Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ostepop123 skrev (7 minutter siden):

Ja, over 90% av den voksne befolkningen er vaksinerte. Men totalt sett er andelen vaksinerte 69%, blant annet fordi barn under 12 år ikke kan vaksineres. Og ja, derfor er den definitivt største andelen smittede nå nettopp barn mellom 6 og 12 år.

Vaksinerte smittes og smitter videre, men på ingen måte i så høy grad som uvaksinerte. Jeg er ikke for et vaksinepåbud altså, men å si at smitteøkningen skyldes vaksinerte er helt klart feil.

Men vaksinepåbud vil ikke hjelpe hvis det er barn mellom 6 og 12 år som driver smitten frem, fordi denne gruppen ikke kan vaksineres. Og det riktige er å si at både uvaksinerte og vaksinerte driver smitten videre, siden begge grupper kan bli smittet og smitte andre.

Endret av Milfy Way

Fortsetter under...

Milfy Way skrev (32 minutter siden):

Men vaksinepåbud vil ikke hjelpe hvis det er barn mellom 6 og 12 år som driver smitten frem, fordi denne gruppen ikke kan vaksineres. Og det riktige er å si at både uvaksinerte og vaksinerte driver smitten videre, siden begge grupper kan bli smittet og smitte andre.

Det bil hjelpe på innleggeøsestallene, siden de uvaksinerte har så mye større sansynlighet for å bli innlagt enn vaksinerte. Det vil også hjelpe litt på smittespredningen og mer ettersom forskningen blir sikkre nok på at også barn kan vaksineres.

Anonymkode: 30787...ceb

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det bil hjelpe på innleggeøsestallene, siden de uvaksinerte har så mye større sansynlighet for å bli innlagt enn vaksinerte. Det vil også hjelpe litt på smittespredningen og mer ettersom forskningen blir sikkre nok på at også barn kan vaksineres.

Nettopp. Det hjelper "litt" på smittevern å bryte menneskerettighetene. 

ostepop123 skrev (46 minutter siden):

Ja, over 90% av den voksne befolkningen er vaksinerte. Men totalt sett er andelen vaksinerte 69%, blant annet fordi barn under 12 år ikke kan vaksineres. Og ja, derfor er den definitivt største andelen smittede nå nettopp barn mellom 6 og 12 år.

Vaksinerte smittes og smitter videre, men på ingen måte i så høy grad som uvaksinerte. Jeg er ikke for et vaksinepåbud altså, men å si at smitteøkningen skyldes vaksinerte er helt klart feil.

Ja, Smitteøkningen skyldes helt klart mangel på restriksjoner for vaksinerte i feks. Nærkontakt med smittede, smittede i husstanden og ingen karantene og dårlig testing. Det er langt flere vaksinerte så derfor vil de også spre mesteparten av smitten. 

Anonymkode: ceb75...7bc

Milfy Way skrev (2 timer siden):

Nettopp. Det hjelper "litt" på smittevern å bryte menneskerettighetene. 

Jeg tror ikke det vil bryte menneskerettighetene. Det er lagt imn gode formuleringer der, akkurat som i grunnloven, som gir styresmaktene store muligheter til å sette inn nødvendige tiltak ved alvorlige sykdomsutbrudd.

Noen ganger er "litt" viktig og det viktigste er å redusere faren for alvorlig sykdom. Mot det hjelper det mye.

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tror ikke det vil bryte menneskerettighetene. Det er lagt imn gode formuleringer der, akkurat som i grunnloven, som gir styresmaktene store muligheter til å sette inn nødvendige tiltak ved alvorlige sykdomsutbrudd.

Noen ganger er "litt" viktig og det viktigste er å redusere faren for alvorlig sykdom. Mot det hjelper det mye.

Hva vil du gjøre med uvaksinerte som uansett nekter å la seg vaksinere?

Annonse

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hva vil du gjøre med uvaksinerte som uansett nekter å la seg vaksinere?

Jeg har ikke konkludert med at jeg mener vaksinetvang er nødvendig, men hvis det ble gjort måtte de innført en form for straff for dem som ikke gjorde det. 500 kr pe dag i dagbøter tenker jeg kunne passe.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke konkludert med at jeg mener vaksinetvang er nødvendig, men hvis det ble gjort måtte de innført en form for straff for dem som ikke gjorde det. 500 kr pe dag i dagbøter tenker jeg kunne passe.

Og hvis de ikke har penger til å betale? 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Men bedre sykehuskapasitet gjør ikke folk mindre syke. Vaksiner gjør folk mindre syke. Og ja, hvis ikke folk vil utføre tiltak, så vil vi måtte leve med de for evig tid.

Anonymkode: 85843...bb1

Hahaha det var dagens 🤣🤣👍👍😆😆😆

Anonymkode: 50ac5...582

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Så hvordan mener du vi skal bli kvitt pandemien da?

Vi blir aldri kvitt den. Det vi gjør nå er å lete etter den med lupe. Slutt å teste, så forsvinner pandemien. 

Anonymkode: a094f...dcc

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Selvfølgelig går ikke det, men om folk ikke vil vaksinere seg, vi ikke vil ha et knelende helsevesen og vi ikke vil ha full nedstengning, hva er da alternativet?

Da må det gå hånd i hånd med innkreving av skatt og avgift, hvis vi skal ha ett todelt samfunn. Melder meg frivillig til å betale legehjelp selv jeg, hvis jeg kan slippe å drasse på alle som kjenner godt på formen før de kan drar på jobb fordi «noen andre» kan fikse det i stedet. 

Den elendige vaksinen (ja, jeg kaller den elendig når du blir smittet under 3 mnd etter du tok dose 2, T celler meg en viss plass) inkludert restriksjoner kan du ha for deg selv. 

Anonymkode: 2f570...fa2

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du er tydeligvis ikke klar over hvor mye det ville kostet deg.

Vel, det er vel bare snakk om korona, ikke sant? Fordi man kan ikke tvinge de uvaksinerte til å betale for legehjelp i forbindelse med andre sykdommer. Siden de fleste under 40 år uten underliggende sykdommer ikke blir dårlig av korona, hadde jeg tatt den sjansen. Men jeg har dessverre all min familie i utlandet og må ta vaksinen, selv om jeg blir syk av den. 

Anonymkode: f972d...382

Milfy Way skrev (3 timer siden):

Og hvis de ikke har penger til å betale? 

Det blir vell som andre bøter. Statens innkrevingssentral ordner det hvis du har midler, inklusive tvangssalg av hus tror jeg eller så kan det sones i fengsel tror jeg.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Slipper jeg skatt og avgift, går jeg i pluss 👍🏻

Samme her. Har vært hos legen en gang i løpet av de siste 7 årene, og det var etter vaksinen på grunn av bivirkningene. 

Milfy Way skrev (Akkurat nå):

Samme her. Har vært hos legen en gang i løpet av de siste 7 årene, og det var etter vaksinen på grunn av bivirkningene. 

Jeg også. Ellers må vi tilbake til 2015 sist jeg brukte egenmelding. Tror nok de som får influensa 3 ganger i året bør stresse mer rundt den løsningen 😅

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Slipper jeg skatt og avgift, går jeg i pluss 👍🏻

Milfy Way skrev (41 minutter siden):

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jeg også. Ellers må vi tilbake til 2015 sist jeg brukte egenmelding. Tror nok de som får influensa 3 ganger i året bør stresse mer rundt den løsningen 😅

Men hjernevaska er dere i hvert fall ikke....

• Opprett ny...