Anonym bruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Det kommer og går, men er utrolig ubehagelig og gjør meg kvalm og svimmel. Det er forstyrrelser liksom i sidesynet, virker som flimrende farger. Jeg får også forstyrrelser når jeg ser på folk når det skjer. Noen som har erfart dette, og er det noe å gå til lege med? Siden det kommer og går skal det jo noe til at det skjer akkurat når jeg har legetime. Anonymkode: 46f7d...831
Anonym bruker Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 Du bestiller deg en legetime med én gang, og så noterer du ned når du har synsforstyrrelser, hvordan de arter seg og hvor lenge de varer. Så beskriver du dem for legen din. Anonymkode: 48529...768
Anonym bruker Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 Øyemigrene? Uansett, få det sjekket. Anonymkode: eee99...f47
Anonym bruker Skrevet 30. november 2021 #4 Skrevet 30. november 2021 Dette må sjekkes umiddelbart. Helst i kveld. Hvis det er netthinneløsning kan du bli blind. Anonymkode: ee990...b97
Anonym bruker Skrevet 30. november 2021 #5 Skrevet 30. november 2021 Har du hatt andre symptomer? Eller bare synsforstyrrelser? Sjekk det ut. Kan være helt uskyldig, men kan også bli trøblete om det er noe som trenger behandling. Anonymkode: 5a03f...383
Anonym bruker Skrevet 30. november 2021 #6 Skrevet 30. november 2021 Du skriver at det kommer og går, har det kommet og gått i løpet av dagen i dag eller har du har det flere ganger i løpet av den siste tiden? Hvis det kommet og gått i løpet av dagen i dag, tar du øyeblikkelig kontakt med legevakta og får sjekket om det er netthinneløsning. Hvis det er det og du venter til i morgen, kan det bli veldig alvorlig. Hvis det har vært flere ganger i løpet av det siste dagene/ ukene og hvert "anfall" ikke varer mer enn ca 30 min og det er helt normalt mellom hver gang det kommer er det mest sannsynlig aura/øyemigrene. Da er det vanlig at det er på begge øynene, men halve synsfeltet, dvs alt til venstre eller alt til høyre. Mange kan oppleve det som at det begynner i midten og "krabber" utover eller motsatt. Hvis du aldri har hatt det før og plutselig får det ofte, bør du også sjekke det opp, men da kan det vente til du får time hos fastlegen. Hvis du er det minste usikker, tar du kontakt med legevakta og får det sjekket i dag. Anonymkode: 990f6...c6b
Anonym bruker Skrevet 30. november 2021 #7 Skrevet 30. november 2021 Jeg ville ringt legevakta med engang og få sjekket det ut. Det høres ikke likt ut som min mor som fikk netthinneløsning, men skulle det være det så vil du angre bittert på at du kom deg til lege raskt. Mamma ble sendt i sykebil til oslo for hun måtte ligge med hodet nedover, det gikk ikke i en vanlig bil. Normalt er det taxi, men hun fikk det på begge øyne samtidig nor som er ekstremt sjeldent. Det kan være migrene, dette utarter seg ulikt fra person til person og hvilken type migrene de har. Mitt ene barn ser farger, stjerner og planeter samtidig som smertene i hodet kommer. Hun andre har ingen smerter i hodet når synet hennes løper løpsk. Hos henne så lammes øyemusklene så vi ser det på henne før hun merker noe. Øyne hennes lever helt sin egen verden, hun kan skjele, en pupill opp og en ned, en gang var det såvidt vi så pupillen hennes siden hun sjelet så på det ene øyet. Smertene kommer flere timer etter dette med øyne, hun har en sjeldent for for migrene. Anonymkode: 0eadf...665
Anonym bruker Skrevet 30. november 2021 #8 Skrevet 30. november 2021 Huff, nå ble jeg bekymret! Jeg har hatt det i perioder før og i sammenheng med hodeverk, men det har ikke vært slike farger som i dag. Jeg våknet med hodeverk og tok Paracet i dag tidlig, da ga den seg, men synsforstyrrelsene tok seg opp utpå dagen. Men når jeg leser om netthinneløsning og at det er som en gardin, så stemmer ikke det. Jeg er alene med mindreårig barn, så jeg ringer legekontoret når det åpner i morgen. Det har gitt seg nå. Takk for svar😍 hi Anonymkode: 46f7d...831
Anonym bruker Skrevet 30. november 2021 #9 Skrevet 30. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Huff, nå ble jeg bekymret! Jeg har hatt det i perioder før og i sammenheng med hodeverk, men det har ikke vært slike farger som i dag. Jeg våknet med hodeverk og tok Paracet i dag tidlig, da ga den seg, men synsforstyrrelsene tok seg opp utpå dagen. Men når jeg leser om netthinneløsning og at det er som en gardin, så stemmer ikke det. Jeg er alene med mindreårig barn, så jeg ringer legekontoret når det åpner i morgen. Det har gitt seg nå. Takk for svar😍 hi Anonymkode: 46f7d...831 Netthinneløsning er veldig sjelden som en gardin og hvis det er som en gardin, da har det gått alt for langt og det er vanskelig å redde synet. Så hvis du syns det andre passer, ber du naboen el passe barna og så drar du på legevakta. Hvis du har en optiker med optomap som er åpen i nærheten, kan du også høre om de har mulighet for å sjekke. Anonymkode: 990f6...c6b
*Miss Marple* Skrevet 30. november 2021 #10 Skrevet 30. november 2021 (endret) Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Netthinneløsning er veldig sjelden som en gardin og hvis det er som en gardin, da har det gått alt for langt og det er vanskelig å redde synet. Så hvis du syns det andre passer, ber du naboen el passe barna og så drar du på legevakta. Hvis du har en optiker med optomap som er åpen i nærheten, kan du også høre om de har mulighet for å sjekke. Anonymkode: 990f6...c6b Jeg syns egentlig at symptomene på øyemigrene passer bedre, men jeg skal absolutt sjekke det ut i morgen. Det har vært helt borte i 3 t nå. Og jeg er altså hi🙈😂 Endret 30. november 2021 av *Miss Marple*
Anonym bruker Skrevet 30. november 2021 #11 Skrevet 30. november 2021 *Miss Marple* skrev (4 minutter siden): Jeg syns egentlig at symptomene på øyemigrene passer bedre, men jeg skal absolutt sjekke det ut i morgen. Det har vært helt borte i 3 t nå. Og jeg er altså hi🙈😂 Hvis det virkelig er helt som normalt nå, er det veldig lite sannsynlig at det er netthinneløsning, så da ville jeg tar det med ro i kveld, men ha veldig lav terskel for å kontakte legevakt hvis det kommer tilbake eller om det er noe annet som er rart, f. eks at du ser noen rare skygger, ser tåkete dl Anonymkode: 990f6...c6b
*Miss Marple* Skrevet 30. november 2021 #12 Skrevet 30. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis det virkelig er helt som normalt nå, er det veldig lite sannsynlig at det er netthinneløsning, så da ville jeg tar det med ro i kveld, men ha veldig lav terskel for å kontakte legevakt hvis det kommer tilbake eller om det er noe annet som er rart, f. eks at du ser noen rare skygger, ser tåkete dl Anonymkode: 990f6...c6b Ja, det skal jeg passe på 👍🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå