Gå til innhold

Høres dette ut som bihulebetennelse?

Anbefalte innlegg

Har vært forkjølet i nesten ei uke, har ikke vært pottetett i nesa da jeg har brukt avamys (kortisonspray) istedenfor otrivin.Har vært mye snørr så jeg har blåst og blåst ut..I går gikk jeg vondt i høyre kinn og det begynte å gjøre vondt i tennene på samme side når jeg gikk..Det samme idag, vondt helt oppunder øyet og gjør skikkelig vondt når jeg bøyer meg samt går..Vondt å klemme på kinnet også.. Er ikke tett i nesen men er snørrete..

Skyller igjennom med saltvann spray med jet og det renner igjennom..Men kan det sette seg noe i bihulene og man ikke er tett?

Anonymkode: b8484...537

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg får ofte kule neonfarger på snørr når jeg har bihulebetennelse, sjokkoransje feks. Eller det kan være svart pga gammelt blod. 

Anonymkode: 2b58c...d1e

Jeg fikk rødoransje farge en gang jeg hadde bihulebetennelse, jeg har det ikke nå,men kjenner igjen det vonde..Den gang var det begge sider,men nå er det heldigvis bare ei side.

Hi

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har kronisk bihulebetennelse, får vondt over og under øynene og i tennene hvis jeg glemmer å få Rhinexin.

Anonymkode: fd0fc...a25

Sendte en nelding til fastlegen i ettermiddag og fikk svar for litt siden.Han mente det var kronisk bihulebetennelse så ville jeg skulle starte med rhinexin i tillegg til kortisonsprayen jeg bruker, så får reise å hente ut det etter jobb i morgen 😊

Hi

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Sendte en nelding til fastlegen i ettermiddag og fikk svar for litt siden.Han mente det var kronisk bihulebetennelse så ville jeg skulle starte med rhinexin i tillegg til kortisonsprayen jeg bruker, så får reise å hente ut det etter jobb i morgen 😊

Hi

Håper du får god effekt av dem, noen få får veldige bivirkninger av dem. Jeg har ikke noe ubehag med dem, tar somreget to ganger om dagen. Av og til klarer jeg å gå 2-3 dager uten. Masse god bedring.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Har vært forkjølet i nesten ei uke, har ikke vært pottetett i nesa da jeg har brukt avamys (kortisonspray) istedenfor otrivin.Har vært mye snørr så jeg har blåst og blåst ut..I går gikk jeg vondt i høyre kinn og det begynte å gjøre vondt i tennene på samme side når jeg gikk..Det samme idag, vondt helt oppunder øyet og gjør skikkelig vondt når jeg bøyer meg samt går..Vondt å klemme på kinnet også.. Er ikke tett i nesen men er snørrete..

Skyller igjennom med saltvann spray med jet og det renner igjennom..Men kan det sette seg noe i bihulene og man ikke er tett?

Absolutt. Trenger ikke å være tett i nese- det blir man da aldri med avamys. Min tenåring hadde akkurat sånn i nesten to uker. Og før han skulle på antibiotika så overtalte jeg han å prøve nesehorn - og vipps, frisk på dag 3 uten antibiotika )) verdt å prøve ut 

Anonymkode: f088f...810

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Håper du får god effekt av dem, noen få får veldige bivirkninger av dem. Jeg har ikke noe ubehag med dem, tar somreget to ganger om dagen. Av og til klarer jeg å gå 2-3 dager uten. Masse god bedring.

Har brukt de før og fikk ingen bivirkninger da som jeg husker 😊

Hi

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Absolutt. Trenger ikke å være tett i nese- det blir man da aldri med avamys. Min tenåring hadde akkurat sånn i nesten to uker. Og før han skulle på antibiotika så overtalte jeg han å prøve nesehorn - og vipps, frisk på dag 3 uten antibiotika )) verdt å prøve ut 

Anonymkode: f088f...810

Kanskje jeg må prøve det 😊 Har brukt sånn physiomer strong jet som også skyller bra igjennom, står at det er forebyggende mot bihulebetennelse..

Hi

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Da har jeg tatt 1 tablett rinexin for å se om det kan hjelpe 👍 Går vel litt tid før det virker, men skulle bruke det kun i 5 dager..

Hi

God bedring, 5 dager var ikke mye. Jeg får 100stk av gangen

Annonse

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

God bedring, 5 dager var ikke mye. Jeg får 100stk av gangen

Takk 😊 Det var ikke mye men det var det som stod..Men hadde det ikke virket da,så skulle jeg til legen for en undersøkelse..

Får du bivirkninger av dem? Leser at mange får mye bivirkninger 🙈

Hi

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Takk 😊 Det var ikke mye men det var det som stod..Men hadde det ikke virket da,så skulle jeg til legen for en undersøkelse..

Får du bivirkninger av dem? Leser at mange får mye bivirkninger 🙈

Hi

Ingen, eller tørre øyne.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ingen, eller tørre øyne.

Her ble det en skikkelig dårlig natt, følt meg litt smånervøs, ikke klart å slappet av, forhøyet puls men om det er tabletten eller angst for å få bivirkninger vet jeg ikke...Kan være litt sånn immimellom ellers og 🙈 Så vet ikke om jeg tør å ta en nå 🤔

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...