Gå til innhold

Anngående strømregning på ca 75 kvm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bor på rundt 75 kvm hva kom siste strømregningen deres på? Er så redd den skal bli kjempe dyr selv om jeg føler at vi ikke har på så mye. I stuen har vi en ovn som er på 1000 w og varme på badet. De andre rommene har vi ikke varme på,i frykt for dyr strømregning.

Anonymkode: 22345...7e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekket nå. Regningen for Oktober var på 1,842,-. Novembers regning blir en del høyere for det har vært kaldere. 

Vi er en voksen og tre barn som bor i en dårlig isolert borettslagsleilighet på 75m2. Klær vaskes på fellesvaskeri. Ellers varmes leiligheten opp med panelovner, alle dusjer hver dag. 

På det verste i fjor fikk jeg en regning på 3,500kr 😱

Anonymkode: 6bd2b...eb5

Skrevet

800,- ca. Vi er heldige her vi bor, som har vannbåren varme og ikke betaler for varmtvannet. 

Anonymkode: 25df0...8e7

Skrevet

1300 for oktober, men jeg er redd det blir det dobbelte denne måneden, strømforbruket er mye høyere.

Anonymkode: 021bc...f38

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dere som bor på rundt 75 kvm hva kom siste strømregningen deres på? Er så redd den skal bli kjempe dyr selv om jeg føler at vi ikke har på så mye. I stuen har vi en ovn som er på 1000 w og varme på badet. De andre rommene har vi ikke varme på,i frykt for dyr strømregning.

Det som tar mest strøm er vel varmtvannet, så lange dusjer og bad er det du bør kutte ned på først og fremst.

Anonymkode: eafe5...bf7

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det som tar mest strøm er vel varmtvannet, så lange dusjer og bad er det du bør kutte ned på først og fremst.

Oppvarming bruker mest, dersom man bruker panelovner. Varmtvann er nummer to.

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Oppvarming bruker mest, dersom man bruker panelovner. Varmtvann er nummer to.

Vi har en panelovn men har den bare på 1000 w siden strømmen er så dyr.

Skrevet

Les deg opp på tips for å spare strøm.

Småting som at når du har laget mat i stekeovnen så ikke lukk døra på den når du er ferdig. Sett den på vid gap og la restvarmen fra ovnen gå ut i rommet før du lukker døra.

Gardiner, gjerne litt tunge og tykke foran vinduene om vinteren. For det er, særlig om du har litt gamle vinduer, et varmetap pga glasset.

Kubbelys er veldig billig, tenn noen rundt omkring for de avgir også litt varme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...