Tante Hufsa Skrevet 4. desember 2021 #26 Skrevet 4. desember 2021 Lessismore skrev (4 minutter siden): Kakemenn. Smaker ingenting. Ja. De glemte jeg. Hva ER greia med de?? 😳
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #27 Skrevet 4. desember 2021 Goro. Men alt det andre liker jeg om det er hjemmebakt. Ikke marsipan, det er ikke godt. Anonymkode: 0fb20...740
☆☆☆ Skrevet 4. desember 2021 #28 Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Mokkabønner er vel ikke julegodteri? Alle tørre kaker som folk skal ha til jul skjønner jeg meg ikke på. Ingen av de er gode. Ser flere sier det. Lages de kun pga tradisjon mon tro? Egentlig liker ingen disse kaker? Anonymkode: efb7b...2fe Eg likar tørre kaker! Aller best er brune pinnar og konfektkaker, men også krumkaker, goro, julemanna, kokoskransar, nøtteroser, rosettbakkels, smultringar, berlinerkransar. And the list goes on. Eg kan ikkje hugse å ha blitt tilbudt mokkabønner når det ikkje er jul. Det og kremtoppar er slikt mamma kjøpte inn. Kremtoppane er gode, mokkabønner er på ingen måte det.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #29 Skrevet 4. desember 2021 Tante Hufsa skrev (14 minutter siden): Jeg synes alt godteri man setter en høytid foran er oppskrytt. Julemarsipan, påskemarsipan, julekake osv. Jeg synes marsipan er godt men den vi får i vanlig butikk er ikke spesielt god. Mange av julekakene er jo bare tørre kjeks liksom. Synes ikke kjeks er så godt. Ikke sånn å bare mumse i seg. Gi meg rykende ferske smultringer kokt i olje som ikke er gjenbrukt for tiende gang. Da er jeg fornøyd. Ellers liker jeg å spise vanlig sjokolade året rundt jeg. Det er jo hyggelig med et bugnende romjulsbord da. Setter pris på å komme til folk og at de disker opp med masse godt. De tørre kjeksene er feks gode sammen med en god vaniljeis. Mitt hovedproblem er bare at jeg ikke er så glad i masse søtt. Så det kan bli for mye i jula. Server meg heller hjemmebakt rundstykke med waldorf og medisterkaker. Det er godt det. 😊 Jeg er som deg, ikke glad i søtt. Elsker derimot frokoster og julens middager. Mitt godteri i jula er appelsiner (de pleier å være veldig gode på denne tiden) og molter (jeg og mamma drar på fjelltur hvert år - verdens koseligste tradisjon). Det meste som nevnes her kan jeg spise om jeg tilbys det hos andre, men kjøper det ikke inn selv. Anonymkode: b4eb7...376
Tante Hufsa Skrevet 4. desember 2021 #30 Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg er som deg, ikke glad i søtt. Elsker derimot frokoster og julens middager. Mitt godteri i jula er appelsiner (de pleier å være veldig gode på denne tiden) og molter (jeg og mamma drar på fjelltur hvert år - verdens koseligste tradisjon). Det meste som nevnes her kan jeg spise om jeg tilbys det hos andre, men kjøper det ikke inn selv. Anonymkode: b4eb7...376 Hjemmebakte lefser med smør. Og hjemmebakte rundstykker med masse godt pålegg. Mmmmm. Jeg elsker god mat.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #31 Skrevet 4. desember 2021 ☆☆☆ skrev (17 minutter siden): Eg likar tørre kaker! Aller best er brune pinnar og konfektkaker, men også krumkaker, goro, julemanna, kokoskransar, nøtteroser, rosettbakkels, smultringar, berlinerkransar. And the list goes on. Eg kan ikkje hugse å ha blitt tilbudt mokkabønner når det ikkje er jul. Det og kremtoppar er slikt mamma kjøpte inn. Kremtoppane er gode, mokkabønner er på ingen måte det. Åh, brune pinner! 🤩 Og sandnøtter… tror jeg må bake i helgen! Anonymkode: c4f0e...59d
ma(G)ma med to små :) Skrevet 4. desember 2021 #32 Skrevet 4. desember 2021 Jeg kan ikke si at jeg elsker julekaker, men det meste er jo helt ok. Kakemenn og gløgg, derimot. Det kan jeg spare meg for😅 Dessverre er jeg gift med en mann som virkelig elsker gløgg, så her står det gjerne en kjele gløgg til varming fra første desember til langt ut i januar og sprer gløgglukt i hele huset🙉 #tennlysformeg
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #33 Skrevet 4. desember 2021 Kakemenn, dadler, fiken, alt med marsipan, og gløgg. Er heller ikke glad i søtt, men må alltid ha pepperkaker og After eight 🙂. Anonymkode: 07d6d...888
sug lut Skrevet 4. desember 2021 #34 Skrevet 4. desember 2021 ☆☆☆ skrev (42 minutter siden): Eg likar tørre kaker! Aller best er brune pinnar og konfektkaker, men også krumkaker, goro, julemanna, kokoskransar, nøtteroser, rosettbakkels, smultringar, berlinerkransar. And the list goes on. Eg kan ikkje hugse å ha blitt tilbudt mokkabønner når det ikkje er jul. Det og kremtoppar er slikt mamma kjøpte inn. Kremtoppane er gode, mokkabønner er på ingen måte det. Jeg tror vi skal kunne komme til en ordning her, jeg tar meg av mokka om du tar kremen.
☆☆☆ Skrevet 4. desember 2021 #35 Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kakemenn, dadler, fiken, alt med marsipan, og gløgg. Er heller ikke glad i søtt, men må alltid ha pepperkaker og After eight 🙂. Anonymkode: 07d6d...888 After Eight er også ei julegreie for meg. Elskar det!
sug lut Skrevet 4. desember 2021 #36 Skrevet 4. desember 2021 Hasselnøtter er forresten ikke veldig godt. Valnøtter er derimot nydelig.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #37 Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Spiser ikke noe godteri. Heldigvis. Gjør vondt i magen. Skjønner ikke hvorfor folk frivillig stapper i seg sukker. Anonymkode: 40dfe...ba3 Hvis su ikke skjønner det regner jeg med du bor under en stein. Eller er særs sær.... Anonymkode: 067ba...126
Himmel og hav Skrevet 4. desember 2021 #38 Skrevet 4. desember 2021 Nøtter og de store rosinene med stein i er ikke så veldig stas, ellers takker jeg ganske ukritisk ja til alt det andre. Kremtopper, mokkabønner, småkaker, delfiakake (men da holder det med ei tyyyynn skive), tørka frukt, marsipan... En kopp god te og noen tørre småkaker er jo reinspikka kos.
amandine Skrevet 4. desember 2021 #39 Skrevet 4. desember 2021 Risboller! Aldri skjønt hvorfor det er godt. Og jeg vet jo det ikke er godteri, men medisterkaker og sosisser kommer aldri bak mine tenner. De tradisjonelle julekakene, derimot! Tror jammen meg jeg skal lage pepperkakedeig i dag så vi kan bake i morgen 🤩Jeg elsker pepperkaker!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #40 Skrevet 4. desember 2021 Risboller og delfiakake 🤢 Anonymkode: e4b27...d37
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #41 Skrevet 4. desember 2021 Goro. Fins ikke kjedeligere. Jo, serinakaker er kanskje litt kjedeligere. Anonymkode: 1b887...f36
☆☆☆ Skrevet 4. desember 2021 #42 Skrevet 4. desember 2021 amandine skrev (2 timer siden): Risboller! Aldri skjønt hvorfor det er godt. Og jeg vet jo det ikke er godteri, men medisterkaker og sosisser kommer aldri bak mine tenner. De tradisjonelle julekakene, derimot! Tror jammen meg jeg skal lage pepperkakedeig i dag så vi kan bake i morgen 🤩Jeg elsker pepperkaker! Risbollar er ikkje spesielt stas, nei. Fleire år sida eg fortærte ein. Men det går nok ned.
prebs Skrevet 4. desember 2021 #43 Skrevet 4. desember 2021 *Miss Marple* skrev (8 timer siden): Jeg liker alt som er nevnt her🙈inkludert mokkabønner og skumnisser. Småkaker og kaffe er jo kjempegodt i adventstiden. Kommer faktisk ikke på noe såkalt julemat som jeg ikke liker. Nå kjenner jeg at jeg vil invitere deg på besøk 🙂
prebs Skrevet 4. desember 2021 #44 Skrevet 4. desember 2021 sug lut skrev (6 timer siden): Jeg tror vi skal kunne komme til en ordning her, jeg tar meg av mokka om du tar kremen. Nja, men da blir det nok kamp om mokkabønnene mellom oss. (Eller eventuelt ikke inviter meg.) Plumpudding har jeg smakt en gang og gjør det aldri mer!
sug lut Skrevet 4. desember 2021 #45 Skrevet 4. desember 2021 prebs skrev (12 minutter siden): Nja, men da blir det nok kamp om mokkabønnene mellom oss. (Eller eventuelt ikke inviter meg.) Plumpudding har jeg smakt en gang og gjør det aldri mer! Hihi, jeg synes jeg ser oss. Jeg tror vi må satse på dobbelt så mange mokkabønner, rett og slett .
amandine Skrevet 4. desember 2021 #46 Skrevet 4. desember 2021 sug lut skrev (1 minutt siden): Hihi, jeg synes jeg ser oss. Jeg tror vi må satse på dobbelt så mange mokkabønner, rett og slett . Gi meg pepperkaker, portvin og mokkabønner og jeg vil forgylle deg.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #47 Skrevet 4. desember 2021 Tante Hufsa skrev (7 timer siden): Ja. De glemte jeg. Hva ER greia med de?? 😳 Enig!! Var sikker på at det var noe feil på kakene første gangen jeg smakte på de. Anonymkode: efb7b...2fe
frk Nilsen Skrevet 4. desember 2021 #48 Skrevet 4. desember 2021 amandine skrev (58 minutter siden): Gi meg pepperkaker, portvin og mokkabønner og jeg vil forgylle deg. Et lite lag med blåmuggost på pepperkakene sammen med portvinene og jeg er solgt.
amandine Skrevet 4. desember 2021 #49 Skrevet 4. desember 2021 frk Nilsen skrev (50 minutter siden): Et lite lag med blåmuggost på pepperkakene sammen med portvinene og jeg er solgt. Portvinene i flertall, altså! Count me in.
Swana Skrevet 4. desember 2021 #50 Skrevet 4. desember 2021 Kira skrev (22 timer siden): Skumnisser! Enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå