Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Har jobbet i natt, på et eldresenter. Vi er et team på 3, som har jobbet tre netter sammen. Før hver vakt så fordeler vi pasienter, mellom klokken xxx til xxx har vi forskjellige oppganger, så vi rullerer på alle. Alle disse tre nettene har det ringt i alarmer der jeg er, og ikke hos de andre. De har strikket, sett på Netflix hele natten. Disse nettene har jeg hatt flere stell, matinger, medisiner etc alene. De andre har kanskje hatt en klokke hver seg alle disse nettene, en har hatt ingen, og jeg har hatt mange. Totalt vil jeg si at jeg har jobbet effektivt 8 timer, og de 10 minutter. De følger slavisk denne ordningen, og ingen har tilbudt å ta noen av klokkene hos meg, selv om jeg har løpt meg halvt ihjel noen timer. Jeg kjenner ikke disse så godt, men har aldri opplevd maken. Blir min siste ekstrperiode her… Anonymkode: 679fa...e67
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Du kan godt si til leder hvorfor du ikke ønsker ta flere ekstravakter der. Deler tydelig at de andre takrenner pasientene godt og utnyttet deg... Anonymkode: 1c528...299
deterbaremeg:) Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 Haha, autocorrect. Takrenner😳 kjenner skal det såklart være.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Hadde blitt rasende! Uansett om du ikke skal jobbe der flere ganger melder du ifra om disse latsabbene. Makan!! Anonymkode: 24fd8...6d1
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 deterbaremeg:) skrev (39 minutter siden): Haha, autocorrect. Takrenner😳 kjenner skal det såklart være. Haha, den var episk 😂 Men enig med deg, dette må man ta med ledelsen. Sånn skal det virkelig ikke være. Anonymkode: 1bed9...af7
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 Selvsagt hadde jeg sagt noe til kollegaene mine. Dersom det var bare i natt det hadde vært slik, så hadde jeg bedt om bistand og avlastning i natt. Er det hver natt så hadde jeg sagt at vi må endre fordelingen. Det høres jo likevel rart ut at alt faller på deg når dere rullerer på ansvarsområde? Dersom de fikk med seg hvor mye du gjorde, burde de tilbudt deg hjelp. Men når de ikke gjorde det, enten fordi de ikke gadd eller fordi de ikke registrerte det, er det like mye ditt ansvar å be om den hjelpen om du trenger den.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 Dette går jo ikke. Å ta en og en ringing på tur og orden er jo mye mer rettferdig. Er det mønster i aktiviteten til beboerene slik at de bevist har gitt deg den mest travle oppgavene? Anonymkode: fcb9b...09b
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 Hadde dette skjedd hos oss hadde det blitt første og siste gang det skjedde... men nå har jeg jobbet fast på natt i 10 år og aldri opplevd noe slikt heller. Rett og slett uhørt! Ta det opp med ledelsen i dag!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 Ta det opp neste gang du har en lett vakt. Når systemet er som det er tar det seg dårlig ut å klage akkurat når du tilfeldig vis har den hardeste vakten. Anonymkode: 21193...de6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #10 Skrevet 3. desember 2021 Hvorfor spør du ikke om bistand fra de som bare sitter der? Å gå rett til ledelsen uten å ha kommunisert til dine kollegaer at du trenger hjelp er bare spesielt Anonymkode: 3e83a...c74
FrkKværner Skrevet 3. desember 2021 #11 Skrevet 3. desember 2021 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan sitte å se på at andre løper seg halvt i hjel, mens man selv koser seg. Jeg hadde sagt i fra direkte til de det gjelder. I tillegg hadde jeg fortalt sjefen hvorfor jeg ikke tar ekstravakter om de ikke forandrer holding etter at du snakker med dem.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #12 Skrevet 3. desember 2021 Sånn sier min datter det er for henne også når hun er ekstravakt. Jeg forstår virkelig ikke hvordan voksne mennesker kan utnytte vikarer og ekstrahjelp på en sånn måte. Jeg hadde vært direkte flau. De framstår som komplett idioter rett og slett. Hadde uten tvil sagt ifra til leder. Hvis mange nok melder ifra, så må det jo røskes tak i. Anonymkode: 850a6...2fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå