Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 Det gjør meg trist å høre. Hadde jeg hatt rævva full i penger skulle jeg hjulpet mange familier. Men. Hva med å handle med klarna? Så får barna hvertfall gaver og dere kan betale litt hver måned? Anonymkode: 3b965...865
Anonym bruker Skrevet 29. november 2021 #2 Skrevet 29. november 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det gjør meg trist å høre. Hadde jeg hatt rævva full i penger skulle jeg hjulpet mange familier. Men. Hva med å handle med klarna? Så får barna hvertfall gaver og dere kan betale litt hver måned? Anonymkode: 3b965...865 Jeg er en av de som hjelper de familiene, og de får ikke godkjent klarna som betalingsmiddel, og dette vil bare forlenge problemet. Jeg vet også om familier som har handlet på klarna også betaler de 4 år etter på det samme beløpet. Når du har 4 barn, og barna mangler alt fra sko, hverdagsklær, matbokser, drikkeflasker, uteklær, osv osv osv, og du har 4 stk som trenger alt dette. Hvordan skal mor klare alle de kostnadene med 20.000 utbetalt. Det er ikke mulig. Også julemiddagen. Hvordan får man råd til den oppå alt? Jeg er hjelper ❤ Anonymkode: 03e01...980
Anonym bruker Skrevet 29. november 2021 #3 Skrevet 29. november 2021 Jeg har ikke ræva full av penger, men jeg hjelper fortsatt 20 barnefamilier denne julen. Det handler om å.bruke nettverket, vi har alle noe å gi, vi har alle noe som vi selv ikke trenger som kan være store glede og nytte for andre som ikke har det store Anonymkode: 03e01...980
Anonym bruker Skrevet 29. november 2021 #4 Skrevet 29. november 2021 Jeg så ei som desperat ønsket hjelp på finn. Jeg så også de andre annonsene hennes. Der lå det merkeklær til salgs. Anonymkode: 16296...7ec
Anonym bruker Skrevet 29. november 2021 #5 Skrevet 29. november 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg så ei som desperat ønsket hjelp på finn. Jeg så også de andre annonsene hennes. Der lå det merkeklær til salgs. Anonymkode: 16296...7ec Ja? Det er vel bra at hun selger unna for å skaffe penger? Anonymkode: a2d0c...a6c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2021 #6 Skrevet 29. november 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det gjør meg trist å høre. Hadde jeg hatt rævva full i penger skulle jeg hjulpet mange familier. Men. Hva med å handle med klarna? Så får barna hvertfall gaver og dere kan betale litt hver måned? Anonymkode: 3b965...865 Handle på avbetaling? Fordi om man ikke har pengene i dag så har man dem sikkert neste mnd.? og da med renter.. Du bør ikke bli finansrådgiver i alle fall. Anonymkode: e2812...32b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2021 #7 Skrevet 29. november 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ja? Det er vel bra at hun selger unna for å skaffe penger? Anonymkode: a2d0c...a6c Har man dårlig råd kjøper man ikke sånn i utgangspunktet. Anonymkode: 16296...7ec
Anonym bruker Skrevet 29. november 2021 #8 Skrevet 29. november 2021 Vi er ekstremt lavtlønnede begge to i jobber vi stortrives. Har likevel råd til å gi barna våre alt de trenger og ønsker seg innenfor rimelighetens grad. Men så prioriterer vi også det foran merkeklær, sminke, uteliv og all mulig egenpleieluksus. Har selv møtt en dame for å overlevere mat og gaver for noen år siden og ble rent flau over hvor fresh og moteriktig hun var i forhold til meg..kjørte også en mye flottere bil.. Nei, hjelper heller organisasjoner enn tiggere på nett. Anonymkode: 665a2...fbb
Anonym bruker Skrevet 29. november 2021 #9 Skrevet 29. november 2021 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Har man dårlig råd kjøper man ikke sånn i utgangspunktet. Anonymkode: 16296...7ec Kan jo være hun har fått dem eller kjøpt dem billig selv på Finn? Anonymkode: e52b2...e6c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2021 #10 Skrevet 29. november 2021 Fant en jeg kjenner i en hjelp til jul annonse på Finn, greit at det er lite penger når man blir ufør og har fire barn, men kanskje ikke da prioritere restylan og gelenegler til mor jevnlig, bare dårlig prioritering som gjør at ungene får en dårlig jul Anonymkode: 030e1...831
Kira Skrevet 29. november 2021 #11 Skrevet 29. november 2021 Å kjøpe ting på kreditt eller betal senere med Klarna er ikke tingen når man sliter med å få endene til å møte. Mange har heller ikke muligheten pga tidligere trøbbel med kredittkort/kredittlån. Fattigdommen i Norge er skjult og fortsatt tabu. De få man kjenner til, som kanskje prioriterer helt feil, er ikke majoriteten av de fattige i landet vårt. Det er dem som jobber like hardt med å skjule det som å skaffe gaver, mat og klær. De som jobber i frivillige organisasjoner rundt i landet ser dette. Derfor mener jeg personlig at det er mye bedre å støtte dem som jobber med dette hele året, og som innehar kunnskap og kompetanse. Fremfor å klikke seg inn på en annonse på finn.no.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2021 #12 Skrevet 29. november 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Fant en jeg kjenner i en hjelp til jul annonse på Finn, greit at det er lite penger når man blir ufør og har fire barn, men kanskje ikke da prioritere restylan og gelenegler til mor jevnlig, bare dårlig prioritering som gjør at ungene får en dårlig jul Anonymkode: 030e1...831 Jeg er enig med deg i drt, men det gjør det ikke bedre for ungene at foreldrene er idioter. Anonymkode: a7b5b...a08
Anonym bruker Skrevet 29. november 2021 #13 Skrevet 29. november 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg så ei som desperat ønsket hjelp på finn. Jeg så også de andre annonsene hennes. Der lå det merkeklær til salgs. Anonymkode: 16296...7ec Vi har også dårlig råd men har en del merkeklær likevel. Alt er fått i julegave eller bursdagsgave,det er ikke noe vi egentlig har ønsket oss. Anonymkode: 594dd...1b1
Anonym bruker Skrevet 29. november 2021 #14 Skrevet 29. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vi har også dårlig råd men har en del merkeklær likevel. Alt er fått i julegave eller bursdagsgave,det er ikke noe vi egentlig har ønsket oss. Anonymkode: 594dd...1b1 Samme her, bare at vi har arvet det fra en shoppegal bekjent som stadig bommer på størrelsene så hennes barn ikke får brukt det. Men kan ikke selge det, for plutselig vil hun ha tilbake et plagg eller to for å gi til noen andre. (Har ikke råd til å ikke ta imot heller, vi får jo beholde mesteparten.) Anonymkode: 633d6...1c1
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2021 #15 Skrevet 1. desember 2021 i fjor så slet jeg veldig for da fikk jeg en regning på nesten 45 000, Jeg lånte av mine foreldre, og har nå betalt tilbake de, jeg er ikke noe for og spørre på finn,speleis eller andre steder, får meg ikke til og gjøre det, men veldig glad foreldrene mine hjalp meg med litt penger til julegaver til barnet og mat, fikk også til kino, godis og lekeland også,men det ga de utenom Anonymkode: 1d1af...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå