Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Mannen min hoster, alltid. Stort sett bare litt småhosting/ harking. Han har litt diffus støvallergi også, noen ganger reagerer han på ting ute om vår/ sommer. Han får verst allergiutbrudd når det er lavtrykk faktisk. Han får «vanlige» allergitabletter på resept av lege. Da han sjelden har utbrudd, går han ikke fast på medisin, men kun etter behov. De siste ukene har han hostet ekstra mye, og i natt fikk gan et solid allergianfall med hosting, nysing, snørr og kløe. Han tok da to allergitabletter, to paraset og otrivin nesespray. Til slutt roet det seg, og han fikk sovet litt. Samtidig vet jeg at de neste dagene etter et slikt anfall er han veldig redusert. Jeg har bedr han hå til lege igjen, for en ny utredning. Han nekter dette, da han sier at gan jo vet hva det er. Han hadde en røff start på livet, der alle trodde han skulle dø. Et av resultatene er «tandre slimhinner», eller ømfintlige slimhinner i halsen. Dette fører til tørrhoste. Mannen er 50 år. Jeg tenker som så at noe har vel skjedd på legefronten og nye medisiner har kommet, så han kan få hjelp tidligere i allergianfallene?! Han sier selv at han ikke er så mye plaget, men disse allergianfallene kommer hyppigere og hyppigere syns jeg. Han har en slags legeangst, som gjør at han nekter å gå til lege. Jeg blir helt matt, for jeg vil jo hans beste. Har noen av dere tips til forebyggende medisin? Noe han kan ta når han merker et anfall er på vei? Finns det en nesespray uten resept, eller noe han kan gurgle for halsen? Anonymkode: 4dc30...d41
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Han har ikke astma i tillegg da? Jeg har astma, plages lite av det foruten at jeg hoster og harker hvis jeg ikke bruker medisin. Anonymkode: 6a0ba...aa8
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 Jeg går på aerius og singulair daglig, året rundt. Og selv om Singulair er astma medisin, så hjelper den og på allergi. Og jeg tar 4 aerius og en Singulair daglig. Anonymkode: a7ef7...4a3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Han har ikke astma i tillegg da? Jeg har astma, plages lite av det foruten at jeg hoster og harker hvis jeg ikke bruker medisin. Anonymkode: 6a0ba...aa8 Han hadde astma som barn, så meget mulig han fremdeles har det i tillegg til allergi. Hvilken medisin går du på? Anonymkode: 4dc30...d41
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Han burde reise til lege, for det er fullt mulig han bør gå på astmamedisin. Moren min holdt på slik, hostet så hun nesten kastet opp. Vedfyring er ganske ille, tips er å ikke oppbevare veden inne i rommet dere sitter i. Hun fikk ett nytt liv med astmamedisin, hoster lite og blir mye mindre dårlig ved forkjølelse. Anonymkode: d53bd...455
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 Gå gjennom gårsdagen og kvelden, hva gjorde han hele dagen, hva var annerledes enn ellers i går? Ved kan gå bra noen ganger, mens andre ganger kan det være mer muggsopp i veden som noen reagerer på. Hvis det er vått og ikke kuldegrader så er det noen som også reagerer på mugg og sporer i naturen nå på høsten. Tenk også på om han spiste noe nytt i går, eller noe som har fått "ny bedre smak" (da er oppskriften ofte endret og han kan reagere på noen av de nye ingrediensene). Nye klær som er brukt uten å vaskes først? Holdt på med vaskemidler eller andre løsemidler eller maling e.l.? Det beste er jo å finne ut hva han reagerer på. Og en mann på 50 år mener jeg må skjerpe seg og gå til legen når det faktisk er behov for det. Anonymkode: 4bc83...32b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå