Anonym bruker Skrevet 2. desember 2021 #1 Skrevet 2. desember 2021 Vi bor i drømmehjemmet. Veldig sentralt med butikker, tog og buss. Alt innenfor ti minutter å gå. Er i storby på 20 minutter med tog. Likevel er er landlig og fint nesten som å bo i skogen. Vi har ikke behov for tog daglig da. Huset trenger i løpet av noen år renovering. Ca 300’. Det har vi råd til. Vi er gjeldfrie. Nå vil utbygger i området kjøpe huset. Snakk om 3 ganger markedsverdi. Vi vil da sitte med mange millioner å kjøpe nytt hus pluss ha et par på bok. Vi stortrives her vi bor. Utsikt, sol, perfekt hage. Tomta er litt for liten for alt vi ønsker å gjøre, men beliggenhet er en perle. Det er masse fine eiendommer her så vi vil jo finne noe nytt, men ikke denne beliggenheten og utsikten. Vi er altså veldig knyttet til sted og hus. Tanken å kunne kjøpe noe annet og ha penger igjen er fristende, og da kan vi jo få større tomt og realisere det siste vi ønsker oss. Hva tenker dere? Anonymkode: ff1f9...399
Gjest Fornax Skrevet 2. desember 2021 #2 Skrevet 2. desember 2021 Kommer utbygger uansett til å kjøpe naboeiendommen slik at nabolaget endres drastisk? Da blir dere boende midt i en byggeplass i lang tid. Da ville jeg solgt.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2021 #3 Skrevet 2. desember 2021 Jeg ville nok solgt. I verste fall må dere selge uansett etter hvert, og da kanskje til mye lavere pris. Anonymkode: 86ddc...576
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 Fornax skrev (3 minutter siden): Kommer utbygger uansett til å kjøpe naboeiendommen slik at nabolaget endres drastisk? Da blir dere boende midt i en byggeplass i lang tid. Da ville jeg solgt. Vi vet ikke. Vi er tre hus som sperrer for et boligprosjekt. Vi skal selvsagt ha tett dialog med naboene. Ingen av de vil selge egentlig. Men med rett pris så vurderer de det. Vårt hus er vel litt nøkkelhuset da innkjøring til nytt boligområde må gå her. Det er mulig å lage adkomst rundt på andre siden der utbygger eier, men det ødelegger for at nye boliger er sentrale da de må gjennom våre eiendommer om vi ikke selger. Anonymkode: ff1f9...399
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2021 #5 Skrevet 2. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville nok solgt. I verste fall må dere selge uansett etter hvert, og da kanskje til mye lavere pris. Anonymkode: 86ddc...576 Vi tenker på det også. Kanskje det blir utrivelig her. MEN, utbygger får ikke bygge det antallet de ønsker pga nærhet til eksisterende hus. De er litt desperate nå. Mulig hele boligprosjektet skrinlegges fordi de kun har fått lov å bygge halvparten pga våre hus. Anonymkode: ff1f9...399
Nyttårs barn Skrevet 2. desember 2021 #6 Skrevet 2. desember 2021 Hvis jeg fikk 3 ganger markedspris så hadde jeg solgt jeg😂
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2021 #7 Skrevet 2. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Vi tenker på det også. Kanskje det blir utrivelig her. MEN, utbygger får ikke bygge det antallet de ønsker pga nærhet til eksisterende hus. De er litt desperate nå. Mulig hele boligprosjektet skrinlegges fordi de kun har fått lov å bygge halvparten pga våre hus. Anonymkode: ff1f9...399 Ville ha beholdt. Anonymkode: 15b92...4f7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 Nyttårs barn skrev (15 timer siden): Hvis jeg fikk 3 ganger markedspris så hadde jeg solgt jeg😂 Det er snakk om mye penger. Husene er ikke veldig dyre her vi bor, men huset vårt er i en høyere prisklasse. Så vi kan i prinsippet kjøpe et mye finere (teknisk) hus, større tomt og sette tre mill på bok. Da gir det rom for å pusse opp mye et eventuelt nytt hus, jeg kan få meg drivhus (som vi ikke har plass til nå) og et svømmebasseng, som vi har plass til om noen år når huskesrativ og trampoliner er borte. Fornuften sier selg, men så er det huset og plassen vi elsker. Hver gang jeg kommer hjem så smiler jeg fordi det er et godt og pent hjem. Anonymkode: ff1f9...399
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 Du sier du har utsikt, men at nye boliger evt vil bygges foran deg? Da hadde jeg helt klart solgt om jeg fikk tre ganger markedspris altså. Selv om dette boligprosjektet skrinlegges vil jo noen eie tomten foran dere og det vil alltid være en usikkerhet hva som kommer der... Jeg bor på en flott eiendom selv, med utsikt, og ser for meg at jeg blir her bestandig. Men vi bor på toppen av en kolle, og hadde noen truet med å sette opp en blokk foran meg, så utsikten ble borte og vår usjenerte hage ville fått flere boliger som så rett på oss, så hadde jeg helt klart tatt imot tredobbel markedspris og flyttet. Anonymkode: 091b9...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå