Gå til innhold

Det å aldri kunne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gå på kino, ut å spise, gå til frisøren, kjøpe klær/sko etter ønske og behov. Alltid måtte snu på kronen mår msn handler mat. 

Hver månde lurer på om pengene rekker til det de skal og nå når strøm, bensin og husleien og maten stiger i pris. 

Ikke helt vite om vi kan bo i leiligheten vi bor i om et år? Måtte selge altså. 

Anonymkode: d4a74...f28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er grunnen til at det er slik da? Er det noen mulighet for å snu det? Øke inntekten? 

Anonymkode: fa95a...406

Skrevet

Huff, høres slitsomt ut. Håper dere får snudd dette så dere kan leve me dlitt mindre stress og bekymringer.

(det heter forresten "måned", ikke "månde", men det var sikkert bare en tastefeil, haha)

Anonymkode: 0c303...49e

Skrevet

Vi kjøper klær og mat etter behov og er privilegert sånn sett, men vi går ikke på kino. Ikke ut å spise. Ikke på cafe. Vi røyker ikke, snuser ikke, drikker lite. Vi reiser ikke til syden. Det kan tenkes at når du tror " alle" gjør sånt så tar du feil. Alle gjør ikke sånn. 

Anonymkode: 10670...383

Skrevet

Det stemmer nok at det ikke er "alle" som gjør alle disse tingene, og at veldig mange gjør noen av dem, men ikke alle. De fleste må prioritere, men det er selvsagt noe helt annet å aldri ha råd til noe av det. 

Anonymkode: 6f97d...85f

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det stemmer nok at det ikke er "alle" som gjør alle disse tingene, og at veldig mange gjør noen av dem, men ikke alle. De fleste må prioritere, men det er selvsagt noe helt annet å aldri ha råd til noe av det. 

Anonymkode: 6f97d...85f

Absolutt. Og det er også stor forskjell på å ha valget om å kunne hvis man ville. Jeg ser det, men likevel. Jeg tror de færreste gjør så mange av de tingene som de som ikke har råd tror de gjør. Om du forstår.

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Vi kjøper klær og mat etter behov og er privilegert sånn sett, men vi går ikke på kino. Ikke ut å spise. Ikke på cafe. Vi røyker ikke, snuser ikke, drikker lite. Vi reiser ikke til syden. Det kan tenkes at når du tror " alle" gjør sånt så tar du feil. Alle gjør ikke sånn. 

Sånne svar er litt nedlatende. Det er stor forskjell på å velge det bort og det å aldri ha råd til det.

Anonymkode: f69e0...2f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Sånne svar er litt nedlatende. Det er stor forskjell på å velge det bort og det å aldri ha råd til det.

Det har jeg også skrevet lenger ned. Det er ikke ment nedlatende. Og det er sant. De aller fleste gjør ikke alt sånt. Så jeg skrev det for å fortelle at det ikke er sånn at alle gjør alt sånt. 

Skrevet

Høres ut som et slit! 

Anonymkode: b0163...f6c

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det har jeg også skrevet lenger ned. Det er ikke ment nedlatende. Og det er sant. De aller fleste gjør ikke alt sånt. Så jeg skrev det for å fortelle at det ikke er sånn at alle gjør alt sånt. 

Det er nok sant, men lite relevant. De fleste gjør noe av det, og av de resterende er det mange som kunne gjort noe ved enkle prioriteringer.

Men det er faktisk slik at noen i samfunnet har prioritert bort alt unødvendig. Og det er sant som Sigrid Undset sa, at det er bedre å få for lite av det som er nødvendig enn å aldri kunne få noe unødvendig. Men hva når en allerede har måttet kutte ut noe av det nødvendige også?

Klem til deg, HI ❤️

Anonymkode: c1fa9...73c

Skrevet

Er virkelig ikke lett å ha det sånn, jeg har hatt lite å leve av de siste årene, fra så ille, at jeg ikke kunne spise meg mett, og måtte sy truser og sokker, for jeg kunne virkelig ikke bruke en krone på meg, hvis barna skulle få det de trengte. Nå kan jeg spise meg mett, og kjøpe nye truser og sokker da de er utslitt. Men gruer meg veldig til denne vinteren, for det blir ikke lett med så høye strømregninger. Og jeg og har tenkt tanken på å selge, for å kjøpe noe mindre. Men samtidig så vil jeg så gjerne bo i min slitne rekkehus leilighet, og av helsemessige årsaker så bør jeg ikke bo i blokk, og det blir jo alternativet, skal vi bo mindre.

Anonymkode: c5b94...1b9

Skrevet

Jeg har hatt det sånn i 20 år. Det tok utrolig mye livsglede fra meg, og det var mye sosialt jeg mistet på veien. 
Jeg er så heldig at jeg er fullt ut arbeidsfør, og jobbet hardt og lenge og mye for å komme meg ovenpå. Det siste året har jeg endelig fått uttelling, og nå er livet ganske annerledes. 
Men de som sier at penger ikke gjør en lykkelig, de har aldri vært fattig. 

Anonymkode: 55cb7...b36

Skrevet

Veldig slitsomt å ha det sånn. Vet ikke helt hvordan jeg skal få kontroll på situasjonen. 

Tenker ikke gjerne ofte gjør sånne ting, men man egentlig ikke bør. Gjør det av og til å går svi for det da. 

Skrevet

gjør noe med det og ikke klag her

Anonymkode: 2b3b6...6c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva gjør du her inne hvis du ikke tåler sånne tråder når 90 % av trådene er syting og klaging stort sett?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvordan? Har jeg ikke lov å lufte litt her? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...