Gå til innhold

Over halve klassen er borte fra skolen. Venter på smitte…

Anbefalte innlegg

Noen med korona, noen med RS, influensa, forkjølelse, vannkopper…

Jeg venter nesten bare på å få smitte i hus. Vannkopper har vi heldigvis hatt. Korona har de kontroll på, det er det andre som ikke er kontrollert jeg er mest redd for. Smitten er også ekstremt høy her nå, og det var først i november at skolen fikk første tilfelle av korona. 

Jeg kan jo ikke holde hjemme fra skolen fordi vi ønsker å holde oss fri for RS, korona, influensa og alt mulig heller. I dag var de bare 13 elever av 36 i klassen på skolen. Resten er hjemme med hjemmeskole, altså flertallet, og undervisning på skolen får lavere prioritet fordi foreldre nå forlanger hjemmeskole når barna ikke er veldig syke, bare litt syke. 

Hvordan er det hos dere?

Anonymkode: 97983...a7d

Fortsetter under...

For fire uker siden var det mye korona. Vi fikk det da. Ingen av oss var syke. Kun positiv test. Nå har 70% på trinnet hatt det. Så nå er det roet seg igjen. Ingen annen sykdom i omløp heller da alle holder syke barn hjemme. 

Anonymkode: f417c...ec0

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jepp. Kanskje vi er naboer😂

Ja, kanskje. Møkka lei av å vente på å bli syk. Det er nesten så jeg oppsøker det for å bli ferdig med det. 

Anonymkode: 0e3dd...ea2

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja, kanskje. Møkka lei av å vente på å bli syk. Det er nesten så jeg oppsøker det for å bli ferdig med det. 

Jeg trodde faktisk vi hadde vært så flinke at vi slapp unna i og med at det har vært kun et tilfelle på skolen her før det bare sa pang nå

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg trodde faktisk vi hadde vært så flinke at vi slapp unna i og med at det har vært kun et tilfelle på skolen her før det bare sa pang nå

Hehe, da er det samme skole som mine barn går på. 
Heldigvis har jeg ikke hørt at noen er syke i særlig grad. Smittet, ja, men i fin form. 

Hvis det uansett er lagt opp til hjemmeskole til de elevene som er syke, og du ikke ønsker smitte, kan du ikke la barnet ha hjemmeskole da? Er ikke verre enn at du sier st barne er forkjølet, derfor ønsker du hjemmeskole. 

Det hadde jeg lett gjort nå rett før jul ❤

Anonymkode: 9f55f...e6e

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Hehe, da er det samme skole som mine barn går på. 
Heldigvis har jeg ikke hørt at noen er syke i særlig grad. Smittet, ja, men i fin form. 

Ikke hørt om noen veldig syke jeg heller heldigvis. Men kjedelig å bruke julen på karantene og smitte for alt mulig som går nå. 

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hvis det uansett er lagt opp til hjemmeskole til de elevene som er syke, og du ikke ønsker smitte, kan du ikke la barnet ha hjemmeskole da? Er ikke verre enn at du sier st barne er forkjølet, derfor ønsker du hjemmeskole. 

Det hadde jeg lett gjort nå rett før jul ❤

Anonymkode: 9f55f...e6e

Lagt opp og lagt opp. Vet ikke om de får det, men vet at mange «krever» det fra skolen fordi så mange er hjemme. Hva de får eller ikke vet jeg ikke helt. Forskjellig fra klasse til klasse tror jeg. Men jeg er en elendig løgner, så jeg klarer ikke lyve på barnet mitt sykdom

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg har sluttet å lese nyheter nettopp pga denne uroen dere viser her ❤ 

Anonymkode: 9bda1...05b

Viser vi uro? Jeg er ikke redd for korona. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ikke hørt om noen veldig syke jeg heller heldigvis. Men kjedelig å bruke julen på karantene og smitte for alt mulig som går nå. 

Er vel bedre å få det nå enn å få det rett før jul. Får dere nå er dere ferdig til jul. Jeg er litt letta over at vi er ferdig med korona og isolasjon. Senket skuldrene mange hakk altså. 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Samme her. Asker?

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jepp. Kanskje vi er naboer😂

Asker her også! Florerer med smitte 🥺

Anonymkode: 65a73...6e4

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er vel bedre å få det nå enn å få det rett før jul. Får dere nå er dere ferdig til jul. Jeg er litt letta over at vi er ferdig med korona og isolasjon. Senket skuldrene mange hakk altså. 

Smitten går sakte nok til at vi antakelig ikke får den nå

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Asker her også! Florerer med smitte 🥺

Anonymkode: 65a73...6e4

Ja. Er veldig mye nå og ikke bare korona, men alt annet også

I høst har det vært vilt mye sykdom: forkjølelser som aldri tar slutt (aner ikke hva, men ikke korona), omgangssyke, RS. Dette er selvfølgelig hva som skjer når man nekter folk å møte andre mennesker i to år. Når det åpnes igjen så eksploderer det. Immunforsvaret har ingen trening. 

Anonymkode: 03f9a...540

• Opprett ny...