammen. Og noen ganger passer det ikke å prate når han har tid, og når han har tid har kanskje hun ikke anledning. Men da er også dette noe de kommuniserer om før/etter. Jeg vokste opp med en far som var borte langt mer enn halve året. Og kommunikasjonsmulighetene den gang var nærmest ikke-eksisterende i forhold til i dag. Men da var det jo slik det var, og man måtte tilpasse seg det. Eller skille seg, da det ble enklere. Du må finne ut om dette er en måte du ønsker å leve resten av livet ditt på. Og hvis ikke, er han ev. villig til å skaffe seg en annen jobb. Og hva skjer hvis dere skulle få barn oppi dette? Ikke få barn før dere har avklart alt. Anonymkode: f8773...843 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424026-vanskelig-med-reisejobb/#findComment-149650829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Del Skrevet 5. desember 2021 Jeg reiser endel i jobben min. Hadde ikke kunnet innfri ‘krav’ om å meldes flere ganger om dagen og ringing hver kveld. Når jeg er på jobbreise (omlag 10 dager i mnd) er det hektisk og vi jobber ofte lange dager til langt på kveld. Anonymkode: 5e1e2...db8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424026-vanskelig-med-reisejobb/#findComment-149650834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå