Anonym bruker Skrevet 2. desember 2021 #1 Skrevet 2. desember 2021 Borettslaget har satt inn nye lufteventiler i alle rom. Fikk beskjed om at de bør stå litt åpen bestandig. Men det er -16 grader ute og det kommer kald trekk gjennom ventil. Strømmen er jo dyr nå, så vi vil jo ikke bruke mer strøm en nødvendig. Har dere ventiler åpen om vinteren? Anonymkode: 5598c...6e0
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2021 #2 Skrevet 2. desember 2021 Ja, jeg har ventil på veggen og i vindu på soverom,og ventiler i vinduer i stua åpen hele året. Anonymkode: f6198...31d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2021 #3 Skrevet 2. desember 2021 Selvsagt skal ventiler være åpne! Nå har vi hus uten ventiler fordi all ventilasjon skal gå gjennom anlegget, men der vi bodde før var ventilene åpne året rundt. Savner luftestille på vinduene, vi venner oss ikke til å sove med stengt vindu, og det må vi nå når det er vind 😒 Anonymkode: ea59e...400
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 Jeg har alle ventilene stengt både på soverommene og kjøkkenet. Jeg har astma og klarer ikke å sove i altfor kalde rom, det blir iskaldt hvis ventilene er åpen. Men nå er leiligheten dårlig isolert på kjøkkensiden og det trekker fra vinduene på kjøkkenet så hvis vi skal ha ventilene åpen også hadde det blitt iskaldt Anonymkode: e4f95...7c9
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2021 #5 Skrevet 2. desember 2021 Her har vi en ventil open i stua, to på kjøkkenet og en på hvert av soverommene. Kan ikke bo i et hus uten luft. Anonymkode: 139c8...086
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 Du må ha ventilene oppe deler av døgnet så du får inn luft. Uten vil du på sikt få problemer med fukt, og etter det kan du få problemer med råte. Vi har ventilene oppe så lenge vi fyrer med ved. Tørker du klær etc. inne må du ha ventilene oppe all den tid du gjør det. Har du fukt nederst i vinduene har du ventilene for lite oppe. Anonymkode: 7bf89...771
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå