Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #26 Del Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Her er også alt på nett, men jeg får ukeplanen tilsendt, så jeg vet hva de jobber med, hva læringsmålene er og når de har prøver/leveringsfrister. Sånn sett klarer jeg å følge med. Får ukeplanen på fredager slik at vi kan legge inn hva vi skal jobbe med når ifht treninger og aktiviteter Anonymkode: 7be6e...8b5 Her står det en oversikt over hvilke fag de har innleveringer/prøver i, men ikke noe om tema. Det står også at det er lekser i et fag, men at de finner leksen på Teams Jeg får be henne vise meg Teams - og følge med der. Ofte sier hun også at hun ble ferdig med leksa på skolen, og det må jeg jo stole på, har hun allerede levert så er det jo levert. Jeg tror rett og slett jeg ikke skjønner Teams som plattform og hvilke muligheter som finnes der. HI Anonymkode: d2ba8...b5b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423971-karakterer-p%C3%A5-ungdomsskolen/page/2/#findComment-149650135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #27 Del Skrevet 4. desember 2021 Jeg har en i 9 klasse som må følges opp tett i forhold til prøver. Han ønsker å gjøre det bra, men gjør ikke mer en han absolutt må. Underyter! Men de har ikke lekser, lite prøver og de blir vurdert mye ut fra fagsamtaler, innleveringer og gruppearbeid osv. Samt noe prøver, spesielt i eks språk. Har han skriftlige prøver hjelper jeg han å svare på læringsmål, han pugger og jeg hører. Spesielt hjelper jeg han å pugge og øve på spansk. Samt hvis det er prøver i kunnskapsfagene. Han vil nok inn på studiespes på vg, men dette får han finne ut av/erfare selv. Jeg prøver å snakke varmt om yrkesfag, men han er ikke helt lydhør eller moden for dette akkurat nå. Det skjer mye modning (håper jeg) i løpet av de neste 1-3 årene. Anonymkode: 1c746...73a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423971-karakterer-p%C3%A5-ungdomsskolen/page/2/#findComment-149650144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2021 #28 Del Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Her står det en oversikt over hvilke fag de har innleveringer/prøver i, men ikke noe om tema. Det står også at det er lekser i et fag, men at de finner leksen på Teams Jeg får be henne vise meg Teams - og følge med der. Ofte sier hun også at hun ble ferdig med leksa på skolen, og det må jeg jo stole på, har hun allerede levert så er det jo levert. Jeg tror rett og slett jeg ikke skjønner Teams som plattform og hvilke muligheter som finnes der. HI Anonymkode: d2ba8...b5b Det var en overgang til at alt ble digitalt ja og det tar en stund å bli venn med det😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423971-karakterer-p%C3%A5-ungdomsskolen/page/2/#findComment-149650203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #29 Del Skrevet 5. desember 2021 On 12/4/2021 at 12:24 AM, Anonym bruker said: Hvor mye fokus har dere på det? Og hvor mye følger dere opp lekser? Datteren min går i 8. og har det man kan kalle et godt hode. Lå på høyeste nivå på alle kartleggingsprøver. Men hun slurver med lekser, leser ikke til prøver osv. det hun lærer på skolen sitter som et skudd, men hun vil nok merke på karakterene at hun har slurvet med lekser i flere fag. Jeg følger med på ukeplaner, spør om hun har gjort lekser, levert inn oppgaver osv. Men det er ikke som på barneskolen hvor vi foreldrene hadde en profil som gjorde at vi kunne følge med på hva som ble gjort. Anonymkode: d2ba8...b5b her gjør de leksene uten mas og de har gode karakterer alle 3, har 2 i 8 klasse og en 10 klasse, synes nesten 10 klassing er ekstremt til tider, han fikk 5er på flere prøver, det var ikke godt nok, han har 6er i nesten alle fag uten om norsk, engelsk og fransk og det er for dårlig mener han. 8 klassingene er ikke så strenge mot seg selv, og har 4er og 5er i alle fag Anonymkode: 7579c...b39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423971-karakterer-p%C3%A5-ungdomsskolen/page/2/#findComment-149650797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå