Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 For min del er det kromkaker og brendte mandler. Hva med dere? Anonymkode: 41d6b...72a
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Dadler! Og fiken! Anonymkode: 73565...6f0
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 Tørre julekaker. Kanskje ikke godteri, men alt som er i familie med serinakaker. Anonymkode: 3ed72...636
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Sarah Bernard og andre feite kaker. I julen skal det være frukt og lettere småkaker siden maten er såpass tung og fet. Anonymkode: ac4b3...885
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 Marsipangris Anonymkode: 46c5c...ea3
☆☆☆ Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 (endret) Alt går i grisen, eg likar alt som er nemnt her. Edit: Kom på mokkabønner, som mange serverar til jul. Det er satans verk! Eg elskar kaffi og sjokolade, men dei to kan ikkje blandast utan å ødelegge begge deler.. Endret 3. desember 2021 av ☆☆☆
Elizabeth Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 Tørre julekaker og brendte mandler, og nøtter generelt. Trodde mokkabønner var "helårsgodteri" uansett så elsker jeg de.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 Marsipangris og delphiakake Anonymkode: 7208b...108
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #10 Skrevet 3. desember 2021 Delfiakake og tørre kaker som smuldrer i munnen😅 Anonymkode: 4efee...559
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #12 Skrevet 3. desember 2021 Skumnisser og pepperkaker. Anonymkode: ca43b...e51
TinaK 1990 Skrevet 3. desember 2021 #13 Skrevet 3. desember 2021 Egentlig det meste! Tørre julekaker, dadler, fiken og nøtter.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #14 Skrevet 3. desember 2021 Spiser ikke noe godteri. Heldigvis. Gjør vondt i magen. Skjønner ikke hvorfor folk frivillig stapper i seg sukker. Anonymkode: 40dfe...ba3
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #15 Skrevet 4. desember 2021 Fattigmann, serinakaker, kokosmakroner, krumkaker, delfiakake, bordstabakkels… egentlig alle de tradisjonelle, gamle julekakene. Og disse ekle julenissedjokoladene i sølvpapir. Grøss 🙈 Anonymkode: 456bb...4c9
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #16 Skrevet 4. desember 2021 ☆☆☆ skrev (6 timer siden): Alt går i grisen, eg likar alt som er nemnt her. Edit: Kom på mokkabønner, som mange serverar til jul. Det er satans verk! Eg elskar kaffi og sjokolade, men dei to kan ikkje blandast utan å ødelegge begge deler.. Mokkabønner er vel ikke julegodteri? Alle tørre kaker som folk skal ha til jul skjønner jeg meg ikke på. Ingen av de er gode. Ser flere sier det. Lages de kun pga tradisjon mon tro? Egentlig liker ingen disse kaker? Anonymkode: efb7b...2fe
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #17 Skrevet 4. desember 2021 Hengebukksvinet skrev (6 timer siden): Brente mandler. Og gløgg…🤢 Eller høgg, som det også kalles 😬 Anonymkode: ce866...289
prekæs Skrevet 4. desember 2021 #18 Skrevet 4. desember 2021 Definitivt Delfiakake. Motbydelig og kvalmende.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #19 Skrevet 4. desember 2021 Husker forresten min mor, hun tok feil av oppskriften en gang når hun skulle lage kakemenn. Det ble veldig mange flere kakemenn enn det hun hadde tenkt. Så på sommeren etter satt det to små lyse jenter på stranden å spiste kakemenn😄 Anonymkode: 41d6b...72a
*Miss Marple* Skrevet 4. desember 2021 #20 Skrevet 4. desember 2021 Jeg liker alt som er nevnt her🙈inkludert mokkabønner og skumnisser. Småkaker og kaffe er jo kjempegodt i adventstiden. Kommer faktisk ikke på noe såkalt julemat som jeg ikke liker.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #21 Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mokkabønner er vel ikke julegodteri? Alle tørre kaker som folk skal ha til jul skjønner jeg meg ikke på. Ingen av de er gode. Ser flere sier det. Lages de kun pga tradisjon mon tro? Egentlig liker ingen disse kaker? Anonymkode: efb7b...2fe Jo, det må være mange som liker «tørre» kaker (kjeks er kanskje et mer dekkende begrep). I vår familie lages en haug, og alt blir spist. Anonymkode: c4f0e...59d
Spurvugla Skrevet 4. desember 2021 #23 Skrevet 4. desember 2021 Julemarsipan! Ikke vondt, men vanlig marsipanbrød som er til salgs hele året er jo mye bedre.
Tante Hufsa Skrevet 4. desember 2021 #24 Skrevet 4. desember 2021 Jeg synes alt godteri man setter en høytid foran er oppskrytt. Julemarsipan, påskemarsipan, julekake osv. Jeg synes marsipan er godt men den vi får i vanlig butikk er ikke spesielt god. Mange av julekakene er jo bare tørre kjeks liksom. Synes ikke kjeks er så godt. Ikke sånn å bare mumse i seg. Gi meg rykende ferske smultringer kokt i olje som ikke er gjenbrukt for tiende gang. Da er jeg fornøyd. Ellers liker jeg å spise vanlig sjokolade året rundt jeg. Det er jo hyggelig med et bugnende romjulsbord da. Setter pris på å komme til folk og at de disker opp med masse godt. De tørre kjeksene er feks gode sammen med en god vaniljeis. Mitt hovedproblem er bare at jeg ikke er så glad i masse søtt. Så det kan bli for mye i jula. Server meg heller hjemmebakt rundstykke med waldorf og medisterkaker. Det er godt det. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå