Gå til innhold

Storesøster har fått positiv hurtigtest!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må lillebror på 1,5 ta test hver dag eller holder det å holde han hjemme fra barnehagen?

Anonymkode: a7037...e7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville testet. Rett og slett fordi jeg ønsker å få det oppført i barnets journal at det har hatt korona. Selvsagt foregår test på barnets premisser. Min er hysterisk redd men tar test om hun får styre pinnen. Vi fikk positiv test både hjemme og pcr der hun selv holdt pinnen. Husk at hjemmetest skal i ytre nesebor. Bruksanvisningen vi fikk med viste dyp neseprøve men det er feil. Jeg ringte den nasjonale koronatelefonen og de bekreftet at det var ytre nesebor. Nå har kommunen vår byttet ut brukerveiledningen så den viser korrekt. 

Anonymkode: 4b046...b08

Skrevet

Jeg ville nok ikke testet hver dag hvis du holder ham hjemme, men tatt 2-3 tester over 6-7 dager. Skal han i bhg må han testes hver dag. 

Anonymkode: f285b...18f

Skrevet

Pcr må han ta. Skal du holde han hjemme er det lurt å ta test. Fordi blir han smittet på dag 1 uten symptomer, er det kjipt å finne ut det på dag 7. Får du vite det på dag 1 er han ute av karantene på dag 7. finner du ut av det på dag 7 må han sitte inne i karantene fra dag 7-12. 

Anonymkode: 51adf...90d

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Pcr må han ta. Skal du holde han hjemme er det lurt å ta test. Fordi blir han smittet på dag 1 uten symptomer, er det kjipt å finne ut det på dag 7. Får du vite det på dag 1 er han ute av karantene på dag 7. finner du ut av det på dag 7 må han sitte inne i karantene fra dag 7-12. 

Anonymkode: 51adf...90d

Han trenger ikke ta pcr-test med mindre hurtigtest er positiv. Jeg ble akkurat oppring av kommunelegen, og spurte henne. De er svært restriktive med testing av så små barn, så så lenge alle rundt han er negative og han ikke viser symptom kan han gå i barnehagen uten testing😅

Anonymkode: a7037...e7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...