Gå til innhold

Facebook har stengt gruppa Nei til koronapass med mer enn 20000 medlemmer

Anbefalte innlegg

Er det ikke rom for å være uenig lenger? Hvor er vi på vei?
Det skal nevnes at største eier i facebook og største eier i Pfizer er den samme, Vanguard, BlackRock, Fidelity, State Street.

Anonymkode: 2190e...65f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det skal nevnes at største eier i facebook og største eier i Pfizer er den samme, Vanguard, BlackRock, Fidelity, State Street.

At den gruppa ble stengt synes jeg i grunn er veldig bra. Sånne grupper er ofte med på å spre frykt og propaganda og det er ingen tjent med.

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

At den gruppa ble stengt synes jeg i grunn er veldig bra. Sånne grupper er ofte med på å spre frykt og propaganda og det er ingen tjent med.

Ja, sånn i motsetning til Dagbladet, VG og de andre mediene mener du?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, sånn i motsetning til Dagbladet, VG og de andre mediene mener du?

Du bør lære deg forskjellen mellom nyheter og propaganda. 

Anonymkode: c6c97...d6d

Annonse

Når skal folk forstå at Facebook er et privat selskap som selv velger hvordan de behandler kundene sine? Det er ikke et åpent torg med ytringsfrihet. I prinsippet ønsker de kun å gjøre aksjonærene fornøyd.

Anonymkode: e955d...fc0

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Når skal folk forstå at Facebook er et privat selskap som selv velger hvordan de behandler kundene sine? Det er ikke et åpent torg med ytringsfrihet. I prinsippet ønsker de kun å gjøre aksjonærene fornøyd.

Ikke alltid like lett å forstå når ikke alle som jobber i Facebook heller er enig;) D945CEC7-4FDF-4282-9B08-D3FBBB6B4D1F.jpeg.a852ef7d3d45a8d758906caccfe60cb6.jpeg

Anonymkode: 35f01...a25

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke alltid like lett å forstå når ikke alle som jobber i Facebook heller er enig;) D945CEC7-4FDF-4282-9B08-D3FBBB6B4D1F.jpeg.a852ef7d3d45a8d758906caccfe60cb6.jpeg

Hehe, kan ikke forvente annet fra sjefens talerør.

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Vel, flere av landets fremste jurister mener at koronapass er i strid med diverse lovverk, mens FHI mener at passet har svært liten til ingen smittereduserende effekt. Dette er nyheter. Og så har vi ytringsfrihet i Norge. Det er lov å være mot koronapass. Jeg er fullvaksinert, men er fortsatt imot det. 

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Hvor i all verden har du det i fra? Er det ikke Meta Platforms som eier Facebook? 

Anonymkode: 15e0e...67a

Milfy Way skrev (1 minutt siden):

Vel, flere av landets fremste jurister mener at koronapass er i strid med diverse lovverk, mens FHI mener at passet har svært liten til ingen smittereduserende effekt. Dette er nyheter. Og så har vi ytringsfrihet i Norge. Det er lov å være mot koronapass. Jeg er fullvaksinert, men er fortsatt imot det. 

Men man har ikke lov til å ytre hva man vil på private plattformer, da må man forholde seg til reglene der.

Anonymkode: 8ad09...d56

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men man har ikke lov til å ytre hva man vil på private plattformer, da må man forholde seg til reglene der.

Når Facebook opererer i Norge, må de i tillegg forholde seg til norsk regelverk. På samme måte som en utenlandsk bedrift med kontor i Norge ikke kan diskriminere arbeidssøkere på grunn av kjønn og hudfarge eller betale dem under minstelønn. 

Milfy Way skrev (Akkurat nå):

Når Facebook opererer i Norge, må de i tillegg forholde seg til norsk regelverk. På samme måte som en utenlandsk bedrift med kontor i Norge ikke kan diskriminere arbeidssøkere på grunn av kjønn og hudfarge eller betale dem under minstelønn. 

Men det er ikke mot norsk lov å stenge en gruppe som  er mot koronapass

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hvor i all verden har du det i fra? Er det ikke Meta Platforms som eier Facebook? 

Jeg er ikke Hi, meg et raskt søk viser at hun har rett, om du ser bort fra Meta Platforms som eies av Zuckerberg og regnes som "innside-eier".

Anonymkode: 9a3fd...87c

Jeg var medlem av gruppen, og det ble gitt mange advarsler. På tross av dette klarte ikke mange medlemmer å holde seg til saken, nemlig koronapass, men måtte dele tvilsomme linker, udokumenterte påstander og diskutere både vaksine og om korona i det hele tatt fantes.

Eneste måten man kunne hatt en ryddig debatt på måtte være om hvert enkelt innlegg måtte godkjennes av adm før publisering, men det hadde vært en kjempejobb.

Milfy Way skrev (36 minutter siden):

Nå påpekte jeg bare at det er forskjell på saker som nyhetskilder som VG, Aftenposten, NRK osv publiserer, og propaganda. Hun jeg siterte mente åpenbart at avisene driver med propaganda, og da er man litt på villspor (her i Norge, i diktaturer forekommer det stadig). 

Den perfekte mor, påan igjen skrev (2 minutter siden):

Jeg var medlem av gruppen, og det ble gitt mange advarsler. På tross av dette klarte ikke mange medlemmer å holde seg til saken, nemlig koronapass, men måtte dele tvilsomme linker, udokumenterte påstander og diskutere både vaksine og om korona i det hele tatt fantes.

Eneste måten man kunne hatt en ryddig debatt på måtte være om hvert enkelt innlegg måtte godkjennes av adm før publisering, men det hadde vært en kjempejobb.

Se der ja! Som jeg tenkte. 

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Nå påpekte jeg bare at det er forskjell på saker som nyhetskilder som VG, Aftenposten, NRK osv publiserer, og propaganda. Hun jeg siterte mente åpenbart at avisene driver med propaganda, og da er man litt på villspor (her i Norge, i diktaturer forekommer det stadig). 

Hvorfor er man på villspor? Det er ganske ensidig fokus på "vaksine er redningen, se på meg, jeg fikk hjerteposebetennelse og nesten daua, men jeg hadde tatt vaksinen igjen!" og "uvaksinerte Anne ble innlagt med korona og skammer seg". Så har vi hatt artikler om dem 78 år gamle mannen som var livredd for at hans 102 år gamle mor skulle dø av korona, om omvendte vaksinemotstandere og at blødningsforstyrrelser a la det å blø i 2 måneder uten stopp er helt normalt. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke Hi, meg et raskt søk viser at hun har rett, om du ser bort fra Meta Platforms som eies av Zuckerberg og regnes som "innside-eier".

Anonymkode: 9a3fd...87c

Det finner jeg ikke noen plass. Det er jo litt interessant. Har du en link? Ikke steigan.no helst, det er en konspirasjonssude. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du må altså i tillegg sette opp på leselista di "forskjellen på bedriftssvada og sannhet". Du tror ikke alle spindoktorene og de pinlige hånddukkene som har titler som "kommunikasjonssjef" er interessert i sannhet? Dette er markedsføring og kommunikasjonsplattformer.

Anonymkode: 23c3b...ed3

Milfy Way skrev (1 time siden):

Hvorfor er man på villspor? Det er ganske ensidig fokus på "vaksine er redningen, se på meg, jeg fikk hjerteposebetennelse og nesten daua, men jeg hadde tatt vaksinen igjen!" og "uvaksinerte Anne ble innlagt med korona og skammer seg". Så har vi hatt artikler om dem 78 år gamle mannen som var livredd for at hans 102 år gamle mor skulle dø av korona, om omvendte vaksinemotstandere og at blødningsforstyrrelser a la det å blø i 2 måneder uten stopp er helt normalt. 

Du er fortløpende på villspor. 

Anonymkode: 23c3b...ed3

Milfy Way skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er det mye fokus i media på den positive effekten vaksinasjon har. Det er jo både relevant, interessant, sant og… jeg husker ikke hva det fjerde nyhetskriteriet er. Verden er i en pandemi. Når det kommer en vaksine som 99% av verdens forskere på feltet er enige i er løsningen for å komme oss ut av pandemien, da blir det selvsagt mye fokus på dette. Media hadde ikke gjort jobben sin om de ikke rapportere om dette.

Anonymkode: 25a89...ce4

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dette er ikke propaganda, mener du? Hva er det

343445ED-D541-40C3-B7A3-36F5E4044800.thumb.png.957c210b96a0fb7cb44a2bdd1f4f122f.png091F8DCE-93D5-4D00-9816-0DAFDE5739DD.thumb.png.20d9b63581363cf0c8c931cb30d4c395.pngDagbladet nå i kveld. 

• Opprett ny...