Gå til innhold

Bogstad strå eller musselmalt RC?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket syns du er penest?

Anonymkode: 2fda6...d00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker ingen av de.

Anonymkode: d0b47...eb7

Skrevet

Bogstad, uten tvil.

Norsk.

Anonymkode: 5d532...4f4

Skrevet

Royal Copenhagen sitt. Det er større utvalg og mer solid slik at det lett kan brukes til hverdags.

Skrevet

Utseendemessig ingen preferanse, men ville foretrukket norsk for å holde liv i norske produsenter.

Anonymkode: a58a4...51e

Skrevet

Musselmalet hvis helblonde. Ellers Bogstad 🌟🌟

Anonymkode: 32df4...b31

Skrevet
amandine skrev (31 minutter siden):

Royal Copenhagen sitt. Det er større utvalg og mer solid slik at det lett kan brukes til hverdags.

Hvordan er det mer solid?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan er det mer solid?

Det er litt tykkere i godset, blant annet. Mest er det vel smak og behag. Jeg har stråmønster fra Porsgrunn, fra Egersund, fra RC og Bing&Grøndahl og fra Villeroy - jeg er ikke kresen annet enn i at jeg vil ha håndmalt og ikke trykket. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Utseendemessig ingen preferanse, men ville foretrukket norsk for å holde liv i norske produsenter.

Er stygt redd for at den ikke blir produsert i Norge, dessverre, men rett meg om jeg har feil.

Skrevet
prekæs skrev (12 minutter siden):

Er stygt redd for at den ikke blir produsert i Norge, dessverre, men rett meg om jeg har feil.

Du tar feil, det blir håndmalt i Norge 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du tar feil, det blir håndmalt i Norge 

Mulig. Men det er faktisk ganske vanskelig å finne oppdatert info om dette. Grunnen er at når jeg sist kjøpte Porsgrund, sto det ikke et ord om "Made in Norway" på det. Har du en oppdatert link på det? Ingenting er bedre enn håndmalt i Norge, men det er forskjell på norsk design og "made in Norway" dessverre.

Skrevet
prekæs skrev (47 minutter siden):

Mulig. Men det er faktisk ganske vanskelig å finne oppdatert info om dette. Grunnen er at når jeg sist kjøpte Porsgrund, sto det ikke et ord om "Made in Norway" på det. Har du en oppdatert link på det? Ingenting er bedre enn håndmalt i Norge, men det er forskjell på norsk design og "made in Norway" dessverre.

Sjekk facebook siden til Porsgrunn, de legger jevnlig ut filmsnutter fra verkstedet sitt, hvor det sitter folk og maler.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Sjekk facebook siden til Porsgrunn, de legger jevnlig ut filmsnutter fra verkstedet sitt, hvor det sitter folk og maler.

Senest 22.nov la de ut et innlegg hvor de viste fra fabrikken i Porsgrunn og også skrev at hver enkelt del er håndmalt der

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er faktisk veldig hyggelig å høre. Jeg vil ikke ha bunad fra Kina eller øst-Europa, jeg vil heller ikke ha norsk porselen malt der. (Eller bil, eller noe som helst.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...