Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Er de mest interessante/spennende for deg? Og hvilke er de mest krevende? Og hvorfor? Takk Anonymkode: 1a235...c7f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Hvorfor lurer du på det? Det vil jo være veldig individuelt, alt fra utdanning og spesialisering til personlige interesser, erfaringer og egen personlighet, i tillegg til at alle pasienter er forskjellige, selv de som har samme diagnoser. Anonymkode: f5f89...073
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 Jeg har hørt mange si de ikke er så glad i å jobbe med de med borderline personlighetsforstyrrelse pga de er krevende. Psykologen min er veldig interessert i å jobbe med pasienter med traumer, hun sier at det er veldig givende. Anonymkode: 957d4...4e7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Takk for svar. Andre? Anonymkode: 1a235...c7f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Barn med lærevansker. Adhd. Tourettes osv. Jobber opp mot skoler. Mye arbeid med lærere, foreldreveiledning og ungdommer som strever. Jobber i kommunen, så de med mer alvorlige forløp er i spesialisthelsetjenesten. Elsker fleksibiliteten i kommunen hvor jeg styre dagene mye selv. Anonymkode: 60cf9...ab4
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #6 Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hvorfor lurer du på det? Det vil jo være veldig individuelt, alt fra utdanning og spesialisering til personlige interesser, erfaringer og egen personlighet, i tillegg til at alle pasienter er forskjellige, selv de som har samme diagnoser. Anonymkode: f5f89...073 Hun lurer på det fordi hun har en halvveis avtale om å ringe en psykolog neste uke og halvveis komme på time. Men hvis ikke psykologen ringer først, da tar hun det som tegn på at hennes diagnose er for kjedelig til å behandles, og da vil hun heller furte her på forum og fortelle hvor sårt det er. Anonymkode: ef891...275
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #7 Skrevet 4. desember 2021 Andre som vil svare? Anonymkode: 1a235...c7f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #8 Skrevet 4. desember 2021 Jeg er psykolog og det er så mange som sier noe om at jeg burde snakke med dem, fordi de er så interessante. Som i at de er en skikkelig case. Men sannheten er at omtrent alle mennesker er interessante når du får bli kjent med dem. En jeg synes er veldig givende å jobbe med nå er en mann i 50 åra. Ingenting "spesielt" ved han. En helt vanlig mann med et helt vanlig liv. Hva som oppleves krevende.. Det tror jeg ikke er riktig at jeg svarer på Anonymkode: 5e436...ab1
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #9 Skrevet 4. desember 2021 Er en pasient med ptsd interessant å jobbe med? Anonymkode: 957d4...4e7
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 Jeg er ikke så glad i deprimerte pasienter, de som setter seg ned, og ikke klarer å si noe meningsfullt om hvordan de har det, og så blir frustrerte Iver at jeg ikke fikser livet deres. Liker best pasienter med en del trøkk. Vet imidlertid at de fleste av mine kolleger tenker annerledes. Generelt er det vel uansett sånn at de fleste behandlere trives best med pasienter som er engasjert i egen behandling, og som er åpen om hvordan han/hun har det. Anonymkode: d355d...017
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå