Gå til innhold

Dere som kaller folk antivaksere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet dere at de ikke har tatt vaksiner?

Er det basert på koronavaksinen eller har dere sett vaksinehistorikken deres?

Er de antivaksere selv om barnevaksinene er tatt/gitt til barna, influensavaksinene tas hvert år og andre vaksiner blir tatt uten problemer?

Anonymkode: d7bff...2db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at de fleste som omtaler folk som ativaksere nå, ikke evner å se et større bilde enn korona og koronavaksine.

Skrevet

Kaller de ikke antivaksere, bruker helst smittetilhengere eller pandemientusiaster.

Anonymkode: 06a94...028

Skrevet

Har du fasiten da heller? Må man ha avstått fra minst tre ulike vaksiner for å være antivakser? Det er vel et ord som er sammensatt av anti og vaksine, og om man er anti covid vaksine så er man innafor i min verden. Men jeg kaller dem stort sett vaksinemotstandere (og idioter i mitt stille sinn). 

Anonymkode: 3477c...636

Skrevet

Hva med å respektere folk for sine valg? Det som er rett for deg, er ikke nødvendigvis rett for andre. 

Anonymkode: 5bc2c...9cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva med å respektere folk for sine valg? Det som er rett for deg, er ikke nødvendigvis rett for andre. 

A akseptere andres valg er jeg enig i, men at alle valg fortjener respekt er noe annet. Og absolutt ikke tilfelle.

Skrevet

Tja. Jeg har liten respekt for de som ikke tar vaksine OG ligger på sykehus nå og sliter ut helsepersonell og stjeler plasser fra folk som venter på operasjon. Jeg er faktisk såpass irritert at jeg har tenkt at det kanskje er like greit at idiotene dør ut. Har nå ventet fem måneder på en operasjon som utsettes og utsettes. Jeg er sykemeldt og inngrepet er minimalt. Normalt skulle jeg vært tilbake på jobb nå men koster altså staten masse i sykepenger. Kostnadene for samfunnet er store. 

Anonymkode: 96b65...e0a

Skrevet

Respekterer ikke dumhet. Dette er ikke som valget mellom rød og blå nikkers.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva når det valget gåt utover andre mennesker da?

Anonymkode: d7012...d85

Skrevet

Antivaksere for meg er de med helt ekstreme menimger rundt korona og vaksinasjon.

Anonymkode: d7012...d85

Skrevet

Det heter ikke antivakser, det heter pure blood.

Anonymkode: ad6f3...5f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Tja. Jeg har liten respekt for de som ikke tar vaksine OG ligger på sykehus nå og sliter ut helsepersonell og stjeler plasser fra folk som venter på operasjon. Jeg er faktisk såpass irritert at jeg har tenkt at det kanskje er like greit at idiotene dør ut. Har nå ventet fem måneder på en operasjon som utsettes og utsettes. Jeg er sykemeldt og inngrepet er minimalt. Normalt skulle jeg vært tilbake på jobb nå men koster altså staten masse i sykepenger. Kostnadene for samfunnet er store. 

Anonymkode: 96b65...e0a

sug lut skrev (20 minutter siden):

Respekterer ikke dumhet. Dette er ikke som valget mellom rød og blå nikkers.

Hva med de som røyker? Ikke bruker bilbelte? Spiser for mye eller for lite? Hva med de som spiser for mye sukker? Drikker alkohol? Hva med når de får problemer med lungekreft, kols, skader seg i bilulykker, får anoreksi, bulimi, diabetes eller alkoholrelaterte skader? 
De sliter ut helsepersonell og «stjeler plasser for folk som venter på operasjoner.»

Har dere ikke respekt for disse? Bør de nektes helsehjelp og «utryddes på grunn av egen dumhet?»

Skrevet

Jeg bruker det når jeg prater med mannen om de idiotiske kommentarene i kommentarfeltene. Kjenner noen som ikke tar vaksine, det er valget deres og jeg har ingen problem med å respektere det. Men en del av kommentarfeltene viser mennesker som innehar en så fjern tankegang at jeg definerer de som antivaksere. De er veldig glad i emojiene klovn, sau og sprøyte. 

Du finner de ofte igjen i klimadebatten også. Hva var det siste jeg så? Jeg har hørt fra termostatfabrikk leder 😳 at myndighetene har tuklet med kvikksølvet (å Jesus) i termostaten for å lure oss til å tro det er varmere enn det egentlig er… 

Anonymkode: 13876...02c

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hva med de som røyker? Ikke bruker bilbelte? Spiser for mye eller for lite? Hva med de som spiser for mye sukker? Drikker alkohol? Hva med når de får problemer med lungekreft, kols, skader seg i bilulykker, får anoreksi, bulimi, diabetes eller alkoholrelaterte skader? 
De sliter ut helsepersonell og «stjeler plasser for folk som venter på operasjoner.»

Har dere ikke respekt for disse? Bør de nektes helsehjelp og «utryddes på grunn av egen dumhet?»

Kan ikke heilt samenlignes. En blir vaksinert mot smittsomme sykdommer. Sykdommer som kan ta liv av andre enn deg selv. 

Sist jeg skjekket, så er ikke alkoholbruk, røyking, narkotika bruk smittsomt.  Samme gjelder spiseforstyrrelser, psykisk helse osv. 

Korona er en pandemi. 

Anonymkode: 77e44...f0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke heilt samenlignes. En blir vaksinert mot smittsomme sykdommer. Sykdommer som kan ta liv av andre enn deg selv. 

Sist jeg skjekket, så er ikke alkoholbruk, røyking, narkotika bruk smittsomt.  Samme gjelder spiseforstyrrelser, psykisk helse osv. 

Korona er en pandemi. 

Man smitter jo heldigvis ikke når man er vaksinert. Ikke kan man dø som vaksinert heller.

Skrevet

Man smitter jo heldigvis ikke når man er vaksinert. Ikke kan man dø som vaksinert heller.

Med Korona vaksinen så får en mildere symptomer, mindre sjanse for død enn de som ikke er vaksinert. 

Folk som er i mot vaksine er i mot all vaksine, er ikke noe jeg respekterer.  Hadde vi ikke hatt en massevaksinering av kopper, turberkolose osv hvordan hadde vi hatt det nå? 

Det er alltid bivirkninger av all type medisin fra antibiotika, smertestillede til vaksiner. 

Å være skeptisk er normalt, å vente med å ta vaksine er greit. Kansje en ønsker mer info. De som ikke kan ta vaksine pga tidligere alvorlige reaksoner har jo medisinske grunner for å ikke ta den. 

Men når en velger å ikke ta en vaksine fordi den er muterende på dnaet, chippet slik at myndighetene kan overvåke oss. Da blir det tull og svada. Hvordan en kan respektere slike folk er underlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kaller de ikke antivaksere, bruker helst smittetilhengere eller pandemientusiaster.

Regner med at du sier det samme om alle som reiser på ferie, til utlandet, drar på store konserter, som sier at de ikke trenger holde avstand fordi de er fullvaksinerte osv. osv.?

Regner egentlig med at du bare forsøker å få opp temperaturen på en fredag ettermiddag, for alternativet er jo for dumt...

Anonymkode: 88aec...3c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Med Korona vaksinen så får en mildere symptomer, mindre sjanse for død enn de som ikke er vaksinert. 

Folk som er i mot vaksine er i mot all vaksine, er ikke noe jeg respekterer.  Hadde vi ikke hatt en massevaksinering av kopper, turberkolose osv hvordan hadde vi hatt det nå? 

Det er alltid bivirkninger av all type medisin fra antibiotika, smertestillede til vaksiner. 

Å være skeptisk er normalt, å vente med å ta vaksine er greit. Kansje en ønsker mer info. De som ikke kan ta vaksine pga tidligere alvorlige reaksoner har jo medisinske grunner for å ikke ta den. 

Men når en velger å ikke ta en vaksine fordi den er muterende på dnaet, chippet slik at myndighetene kan overvåke oss. Da blir det tull og svada. Hvordan en kan respektere slike folk er underlig. 

For noe tull.

Du hopper glatt over spørsmålet mitt litt lenger opp:

Hva med de som røyker? Ikke bruker bilbelte? Spiser for mye eller for lite? Hva med de som spiser for mye sukker? Drikker alkohol? Hva med når de får problemer med lungekreft, kols, skader seg i bilulykker, får anoreksi, bulimi, diabetes eller alkoholrelaterte skader? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg respekterer ikke folk som forkaster vitenskap fordi de har lest en blogg eller sett noe på Youtube. Jeg har en antivakser på jobben som hverken vil vaksineres, testes, bruke håndsprit eller munnbind, fordi hele pandemien visstnok er medieskapt for å stjele fokus fra utrullingen av 5G-nettet. Det går ikke an å respektere sånt sprøyt. 

Skrevet

For noe tull.

Hva med de som røyker? Ikke bruker bilbelte? Spiser for mye eller for lite? Hva med de som spiser for mye sukker? Drikker alkohol? Hva med når de får problemer med lungekreft, kols, skader seg i bilulykker, får anoreksi, bulimi, diabetes eller alkoholrelaterte skader? 

Gruppene du henviser til skadet bare seg selv, de setter ikke hele verdens helsetjeneste i sjakk-matt. Hvis alle som røyker, misbruker alkohol eller narkotika, har spiseforstyrrelser osv blir tilbudt en sprøyte som gjør dem friske/ikke avhengige - og de velger å avstå - så er de likevel idioter. Men et slikt tilbud har de ikke.

Også er der nå engang slik at det er pandemien som nå sliter ut helsepersonell, ikke folk med vanlige plager.

Anonymkode: d344a...ee3

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

For noe tull.

Hun svarte deg:

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Korona er en pandemi. 

Anonymkode: 87fcb...dd7

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Korona er en pandemi. 

Alkoholbruk kan føre til at man slår noen ihjel eller kjører på noen i fylla. For eksempel, et barn. Røyking kan føre til at babyen i magen skades. Ubehandlet psykisk sykdom kunne man jo se resultatene av i pil og bue- og trikkesakene. Og manglende vaksine mot influensa eller barnesykdommer kan drepe det også. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (2 minutter siden):

Jeg respekterer ikke folk som forkaster vitenskap fordi de har lest en blogg eller sett noe på Youtube. Jeg har en antivakser på jobben som hverken vil vaksineres, testes, bruke håndsprit eller munnbind, fordi hele pandemien visstnok er medieskapt for å stjele fokus fra utrullingen av 5G-nettet. Det går ikke an å respektere sånt sprøyt. 

Men det er ikke rett å kalle alle uvaksinerte antivaxere. Jeg er vaksinert med to doser, men skal ikke ta dose tre. Jeg er verken konspirasjonsteoretiker eller gal, jeg tror ikke at pandemien er medieskapt eller at vi får inn 5g-chip. Jeg ble bare veldig syk av vaksinedose 2, og legen min sa at dose 3 kan gi enda sterkere bivirkninger. Disse bivirkningene etter dose to har gått utover min livskvalitet, arbeidshverdag og barna. Jeg ønsker derfor ikke å ofre meg flere ganger, men noen antivaxer er jeg ikke. Både tenåringene og gubben er vaksinert og skal ta eventuelle senere doser fordi de har tålt vaksinen godt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Gruppene du henviser til skadet bare seg selv, de setter ikke hele verdens helsetjeneste i sjakk-matt. Hvis alle som røyker, misbruker alkohol eller narkotika, har spiseforstyrrelser osv blir tilbudt en sprøyte som gjør dem friske/ikke avhengige - og de velger å avstå - så er de likevel idioter. Men et slikt tilbud har de ikke.

Også er der nå engang slik at det er pandemien som nå sliter ut helsepersonell, ikke folk med vanlige plager.

Anonymkode: d344a...ee3

De skader veldig ofte andre. De fleste voldtekter, drap og andre lignende forbrytelser, samt påkjørsler med bil, skjer under påvirkning av alkohol eller narkotika. Røykere stjeler ganske mye av kapasiteter med sine lungesykdommer, det samme gjør mennesker som får livsstilssykdommer på grunn av feil kosthold og overvekt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...