Gå til innhold

Buffer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 4100 kr til uante utgifter + hadde klart ca 3 mnd å betalt faste utgifter. Synes dere det er lite? Hva har dere? 

Anonymkode: 05b39...808

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sånn ca 0 i buffer

Anonymkode: 4b89b...2b7

Skrevet

Jeg har kommet meg opp i 3 netto månedslønner. 

Anonymkode: 5c199...a1d

Skrevet

Vi har rammelån som buffer.

Anonymkode: 4b74a...9f8

Skrevet

Det er bedre enn ingenting, men særlig mye er det jo ikke. Hvis vaskemaskinen ryker, har du ikke penger til ny. Men fortsett å spare! 

Skrevet

Mangler du en null siden du skriver at det dekker 3 mnd med utgifter? For 4100 kr er en liten buffer, mens 41000 kr er en ganske god buffer. 

Anonymkode: 3a7d6...b06

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mangler du en null siden du skriver at det dekker 3 mnd med utgifter? For 4100 kr er en liten buffer, mens 41000 kr er en ganske god buffer. 

Anonymkode: 3a7d6...b06

Nei, har 4100 kr. Men på regningskontoen kan jeg betjene de faste utgiftene i ca 3 mnd. Blir en slags buffer, men tar ikke der i fra til annet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nei, har 4100 kr. Men på regningskontoen kan jeg betjene de faste utgiftene i ca 3 mnd. Blir en slags buffer, men tar ikke der i fra til annet. 

Har 56100 på regningskonto. 

Skrevet

Har 3 samlede månedslønner på bufferkonto nå. 

Skrevet

Har ikke bufferkonto, men har rammelån, så pengene som betales inn der kan jo brukes i en krise.

Regningskontoen settes det litt mer penger inn på hver måned enn det som faktisk brukes, så det er penger der til f.eks en verkstedregning eller en dyr tannlegeregning.

Har et rentefond da, men det tømte vi for ikke så lenge siden da vi måtte grave og legge ny kloakkledning fra huset. Tror det er en 10-12.000 der nå (har fast trekk på 300 kr i måneden hver inn på den kontoen).

Vi er to stykker da, og 47 og 51 år gamle, så vi har litt mer nå enn vi hadde da vi var i 20-årene... Det blir litt feil å sammenligne vår felles økonomi etter å ha vært gift i snart 25 år med en enslig mor i 20-årene.

Anonymkode: 1305d...94f

Skrevet

Er buffer og sparekonto det samme, eller holder dere disse atskilt? Eller har dere buffer fordi dere sparer i fond eller bolig som fast sparing? 

Anonymkode: 6544a...30e

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Er buffer og sparekonto det samme, eller holder dere disse atskilt? Eller har dere buffer fordi dere sparer i fond eller bolig som fast sparing? 

Anonymkode: 6544a...30e

En buffer er jo å ha penger tilgjengelig om noe skulle skje.

Hvordan du sparer de pengene er ikke så viktig tenker jeg, men ryker oppvaskmaskinen eller girkassa så må du ha penger å ta av for å fikse det. Har du det har du en buffer...

Anonymkode: 1305d...94f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...