Gå til innhold

Facebook har stengt gruppa Nei til koronapass med mer enn 20000 medlemmer

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Selvfølgelig er det mye fokus i media på den positive effekten vaksinasjon har. Det er jo både relevant, interessant, sant og… jeg husker ikke hva det fjerde nyhetskriteriet er. Verden er i en pandemi. Når det kommer en vaksine som 99% av verdens forskere på feltet er enige i er løsningen for å komme oss ut av pandemien, da blir det selvsagt mye fokus på dette. Media hadde ikke gjort jobben sin om de ikke rapportere om dette.

Anonymkode: 25a89...ce4

Selvfølgelig. Men rapporteringen kan være mer nøytral. Vi trenger ikke bilder av martyrer fra sykehussenga som havnet på sykehus med hjertesykdom etter vaksine, men proklamerer høyt at de ville ha tatt vaksinen igjen og igjen. Og vi trenger ikke å henge ut de uvaksinerte som skammer seg, når mesteparten av dem som havner på sykehus, er fullvaksinerte. De angrer visst ingenting og skammer seg ikke for å ikke ha overholdt smitteverntiltak og blitt smittet. 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Dette er ikke propaganda, mener du? Hva er det

343445ED-D541-40C3-B7A3-36F5E4044800.thumb.png.957c210b96a0fb7cb44a2bdd1f4f122f.png091F8DCE-93D5-4D00-9816-0DAFDE5739DD.thumb.png.20d9b63581363cf0c8c931cb30d4c395.pngDagbladet nå i kveld. 

Anonymkode: 2190e...65f

Det er nyheter. Det er muligens ikke nyheter som underbygger ditt syn på noe, men like fullt nyheter. Propaganda er noe annet, jeg anbefaler deg å lese deg litt opp på det.

Anonymkode: c6c97...d6d

Milfy Way skrev (10 minutter siden):

Selvfølgelig. Men rapporteringen kan være mer nøytral. Vi trenger ikke bilder av martyrer fra sykehussenga som havnet på sykehus med hjertesykdom etter vaksine, men proklamerer høyt at de ville ha tatt vaksinen igjen og igjen. Og vi trenger ikke å henge ut de uvaksinerte som skammer seg, når mesteparten av dem som havner på sykehus, er fullvaksinerte. De angrer visst ingenting og skammer seg ikke for å ikke ha overholdt smitteverntiltak og blitt smittet. 

Selvsagt trenger vi det! 

Milfy Way skrev (3 timer siden):

Vel, flere av landets fremste jurister mener at koronapass er i strid med diverse lovverk, mens FHI mener at passet har svært liten til ingen smittereduserende effekt. Dette er nyheter. Og så har vi ytringsfrihet i Norge. Det er lov å være mot koronapass. Jeg er fullvaksinert, men er fortsatt imot det. 

Enig!

Anonymkode: 4352a...b21

Milfy Way skrev (8 minutter siden):

Hvordan vet du det? En kompis av oss i Polen hadde nærmest isolert seg og familien sin i leiligheten da alt stengte ned. Unntaket var et par turer på butikken, da med munnbind og masse håndsprit. Han ble likevel smittet. Det er ikke sånn at fullvaksinert = driter i smittevern heller. Jeg er fullvaksinert, og det er alle andre i min omgangskrets også, og vi følger smittevernstiltak likevel. Senest i dag brukte jeg munnbind på butikken, holdt avstand og spritet hendene både på vei inn og ut.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det finner jeg ikke noen plass. Det er jo litt interessant. Har du en link? Ikke steigan.no helst, det er en konspirasjonssude. 

Anonymkode: 15e0e...67a

https://finance.yahoo.com/quote/FB2A.BE/holders?p=FB2A.BE

Anonymkode: 2af73...edc

Annonse

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Hvordan vet du det? En kompis av oss i Polen hadde nærmest isolert seg og familien sin i leiligheten da alt stengte ned. Unntaket var et par turer på butikken, da med munnbind og masse håndsprit. Han ble likevel smittet. Det er ikke sånn at fullvaksinert = driter i smittevern heller. Jeg er fullvaksinert, og det er alle andre i min omgangskrets også, og vi følger smittevernstiltak likevel. Senest i dag brukte jeg munnbind på butikken, holdt avstand og spritet hendene både på vei inn og ut.

Helt riktig, ikke alle vaksinerte driter i smittevern, akkurat som at ikke alle uvaksinerte er superspredere og konspirasjonsteoretikere.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du bør lære deg forskjellen mellom nyheter og propaganda. 

Dagbladet og VG sprer da frykt slik som de hauser opp omicron.

Anonymkode: a45cd...e8e

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det finner jeg ikke noen plass. Det er jo litt interessant. Har du en link? Ikke steigan.no helst, det er en konspirasjonssude. 

Anonymkode: 15e0e...67a

Merkelig det der at du automatisk tar for gitt at faktainformasjon som enkelt lar seg google frem med enkle søkeord på nett automatisk blir tatt for å være konspirasjonsteori når det man får høre ikke helt passer med det man selv hadde forestilt seg...

Hvis du får opp steigan når du søker så er vel du selv nærmere konspirasjoner enn det jeg er ;)

Tenker du greier jobben selv om du søker på pfizer + shareholders, og facebook + shareholders eller lignende, marketscreener.com gir også informasjonen oversiktlig.

Anonymkode: 9a3fd...87c

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Er det ikke rom for å være uenig lenger? Hvor er vi på vei?
Det skal nevnes at største eier i facebook og største eier i Pfizer er den samme, Vanguard, BlackRock, Fidelity, State Street.

De får opprette et sosialt medium selv, skaffe seg noen millioner brukere og opprette gruppa der.

Du vet at Facebook er et kommersielt foretak, sant? Et foretak som ikke er forplikta til å formidle det dere vil skrive og si? Du kan sende brev i posten, der er det ingen som legger seg opp i hva du skriver.

Anonymkode: 07195...d14

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Merkelig det der at du automatisk tar for gitt at faktainformasjon som enkelt lar seg google frem med enkle søkeord på nett automatisk blir tatt for å være konspirasjonsteori når det man får høre ikke helt passer med det man selv hadde forestilt seg...

Hvis du får opp steigan når du søker så er vel du selv nærmere konspirasjoner enn det jeg er ;)

Tenker du greier jobben selv om du søker på pfizer + shareholders, og facebook + shareholders eller lignende, marketscreener.com gir også informasjonen oversiktlig.

Anonymkode: 9a3fd...87c

Det er vel enda merkeligere at "google selv" regnes som et slags svar. Kan ikke du bare google det motsatte?

Anonymkode: 07195...d14

Milfy Way skrev (11 timer siden):

mesteparten av dem som havner på sykehus, er fullvaksinerte. De angrer visst ingenting og skammer seg ikke for å ikke ha overholdt smitteverntiltak og blitt smittet. 

Brøkregning er du fortsatt ikke særlig stø i?

ostepop123 skrev (2 minutter siden):

Brøkregning er du fortsatt ikke særlig stø i?

Hva har det jeg skrev med brøkregning å gjøre? Hvis man først skal henge ut folk som fikk korona og havnet på sykehus fordi de har vært uforsiktige, så skal det ikke spille noen rolle om de er vaksinerte eller ei. De ble smittet, de smittet andre og de havnet på sykehuset. Det blir derfor en vridning av informasjonen å kun fokusere på uvaksinerte som er innlagt. Ingen fokuserer på den fullvaksinerte sykepleieren som smittet flere på sykehjem, men det har kommet flere helt likelydende artikler om angrende uvaksinerte på sykehus. 

Endret av Milfy Way

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Personangrep? Du har ingen argumenter altså?

Anonymkode: a025c...6cb

Godeste @Milfy Way finner stadig på ting jeg skal ha skrevet og ment, så jeg gidder ikke ha på høflighetshatten.

Milfy Way skrev (15 minutter siden):

Hva har det jeg skrev med brøkregning å gjøre?

Det har alt med brøkregning å gjøre. Du trenger nevneren (altså tallet under brøkstreken, teskje) når du skriver at det er "mesteparten av dem som havner på sykehuset er fullvaksinerte". 

Her ser du insidensen for sykehusinnleggelser for vaksinerte vs uvaksinerte. Den grønne linja er de vaksinerte. Du får gjerne mene at mediene driver med "vridning" i sine fremstillinger, det er jo din mening, men at fullvaksinerte er i flertall når det gjelder innleggelser er et helt endimensjonalt, meningsløst argument.

image.png.f101ce0e5c0faf113b2197da2dcb89e7.png

Endret av ostepop123
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Personangrep? Du har ingen argumenter altså?

Det er det som skjer når man ikke har argumenter for hvorfor informasjonen blir vridd slik i media. Da kommer whataboutism og irrelevante kommentarer. Poenget er at både fullvaksinerte og uvaksinerte kan bli smittet, smitte videre og bli skikkelig syke. Det fremstår derfor som skikkelig politisk av media å ha saker utelukkende om uvaksinerte med alvorlig sykdom, der de står frem og angrer på manglende vaksine. Jeg har en nabo (fullvaksinert) som dro på fest med jobben for to uker siden. Han ble smittet med korona der, fordi man holder jo ikke avstand eller passer på å vaske hender når man er god og full. Han ble innlagt på sykehuset i to dager etter å ha slitt med pusten og dårlig allmenntilstand hjemme i flere dager. Ingen skriver noe som helst om ham, at han kanskje burde droppe en fest med mange mennesker og alkohol midt i en pandemi. Han er jo fullvaksinert, så da kan han gjøre hva han vil uten å bli hengt ut offentlig.

ostepop123 skrev (1 minutt siden):

Godeste @Milfy Way finner stadig på ting jeg skal ha skrevet og ment, så jeg gidder ikke ha på høflighetshatten.

Det har alt med brøkregning å gjøre. Du trenger nevneren (altså tallet under brøkstreken, teskje) når du skriver at det er "mesteparten av dem som havner på sykehuset er fullvaksinerte". 

Her ser du insidensen for sykehusinnleggelser for vaksinerte vs uvaksinerte. Den grønne linja er de vaksinerte. Du får gjerne mene at mediene driver med "vridning" i sine fremstillinger, det er jo din mening, men at fullvaksinerte er i flertall når det gjelder innleggelser er et helt endimensjonalt, meningsløst argument.

image.png.f101ce0e5c0faf113b2197da2dcb89e7.png

Igjen, whataboutism. Jeg snakket om at media kun skriver om syke, angrende uvaksinerte. All den tid fullvaksinerte også blir syke, blir dette en vridning. 

Milfy Way skrev (Akkurat nå):

Igjen, whataboutism. Jeg snakket om at media kun skriver om syke, angrende uvaksinerte. All den tid fullvaksinerte også blir syke, blir dette en vridning. 

Ja, men da kan du vel skrive det, i stedet for å sammenligne andelen sykehusinnlagte, når det så definitivt viser at vaksinene virker? Det er ikke whataboutism å påpeke at du sammenligner epler og pærer altså.

ostepop123 skrev (22 minutter siden):

Ja, men da kan du vel skrive det, i stedet for å sammenligne andelen sykehusinnlagte, når det så definitivt viser at vaksinene virker? Det er ikke whataboutism å påpeke at du sammenligner epler og pærer altså.

Jeg sammenligner ingenting. I denne tråden skriver jeg om vridning av informasjon i media. 

ostepop123 skrev (1 time siden):

Greit nok at du ikke gidder å være høflig. Men hvis en driver personangrep uten et glimt i øyet så virker det bare bittert. Slikt må leveres med et smil. Det både avvæpner personangrepet og gjør at en fremstår som morsom, selv om en er en drittsekk.

Milfy Way skrev (1 time siden):

Det er det som skjer når man ikke har argumenter for hvorfor informasjonen blir vridd slik i media. Da kommer whataboutism og irrelevante kommentarer. Poenget er at både fullvaksinerte og uvaksinerte kan bli smittet, smitte videre og bli skikkelig syke. Det fremstår derfor som skikkelig politisk av media å ha saker utelukkende om uvaksinerte med alvorlig sykdom, der de står frem og angrer på manglende vaksine. Jeg har en nabo (fullvaksinert) som dro på fest med jobben for to uker siden. Han ble smittet med korona der, fordi man holder jo ikke avstand eller passer på å vaske hender når man er god og full. Han ble innlagt på sykehuset i to dager etter å ha slitt med pusten og dårlig allmenntilstand hjemme i flere dager. Ingen skriver noe som helst om ham, at han kanskje burde droppe en fest med mange mennesker og alkohol midt i en pandemi. Han er jo fullvaksinert, så da kan han gjøre hva han vil uten å bli hengt ut offentlig.

Og det kommer fra dronninga av whataboutism og irrelevante kommentarer.

Anonymkode: 8ad09...d56

Anonym bruker skrev (1 time siden):

HURRA! MÅLET ER NÅDD! 😊

https://www.spleis.no/project/162363

Jeg er absolutt ikke for koronapass innenlands, men er det mulig å være så godtroende som dette da.

Anonymkode: 8ad09...d56

Milfy Way skrev (13 timer siden):

Var det du som snakket om whataboutism? Ja, det var det visst... Fakta viser at du har feil. Hvorfor lyver du?

Milfy Way skrev (1 time siden):

Anonymkode: c0062...df2

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Var det du som snakket om whataboutism? Ja, det var det visst... Fakta viser at du har feil. Hvorfor lyver du?

Anonymkode: c0062...df2

Kutt ut a. Hun har helt rett.

• Opprett ny...