Gå til innhold

Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke får korona

Anbefalte innlegg

Her vi bor er det er et massivt utbrudd nå. Det er mange smittet i hver eneste klasse på skolene som barna går på. Dette har nå vart i godt og vel to uker og vi har testet oss nesten daglig. Vi får ikke korona. Ingen av oss. Jeg går og venter og venter, men vi er alle friske og raske og tester negativt. Jeg skjønner ikke. Er ikke delta veldig smittsom? Kan vi ha hatt det tidligere og være immune?

Ikke misforstå, det er jo flott at vi ikke blir syke, men er det ikke litt rart? 

Anonymkode: ec02e...506

Fortsetter under...

Her går folk av alle støvleskaft. Vi er 30 000 innbyggere og har hatt i underkant 1000 smittet ila hele pandemien. 1 dødsfall. Et gammelt menneske med 3 doser. Hun/han hadde underliggende sykdom. 

Folk blir helt på tuppa, de vil stenge ned, bruker munnbind, ser stygt på deg om du kommer uten. Klikker i vinkel om man er uvaksinert å vil holde seg langt unna som om vi har pest.

Anonymkode: 7e40f...f26

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Her går folk av alle støvleskaft. Vi er 30 000 innbyggere og har hatt i underkant 1000 smittet ila hele pandemien. 1 dødsfall. Et gammelt menneske med 3 doser. Hun/han hadde underliggende sykdom. 

Folk blir helt på tuppa, de vil stenge ned, bruker munnbind, ser stygt på deg om du kommer uten. Klikker i vinkel om man er uvaksinert å vil holde seg langt unna som om vi har pest.

Her og. Folk har panikk. Mange nekter å sende barna på skolen og krever hjemmeskole. Folk har buret seg inne. Naboene f.eks har vi ikke sett annet enn gjennom vinduene, de er livredde. Samtlige av de vi har snakket med som har hatt eller har korona her er i fin form. Det verste tilfellet jeg har hørt er feber i to dager, ellers er alle småforkjøla. 
Det er nesten, men bare nesten, at vi oppsøker noen som er smittet slik at vi kan bli ferdig med det. 
HI

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Her og. Folk har panikk. Mange nekter å sende barna på skolen og krever hjemmeskole. Folk har buret seg inne. Naboene f.eks har vi ikke sett annet enn gjennom vinduene, de er livredde. Samtlige av de vi har snakket med som har hatt eller har korona her er i fin form. Det verste tilfellet jeg har hørt er feber i to dager, ellers er alle småforkjøla. 
Det er nesten, men bare nesten, at vi oppsøker noen som er smittet slik at vi kan bli ferdig med det. 
HI

Jeg vet av noen familier som har hatt smitte. Ingen ble særlig syk. Jeg vet også av en ungdom som tok vaksina, hun har nesten ikke vært ute av senga etterpå. Hun måtte avbryte lærerstudiet. 

Annonse

Jeg kjenner mange som har vært syke, både før og etter at de ble vaksinert. Noen har knapt merket det, og noen har blitt skikkelig dårlige. Kjenner flere som ble syke rett før nedstengningen i fjor, og to av dem ble lagt inn på sykehus. De var i begynnelsen av 30-åra begge to, friske og raske fra før. Ja, også kjenner jeg en som fikk long-covid, hun var dårlig i et år nesten. Fikk feber med en gang hun gjorde mer enn å bevege seg inne i leiligheten.

Anonymkode: bfd0a...f61

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Tester dere daglig?! 

Anonymkode: 77818...26d

Ja, nesten. Vi har fått beskjed av skolen å teste annenhver dag, og i tillegg får vi stadig sms`er fra kommunen om at vi har vært nærkontakter og at vi må teste. Så da blir det nesten hver dag. 
Ingen symptomer og negative tester hver gang.

Hi

Forresten har vi det på samme måte, HI. Barna går på en skole som har hat runde på runde med smitte (Oslo), men har gått klar hver gang. Jeg har også vært nærkontakt flere ganger. Jeg lurer på om vi kanskje hadde det helt i starten, for vi var forkjøla i mars 2020, - eller kanskje vi bare har hatt flaks.

Anonymkode: bfd0a...f61

Litt samme her, synes det er rart datteren min ikke har fått det, for hun jobbet som vikar i flere barnehager, og var to av stedene det ble Corona utbrudd rundt da hun var der, og i den andre jobben sin har hun vært nærkontakt med andre som har fått Corona, en venninne som fikk Corona, og hvor de hang sammen ofte, og nært. Mesteparten av dette, før hun fikk vaksine.

Og hadde hun fått det, så burde nok jeg fått det, da jeg har lavt immunforsvar og er kronisk syk.

Anonymkode: f5316...a37

Min datter var på leir og sov på rommet med smittet person, alle på rommet ble smittet men ikke hun. Faktisk ble hele leira smittet med unntak min datter og hennes to beste venner. Det synes jeg er veldig rart.

Alle ble testet flere ganger og alle ble smittet med unntak disse tre. Men min datter og hennes to venner var syke to uker før dette men ble ikke testet da fordi det var så å si ingen smitte her på det tidspunktet og legevakten da mente det ikke var vits. Ingen ellers i familien ble smittet.

Anonymkode: e688a...f12

Annonse

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Min datter var på leir og sov på rommet med smittet person, alle på rommet ble smittet men ikke hun. Faktisk ble hele leira smittet med unntak min datter og hennes to beste venner. Det synes jeg er veldig rart.

Alle ble testet flere ganger og alle ble smittet med unntak disse tre. Men min datter og hennes to venner var syke to uker før dette men ble ikke testet da fordi det var så å si ingen smitte her på det tidspunktet og legevakten da mente det ikke var vits. Ingen ellers i familien ble smittet.

Så da var det kanskje din datter som hadde med smitte til leiren da, siden hun ikke var testet…

Anonymkode: 5cd46...326

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Så da var det kanskje din datter som hadde med smitte til leiren da, siden hun ikke var testet…

Anonymkode: 5cd46...326

Det er det jeg/vi også tenker siden alle tre som ikke fikk korona var syke to uker før dette. Veldig irriterende å få vite da at test ikke var nødvendig eller anbefalt, vi kan jo nå ikke vite noe om de hadde det eller ikke. 

Vi venter bare på det vi også. Bor i storby med fire barn, ulike klasser, aktiviteter osv osv. Fått SMS om nærkontakt flere ganger, men ingen her som har blitt smittet. I skuffen sammen med vitaminene ligger en haug med tester, og barna begynner å bli immune mot en pinne opp i nesa. Begge oss voksne er vaksinert (3 dose), men vi har valgt å ikke vaksinere barna (hvis de får tilbud). Så nå venter vi vel bare på at smitten kommer en eller annen gang. Jeg har ikke lenger tro på at dette går over med det første, eller siste.. 😅

Anonymkode: 3c914...788

• Opprett ny...