Gå til innhold

Noen her som har hjulpet en familie som trenger hjelp i forbindelse med jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne tenkt meg å hjelpe noen, gjerne i nærheten av her jeg bor. Så lurer jeg på om alle annonser er reelle? Eller er sjansen stor for å bli lurt??

Anonymkode: 979f0...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Større sjans for å bli lurt enn å treffe på noen som har reell annonse

Anonymkode: 0aae1...551

Skrevet

Ja, det har jeg. Lurer de meg blir ikke jeg fattigere uansett. 

Anonymkode: 5a21d...dab

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kunne tenkt meg å hjelpe noen, gjerne i nærheten av her jeg bor. Så lurer jeg på om alle annonser er reelle? Eller er sjansen stor for å bli lurt??

Anonymkode: 979f0...495

Her jeg bor er det frivellige orginasjoner som tar imot mat til jul og julegaver til barn. Tenker det kan være bedre måte å støtte på en å gi privatperson penger eller gavekort,som kanskje brukes på helt andre ting.

Anonymkode: 6bddf...609

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Større sjans for å bli lurt enn å treffe på noen som har reell annonse

Ja for det fins jo ingen som er fattige i Norge etter corona så mange mistet jobbene sine og skyhøye strømregninger..

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ja for det fins jo ingen som er fattige i Norge etter corona så mange mistet jobbene sine og skyhøye strømregninger..

Det skrev jeg vel ikke noe om? Skrev at i annonsene er det lettere å bli lurt enn å gi til noen som faktisk trenger det

Skrevet

Vi gir til frivillige organisasjoner (både penger, klær og utstyr), til bymisjonen som bruker dette til måltid til trengende og til "God Jul Lille venn". Til God Jul Lille Venn kjøper vi inn gave til den alderen og det kjønnet vi har fått tildelt. Listen over trengende får de som organiserer dette av frivillige organisasjoner. Gavene leveres dit og så får foreldre komme å plukke den gaven de ønsker og gi den til sine barn fra seg selv. Det er ikke alle som er komfortabel med å stå frem i media eller opprette en spleis, så på denne måten får også de lavmælte hjelp. 

Anonymkode: 92426...09e

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, det har jeg. Lurer de meg blir ikke jeg fattigere uansett. 

Det samme tenkte jeg ❤

Kjøpte gave til datteren og gavekort på mat til mor og datter. Jeg tror selvsagt det var et reelt tilfelle, men om jeg ble lurt klarer jeg meg uansett...

Anonymkode: f2cb1...8e5

Skrevet

Jeg gir til en dame som hjelper mange barn. Har fått alle "bevisene" jeg trenger for å vite at det kun går til gode formål. Tror uansett at de som legger ut annonser hadde ikke gjort det om det ikke virkelig hadde behov. Uavhengig av situasjon. Mange som ser ut som de har alt, men som er satt i vanskelige situasjoner. Føles veldig godt å hjelpe mine egne. 

Anonymkode: 17f9d...da0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gir til en dame som hjelper mange barn. Har fått alle "bevisene" jeg trenger for å vite at det kun går til gode formål. Tror uansett at de som legger ut annonser hadde ikke gjort det om det ikke virkelig hadde behov. Uavhengig av situasjon. Mange som ser ut som de har alt, men som er satt i vanskelige situasjoner. Føles veldig godt å hjelpe mine egne. 

Det samme tenker jeg. De fleste syns nok det er ydmykende å innrømme at de har så dårlig råd at de ikke har råd til julemat eller julegaver,så de fleste hadde nok ikke spurt om hjelp om det ikke var helt nødvendig.

Skrevet

Sånt gjør man gjennom ordentlige organisasjoner, ikke via mediatigging. Eneste grunn til at du vil gjøre det direkte er for å føle deg snill.

Anonymkode: 6720d...40c

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Sånt gjør man gjennom ordentlige organisasjoner, ikke via mediatigging. Eneste grunn til at du vil gjøre det direkte er for å føle deg snill.

Er ikke enig med deg. Du bør også se hva hun influenseren Kristin G. gjør for familiene via Finn ❤👍 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke enig med deg. Du bør også se hva hun influenseren Kristin G. gjør for familiene via Finn ❤👍 

Og gjett om hun melker det! Du hadde ikke behøvd å vite at hun gjør noe som helst.

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Dine egne hva?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvor kan jeg lese om det? 

Skrevet

Her i byen er det så mange organisjasjoner å gi til at jeg heller gir litt ekstra til de, da er jeg sikker på at det kommer til de som trenger det. Vi pleier å gi gaver til «Juletre søker gaver» hvert år, det har blitt en fast tradisjon selv om vi ikke har så mye selv. I år så tror jeg vi legger ting i «omvendt julenisse» istede, for jeg vil ikke dra til byen og vi har slik vogn på jobb. De samler inn mat og gaver. 

Anonymkode: ed4c6...7ba

Skrevet

Det finnes en Facebook-gruppe som heter Hjelp oss å hjelpe (hvis jeg husker rett) - der videreformidler de. Penger går gjerne til innkjøp av mat eller gavekort på matbutikk. 

Skrevet

Jeg hjelper gjennom å kjøpe gaver fra lappene Røde kors henger på ønsketreet og gi penger til Kirkens Bymisjon. Jeg putter også noen matvarer i doneringskurven i matbutikken. Da vet jeg at det går til folk som virkelig trenger det og ikke minst at de ikke trenger å brette ut livshistorien sin til meg for å få julegaver og mat. 

Skrevet

Jeg har valgt meg ut 2 annonser hvert år til å hjelpe noen med gave til barn eller barnebarn. Satser på at jeg ikke blir lurt, men tenker jeg uansett klarer meg. Velger ikke annonsene som det utleveres masse i … Velger ut de som ikke har flest lagringer. Tenker det skal være lov å be om hjelp uten at du må utlevere absolutt alt.

videre velger jeg ut 2 annonser til å gir bort ting jeg selv ikke har bruk for, klær til barn osv og betaler frakta så de som trenger å ønsker kan få det.

Håpet er at skulle jeg en gang komme i lignende situasjon, så ville «the village» hjulpet meg og.

Anonymkode: 8463d...179

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har valgt meg ut 2 annonser hvert år til å hjelpe noen med gave til barn eller barnebarn. Satser på at jeg ikke blir lurt, men tenker jeg uansett klarer meg. Velger ikke annonsene som det utleveres masse i … Velger ut de som ikke har flest lagringer. Tenker det skal være lov å be om hjelp uten at du må utlevere absolutt alt.

videre velger jeg ut 2 annonser til å gir bort ting jeg selv ikke har bruk for, klær til barn osv og betaler frakta så de som trenger å ønsker kan få det.

Håpet er at skulle jeg en gang komme i lignende situasjon, så ville «the village» hjulpet meg og.

Anonymkode: 8463d...179

Du vet at folk klikker liker men at de nødvendigvis ikke får så mye hjelp? 

Skrevet

Jeg hadde endel ting jeg ønsket å gi bort. Gaver vi ikke hadde byttet, en ny vinterjakke osv. Var verdt ganske mange tusen. Jeg snakket med presten i bygda (har ingen hjelpeorganisasjon i nærheten og hadde ikke tid å kjøre) spurte om han hadde noen familier som trengte hjelp. Han hadde flere så det ble til at vi via presten arrangerte en innsamling så leverte han ut. Nå kjører vi dette for fjerde året i samarbeid med presten. 

Anonymkode: 0bba6...8f8

Skrevet

Ikke dem som søker på finn, men jeg har vist om noen familier og enslige som ar hatt det vanskelig. Der har jeg gitt en hemmelig nissegave i posten, type innpakket gave fra "nissen" til noen jeg vet har penger men er ensomme og gavekort på senteret til noen som har lite penger.

Anonymkode: 438a2...ed7

Skrevet

Jeg gir 2 eller 3 gaver til hjelp oss og hjelpe, barnet gir gjerne til 1 på sin alder, jeg gir et barn, en ungdom og en baby gave

Anonymkode: 3732e...3bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...