GĂ„ til innhold

Hva er sannsynligheten for at jeg blir syk med noe annet enn corona, mannen er positiv 🧐

Anbefalte innlegg

Mannen har testet positivt pÄ selvtest i dag. Han har vÊrt i nÊrkontakt med flere positive. Jeg  ble syk i gÄr kveld Ä har nÄ muskelverk, masse blankt snÞrr, tett nese, litt sÄr hals, masse muskelverk, slapphet , tÞrrhoste og litt tungpust. Selvtesten min er negativ. Hvor stor er sannsynligheten for at jeg blir rammet av noe annet enn korona nÄ? Vi venter pÄ ledig time for pcr test

Anonymkode: 557d8...90a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Mannen har testet positivt pÄ selvtest i dag. Han har vÊrt i nÊrkontakt med flere positive. Jeg  ble syk i gÄr kveld Ä har nÄ muskelverk, masse blankt snÞrr, tett nese, litt sÄr hals, masse muskelverk, slapphet , tÞrrhoste og litt tungpust. Selvtesten min er negativ. Hvor stor er sannsynligheten for at jeg blir rammet av noe annet enn korona nÄ? Vi venter pÄ ledig time for pcr test

Samme symptomer som deg og 2 negative hurtigtester, sÄ kan vÊre vanlig forkjÞlelse og. Ta en ny selvtest i morgen igjen hvis dere ikke har fÄtt tatt pcr test. God bedring.

Anonymkode: b7be8...268

Ganske stor hvis ikke dere har vÊrt i kontakt men noen andre som er forkjÞlet. 

Her fikk mannen korona pÄ jobben samtidig som vi hadde en forkjÞlelse pÄ rundgang. Vi andre testet negativt og ble ikke smittet av han, om han var snÞrrete pga forkjÞlelsen eller korona er jeg usikker pÄ. Alle var sÞrpe forkjÞlet med tette bihuler. 

Anonymkode: d096b...f18

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Samme symptomer som deg og 2 negative hurtigtester, sÄ kan vÊre vanlig forkjÞlelse og. Ta en ny selvtest i morgen igjen hvis dere ikke har fÄtt tatt pcr test. God bedring.

Har ikke flere igjen, sĂ„ vi fĂ„r vente til sĂžndag pĂ„ pcr test. Hadde du bare vanlig forkjĂžlelse? Vi bar igjennom denne runden for noen uker siden, forkjĂžlelse da Ă„đŸ˜…

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Har ikke flere igjen, sĂ„ vi fĂ„r vente til sĂžndag pĂ„ pcr test. Hadde du bare vanlig forkjĂžlelse? Vi bar igjennom denne runden for noen uker siden, forkjĂžlelse da Ă„đŸ˜…

Tror det, sitter her fortsatt potte tett, hodepine, kroppsverk osv. Testet pÄ onsdag og i dag, negative. Tar en ny test i morgen eller sÞndag hvis jeg ikke er bedre. Startet pÄ tirsdag. Er sykere nÄ enn nÄr jeg hadde covid for 1 Är side. FÞrste forkjÞlelsen her, aner ikke hvor den kommer fra, ingen andre i familien har vÊrt eller er syke.

Annonse

Jeg hadde fem negative hjemmetester men symptomer som mitt koronapositive barn. Svakere symptomer men likevel. Valgte ta pcr pÄ dag fem og den var positiv. 

Anonymkode: 84798...10c

Daquiry skrev (28 minutter siden):

Bare husk at hjemmetestene ikke er like sensitive som PCR testene. SÄ ta en PCR test sÄ fort som mulig. 

I vÄr kommune fÄr man kun ta PCR test etter positiv hurtigtest. Ingen andre fÄr ta PCR test. Helt merkelig nÄr man vet at hurtigtestene kan vÊre upÄlitelige 

Anonymkode: d6e26...79f

Mange tester negativt pÄ hurtigtesten og sÄ positiv pÄ PCR. Hurtigtesten tester vel smitten, og PCR sykdommen. SÄ om man ikke har noen symptomer, men er smittet kan man teste positivt pÄ hurtigtest og deretter negativt pÄ PCR. Og motsatt. 

Anonymkode: e3ee2...01a

Er de sÄ upÄlitelige? Her fÄr man ikke tatt pcr fÞr til mandag, ikke Äpent i helgen gitt. Tenker Ä ta en ny test i morgen.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

I vÄr kommune fÄr man kun ta PCR test etter positiv hurtigtest. Ingen andre fÄr ta PCR test. Helt merkelig nÄr man vet at hurtigtestene kan vÊre upÄlitelige 

Anonymkode: d6e26...79f

Jeg jobber pÄ sykehus og de bruker ikke hurtigtestene i det hele tatt, fordi de er sÄ upÄlitelige. Har en venninne som testet negativt pÄ 10 hjemmetester og positivt 2 ganger pÄ PCR. 

1862D187-D3E6-4D08-9DBD-C7C6BC9E175B.png

Endret av Daquiry
Daquiry skrev (9 timer siden):

Jeg jobber pÄ sykehus og de bruker ikke hurtigtestene i det hele tatt, fordi de er sÄ upÄlitelige. Har en venninne som testet negativt pÄ 10 hjemmetester og positivt 2 ganger pÄ PCR. 

1862D187-D3E6-4D08-9DBD-C7C6BC9E175B.png

Det vil da egentlig si at vi har veldig mange potensielle smittebĂŠrere rundt i samfunnet, inkludert meg đŸ˜”â€đŸ’«

For all del, den kan gjÞre nytten sin, mannen ble smittet pÄ jobb og hurtigtesten slo ut med en gang. Uten den ville han nok ikke blitt testet i det hele tatt. 

Jeg fikk beskjed om Ă„ leve som normalt, selv nĂ„r han var smittet. Testet hver morgen fĂžr jobb, ungene ogsĂ„ fĂžr skole. Ble overrasket over at ingen av oss slo ut pĂ„ noen av testene, men nĂ„r du kjenner til noen som har 10 negative hjemmetester, da blir jeg sannelig ikke sikker her heller 😳

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det vil da egentlig si at vi har veldig mange potensielle smittebĂŠrere rundt i samfunnet, inkludert meg đŸ˜”â€đŸ’«

For all del, den kan gjÞre nytten sin, mannen ble smittet pÄ jobb og hurtigtesten slo ut med en gang. Uten den ville han nok ikke blitt testet i det hele tatt. 

Jeg fikk beskjed om Ă„ leve som normalt, selv nĂ„r han var smittet. Testet hver morgen fĂžr jobb, ungene ogsĂ„ fĂžr skole. Ble overrasket over at ingen av oss slo ut pĂ„ noen av testene, men nĂ„r du kjenner til noen som har 10 negative hjemmetester, da blir jeg sannelig ikke sikker her heller 😳

Ja, jeg personlig tror det er mye skjult smitte i landet. Men man er jo mindre smittefĂžrende med lite virus i kroppen
sĂ„ det er en liten trĂžst đŸ˜”â€đŸ’«

Annonse

• Opprett ny...