Gå til innhold

3. dose eller ikke?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i helsevesenet med pasientkontakt. Jobber ikke med kjente koronasmittede, men i en utsatt stilling med mye nærkontakt, og der pasientene ikke kan bruke munnbind. Mange av pasientene er ekstra sårbare, og bør beskyttes. Jeg er på ingen måte mot vaksinen. Dose nr to gikk greit (fikk høy feber, vonde ledd og sykdomsfølelse, men var fin igjen innen 24 timer), bortsett fra blødningsforstyrrelser. Jeg blør nå så ofte og mye at jeg må gå fast på jerntabletter, noe magen min reagerer ganske sterkt på. Ville dere tatt en tredje dose? Selv er jeg helt frisk (ingen underliggende sykdommer).

Anonymkode: fd0e5...daa

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423936-3-dose-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville takket nei, men det er selvfølgelig opp til deg. 

Mitt utgangspunkt er frisk dame under 40, fullvaksinert fra før. Den beskytter mot alvorlig sykdom, om ikke den er like god mot smitte. Så kan en lure på hvorfor en skal vaksinere igjen, da spesielt unge, friske mennesker som i utgangspunktet ikke ville blitt syke før to doser engang, med en vaksine som muligens ikke engang virker mot den nye mutanten. Er det egentlig noen kilder som kan vise til at fordelen veier opp for ulempen ved dose 3 for friske, unge mennesker? 

Anonymkode: 3b0bf...bef

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ville takket nei, men det er selvfølgelig opp til deg. 

Mitt utgangspunkt er frisk dame under 40, fullvaksinert fra før. Den beskytter mot alvorlig sykdom, om ikke den er like god mot smitte. Så kan en lure på hvorfor en skal vaksinere igjen, da spesielt unge, friske mennesker som i utgangspunktet ikke ville blitt syke før to doser engang, med en vaksine som muligens ikke engang virker mot den nye mutanten. Er det egentlig noen kilder som kan vise til at fordelen veier opp for ulempen ved dose 3 for friske, unge mennesker? 

Det som forundrer meg er hvorfor ingen stiller spørsmål ved akkurat dette. Vi har fått en ny variant med 50 mutasjoner i. Pfizer har satt seg mål om å utvikle ny vaksine på 100 dager, altså en vaksine som skal beskytte mot det nye viruset. Hvorfor vaksinere med gammel, utdatert vaksine? Og tredje dose enda?

Annonse

Milfy Way skrev (38 minutter siden):

Det som forundrer meg er hvorfor ingen stiller spørsmål ved akkurat dette. Vi har fått en ny variant med 50 mutasjoner i. Pfizer har satt seg mål om å utvikle ny vaksine på 100 dager, altså en vaksine som skal beskytte mot det nye viruset. Hvorfor vaksinere med gammel, utdatert vaksine? Og tredje dose enda?

Nå har de satt seg det hårete målet å vaksinere alle over 18 før påske. Har det rabla for myndighetene? Fhi sier de mangler kunnskapsgrunnlag og who trygler om å prioritere land med lav dekning først. Kan ikke se noe sted at det finnes vitenskap bak dette hårete målet. 

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Nå har de satt seg det hårete målet å vaksinere alle over 18 før påske. Har det rabla for myndighetene? Fhi sier de mangler kunnskapsgrunnlag og who trygler om å prioritere land med lav dekning først. Kan ikke se noe sted at det finnes vitenskap bak dette hårete målet. 

Og dose 4 skal starte etter påske

Anonymkode: ae1d9...e12

• Opprett ny...