Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Skulle ha vasket vinduene før jul, men det har blitt så fryktelig kaldt, og kulden skal visstnok vare en stund fremover. Hvordan vaske vinduene utendørs i -10-20 grader? Anonymkode: e6759...63f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Du kan ha spylevæske (til bil) i vannet, det har et ganske lavt frysepunkt. Men jeg ville ærlig talt droppet det, vask de på innsiden og ta utsiden når det blir varmere... Anonymkode: e1a95...187
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du kan ha spylevæske (til bil) i vannet, det har et ganske lavt frysepunkt. Men jeg ville ærlig talt droppet det, vask de på innsiden og ta utsiden når det blir varmere... Anonymkode: e1a95...187 Spylevæske, selvfølgelig, tusen takk. Kommer ikke til å droppe det, dersom jeg gjør det vil jeg høre svigermor kommentere det helt frem til neste jul. Anonymkode: e6759...63f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Jeg bruker eddik i vannet, andre bruker sprit i vannet. Fungerer som spylevæske. Der jeg bodde før vasket jeg alltid vinduene helt inn i julen, ingen forstod hvordan jeg kunne gjøre det når det var 20 minus, og at eddik kunne fungere, det var det ingen som ville tro på. Så surmulte flere av naboene over sine skitne vinduer mens de skjulte bort på mine - for spylevæske var visst bare for biler, mente de, og spriten var til å drikkes 😂 Anonymkode: e160f...bf5
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 21 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg bruker eddik i vannet, andre bruker sprit i vannet. Fungerer som spylevæske. Der jeg bodde før vasket jeg alltid vinduene helt inn i julen, ingen forstod hvordan jeg kunne gjøre det når det var 20 minus, og at eddik kunne fungere, det var det ingen som ville tro på. Så surmulte flere av naboene over sine skitne vinduer mens de skjulte bort på mine - for spylevæske var visst bare for biler, mente de, og spriten var til å drikkes 😂 Anonymkode: e160f...bf5 Hvor mye eddik? Kanskje jeg må teste ut dette Anonymkode: 40a40...3d3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hvor mye eddik? Kanskje jeg må teste ut dette Anonymkode: 40a40...3d3 Jeg har aldri målt. En god "klunk". Og når det er ekstra kaldt tar jeg litt ekstra, tar det på feelingen Tar glovarmt vann fra springen i en bøtte, skal jeg tippe, kanskje en desiliter eddik når det er mange minus til en nesten full bøtte, og bare litt zalo. Er det veldig kaldt ute blir de siste vinduene gjerne vasket med kaldt vann, det kjølner så raskt når det er så kaldt, men resultatet blir like fint, og uten striper Du kan nok holde vannet litt lenger varmt hvis du setter bøtten i en annen bøtte (luftlaget mellom dem vil isolere litt) og setter bøtten på f.eks. et sitteunderlag. Men jeg gidder ikke, bare vasker raskt. Er det ekstremt kaldt hender det jeg springer inn og tapper i mer varmt vann, spørs hvor mange vinduer som skal vaskes. Tar alltid utsiden først, for da er det så godt å komme inn i varmen igjen, og da føles det morsommere å ta innsiden også, når utsiden av vindusrutene er rene Anonymkode: e160f...bf5
Frulakris Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 Jeg tar spylervæske på en tom sprayflaske, spruter på og tørker av.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 Jeg bruker bare noe gammel sprit. Absolutt eller Smirnoff. Funker. 😊Men skal prøve eddik. 😁 Anonymkode: b812f...88d
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #9 Skrevet 4. desember 2021 Hva med å …la være? Anonymkode: 96df2...0e1
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #10 Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva med å …la være? Anonymkode: 96df2...0e1 Nei, gjør jeg det kommer jeg til å høre det fra svigermor minst helt frem til neste jul og det gidder jeg ikke HI Anonymkode: e6759...63f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #11 Skrevet 4. desember 2021 Kjøp spylervæske som går ned til -25. ikke bland med vann, for da fryser det. Vinduene er ofte kalde utvendig, så kan være lurt å være lynrask og ta litt og litt. Spylervæske kan også fryse på vinduene fordi de er så kalde. Kan de vippes inn, så la de stå inne i 10 min før du starter. Sprit og eddik er mye dyrere enn spylervæske. Anonymkode: 9b89d...c8b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #12 Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Kjøp spylervæske som går ned til -25. ikke bland med vann, for da fryser det. Vinduene er ofte kalde utvendig, så kan være lurt å være lynrask og ta litt og litt. Spylervæske kan også fryse på vinduene fordi de er så kalde. Kan de vippes inn, så la de stå inne i 10 min før du starter. Sprit og eddik er mye dyrere enn spylervæske. Anonymkode: 9b89d...c8b Selv om literprisen på spylervæske nok er lavere, så er nok eddik langt billigere uansett, for man bruker jo bare litt eddik i en bøtte med vann. Men det er nok uansett ikke store kostnaden - og jeg antar at det å slippe svigermors mas et helt år frem i tid er verdt en god del for HI Anonymkode: e160f...bf5
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #13 Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Selv om literprisen på spylervæske nok er lavere, så er nok eddik langt billigere uansett, for man bruker jo bare litt eddik i en bøtte med vann. Men det er nok uansett ikke store kostnaden - og jeg antar at det å slippe svigermors mas et helt år frem i tid er verdt en god del for HI Anonymkode: e160f...bf5 Vi har spylevæske, og bruker ellers ikke så mye eddik, så tror jeg kommer til å bruke det HI Anonymkode: e6759...63f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #14 Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, gjør jeg det kommer jeg til å høre det fra svigermor minst helt frem til neste jul og det gidder jeg ikke HI Anonymkode: e6759...63f Ja, det er jo aller viktigst at svigermor får viljen sin. Da er det vel best om sønnen hennes vasker litt, da? Anonymkode: 96df2...0e1
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #15 Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja, det er jo aller viktigst at svigermor får viljen sin. Da er det vel best om sønnen hennes vasker litt, da? Anonymkode: 96df2...0e1 Vet du hva, det tar ikke lange tiden å vaske disse vinduene, og som regel er svigermor ganske grei har bare *litt* støv på hjernen når det kommer til høytider. Gidder ikke høre på hun snakker om at vinduene ikke var vasket i tiden fremover, så jeg skal vaske dem. Mannen min har nok av andre oppgaver, er ikke som at han kommer til å sitte i sofaen og se på at jeg jobber Anonymkode: e6759...63f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #16 Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Ja, det er jo aller viktigst at svigermor får viljen sin. Da er det vel best om sønnen hennes vasker litt, da? Anonymkode: 96df2...0e1 Uansett om det er HI eller mannen som vasker, så trenger de tips for hvordan. Som om det er ditt problem om de vasker eller ikke Anonymkode: 9b89d...c8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå